Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 22

70 έρευνα ΙΕΛΚΑ περίπτωση πολιτικής αστάθειας, το ποσοστό αυτό πιθα- νολογείται ότι θα αυξηθεί. Σχετικά με τη βελτίωση του οικονομικού κλίματος που προβλέπει η έρευνα του ΙΕΛΚΑ, η θετική τάση που καταγράφηκε στην αποτίμηση της εξέλιξης της οικονο- μικής κατάστασης της χώρας το 2018 παρουσιάζει βελτίωση στην τελευταία μέτρηση. Συγκεκριμένα, η πλειοψηφία σε ποσοστό 52% θεωρεί ότι η οικονομική κατάσταση παρέμεινε αμετάβλητη, το 24% ότι χειροτέ- ρεψε και το 24% ότι βελτιώθηκε. Συγκριτικά με τις μετρήσεις του 2017 για την οικονομική κατάσταση, πρόκειται για σαφώς καλύτερο αποτέλεσμα, αλλά δεν καταγράφεται αυτή τη στιγμή δυναμική για περεταίρω βελτίωση, επιβεβαιώνοντας τη βραδεία ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας. Παρ’ όλα αυτά, είναι σημαντικό ότι το οικονομικό κλίμα παρουσιάζει νέα βελτίωση, η οποία οφείλεται στη βελτίωση των οικονομικών συν- θηκών της αγοράς και τις θετικές προσδοκίες των στελεχών για τις πωλήσεις και τις τιμές. Αυτό το αποτέ- λεσμα αποδίδεται στις προσδοκίες για την κεφαλαιοποίηση σε πωλήσεις και κερδοφορία από τις πρόσφατες εξαγορές και συγχωνεύσεις. Οι βασικές προτεραιότητες των επαγγελματιών Η έρευνα υπέδειξε επίσης και τις βασικές προτεραιότη- τες των επιχειρήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η πλειοψηφία των στό- χων του κλάδου σχετίζεται με την καινοτομία και τις επενδύσεις. Συγκεκριμένα, αν εξαιρέσουμε την πρώτη γενική προτεραιότητα της αύξησης πωλήσεων, η οποία είναι κοινή για όλες τις επιχειρήσεις της μικρής και μεγάλης λιανικής, όλες οι υπόλοιπες προτεραιότητες αποτελούν περιοχές με σημαντικό επενδυτικό ενδια- φέρον κι ανάγκη για καινοτομία. Η έμφαση δίνεται, κυρίως, σε νέες υπηρεσίες και προϊόντα, καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών, αναβάθμιση δικτύου και πολυ- καναλική διάθεση προϊόντων. Μ «Τα σούπερ και μίνι μάρκετ και άλλα σημεία της μικρής λιανικής θα έρθουν αντιμέτωπα με μείωση των πωλήσεών τους κατά 1%, αν γίνουν διπλές εκλογές»

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=