Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 22

64 ΜΠΙΡΑ Αφιέρωμα Η τάση για στήριξη εγχώριων σημάτων κι εταιρειών οδήγησε στην ανάπτυξη και τη δημιουργία πολλών ελληνικών ετικετών μπίρας από μικροζυθοποιίες σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. παραγωγής, με γηγενή χαρακτηριστικά κι ετικέτα. Αντίστοιχα, άλλωστε, κι η μπίρα Άλφα θεωρείται η Νο1 πια στην αγορά, έχοντας σε πολλές περιπτώσεις μεγα- λύτερες πωλήσεις από τις Heineken και Amstel, ενώ κι η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει εστιάσει στην ελληνική ετικέτα της Fix Hellas. Ανερχόμενη «δύναμη» οι μικροζυθοποιίες Η ελληνική νομοθεσία ορίζει ως μικροζυθοποιίες τις μονάδες με παραγωγή που δεν υπερβαίνει τα 200.000 εκατόλιτρα ετησίως, καθώς αυτό σχετίζεται με την καταβολή μειωμένου Ειδικού Φόρου Κατανά- λωσης (ΕΦΚ). Οι μικροζυθοποιίες παράγουν μπίρα σε μικρές παρτίδες κι είναι περιορισμένης διανομής. Ο αριθμός των μικροζυθοποιίων παρουσιάζει αξιό- λογη αύξηση τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, κι από έξι το 2009, σήμερα υπολογίζονται σε πάνω από 50 σε ολόκληρη τη χώρα. Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, η τάση για παραγωγή ιδιαίτερων κι εξειδικευμένων προϊόντων οδήγησε στην ανάπτυξη των συγκεκριμένων μονά- δων, με αποτέλεσμα σήμερα να έχει δημιουργηθεί και από μια μικροζυθοποιία στους περισσότερους νομούς της χώρας. Επιπλέον, η τάση που καταγράφεται τα τελευταία έτη για στήριξη ελληνικών σημάτων κι εταιρειών ελληνικών συμφερόντων οδήγησε στην ανάπτυξη και τη δημιουργία πολλών ετικετών μπίρας. Περιοχές, όπως η Σαντορίνη, η Κρήτη, οι Σέρρες, το Άργος, η Κέρκυρα, η Τήνος, η Εύβοια, η Χίος, η Μεσ- σηνία κ.ά., έχουν ήδη μικρές ή μεγαλύτερες ζυθοποιίες, αρκετές εκ των οποίων δημιουργήθηκαν, κυρίως, την τελευταία πενταετία. Έχουν αρχίσει δε να αποτελούν ανερχόμενη «δύναμη» στην αγορά, με το

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=