Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 22

65 ΜΠΙΡΑ Αφιέρωμα μερίδιό τους να εκτιμάται ότι έχει ξεπεράσει πια το 4% συνολικά και να παρουσιάζει σταθερά ανοδική τάση τα τελευταία έτη. Αξίζει, μάλιστα, να σημειωθεί ότι υπάρχει και τερά- στιο περιθώριο ανάπτυξης, αφού, παρά τον πολλαπλασιασμό της τα τελευταία χρόνια, η ελληνική μικροζυθοποιία είναι εξαιρετικά περιορισμένη, σε σύγκριση με άλλες χώρες, όπως είναι η Ιταλία (λει- τουργούν περίπου 1.200 μικροζυθοποιίες), η Γαλλία (περίπου 1.000 μονάδες), το Ηνωμένο Βασίλειο (2.000) κ.ά. Νέα τάση στα ράφια, η μπίρα χωρίς αλκοόλ Όπως καταγράφεται και σε άλλα αφιερώματα του τρέ- χοντος τεύχους του περιοδικού «Mini Market & Μικρή Λιανική», οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να στρέφονται μαζικά σε πιο υγιεινές επιλογές κι η νέα αυτή τάση εμφανίζεται, πλέον, έντονα και στην αγορά της μπίρας, με προϊόντα χωρίς ή με ελάχιστο αλκοόλ. Πρόκειται για μία νέα τάση που αποτυπώνεται παγκοσμίως στην κατανάλωση κι έχει ενεργοποιήσει σχετικά και τις ελληνικές ζυθοποιίες, παρά το γεγονός πως, μέχρι πρό- τινος, αγορά μπίρας χωρίς αλκοόλ, ουσιαστικά, δεν υπήρχε στη χώρα μας. Μόνο πέρυσι παρήχθησαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση 900 εκατομμύρια λίτρα μπίρας χωρίς αλκοόλ, ποσότητα που αντιστοιχεί στο 2% της συνολικής παραγωγής. Αν σε αυτή την ποσότητα προστεθούν κι οι μπίρες με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ, τότε το μερίδιο της συγκε- κριμένης κατηγορίας στην Ε.Ε. σε επίπεδο παραγωγής προσεγγίζει το 6%. Τα αντίστοιχα στοιχεία για την Ελλάδα δεν είναι ακόμη μετρήσιμα, αλλά η τάση θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη, καθώς επιβεβαιώνε- ται κι από τα λανσαρίσματα του συνόλου των εταιρειών. Οι μεγάλοι «παίκτες» του κλάδου, την τελευταία τριετία, έχουν πραγματοποιήσει «δυνα- μική» είσοδο στον χώρο της μπίρας χωρίς ή με λίγο αλκοόλ. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, με την Amstel Free, με 0,0% αλκοόλ, τη Heineken LIGHT, με λιγότερες θερ- μίδες και λιγότερο αλκοόλ (3,3%), την ΑΛΦΑ Χωρίς, η οποία δεν περιέχει αλκοόλ, και την Amstel Radler, η οποία περιέχει 2% αλκοόλ, έχει πια ολόκληρο «χαρτο- φυλάκιο» σε αυτή την κατηγορία. Αντίστοιχα, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει λανσάρει την FIX Άνευ, με 0,5% αλκοόλ, και τη Mythos Radler, με περιεκτικότητα 2% αλκοόλ, ενώ η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης την εζα Alcohol Free, την BLUE island fizzy lemon Radler, με 2% αλκοόλ, και την BLUE island pear delight malt, χωρίς αλκοόλ και γλουτένη. Προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται, όμως, και μικροζυθο- ποιίες, όπως η Μικροζυθοποιία Σερρών & Βορείου Ελλάδας, η οποία δημιούργησε τη VOREIA Low Alcohol που έχει 0,8% ποσοστό αλκοόλ. Περίπου το 36% των πωλήσεων στην κατηγορία της «ζεστής αγοράς» στην μπίρα προέρχεται από τα μικρά σημεία λιανικής πώλησης, όπου αν συνυπολογιστούν και τα «αχαρτογράφητα» καταστήματα, το ποσοστό μπορεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει το 50%.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=