Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 23

40 «αφανισμός» των μίνι μάρκετ κατά την περίοδο της κρί- σης, με πολλές επιχειρήσεις να σταματούν τη λειτουργία τους. Ακόμη και σήμερα, όμως, τα αναψυκτικά είναι ένα από τα μεγαλύτερα, μαζί με τα τσιγάρα, έσοδα για τα καταστήματα. Οι σημαντικοί παίκτες της αγοράς Στο κανάλι των αναψυκτικών, τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται έντονος ανταγωνισμός κι υψη- λός συγκεντρωτισμός, με τους βασικούς παίκτες να αλλάζουν συνεχώς τακτική, διεκδικώ- ντας μεγαλύτερο μερίδιο του συνολικού τζίρου. Αξιοσημεί- ωτη είναι η ενισχυμένη θέση που παρουσιάζουν οι ελληνικές εταιρείες, όπως η Λουξ κι η Έψα, έναντι των μεγάλων πολυεθνικών, αφού η κρίση φαίνεται ότι έστρεψε τους Έλληνες στη στήριξη των εγχώριων προϊό- ντων. Το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά κατέχουν οι δύο πολυεθνικές, Coca Cola και Pepsico, καθώς κι η ελλη- νική εταιρεία Λουξ, που τα τελευταία χρόνια έχει ενισχύσει σημαντικά τη θέση της, κερδίζοντας συνεχώς έδαφος. Leader του κλάδου αναψυκτικών παραμένει η Coca Cola, τα καθαρά έσοδα της οποίας το 2018 ανήλθαν σε 2,47 δις ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 1,4%. Η ανά- πτυξη αυτή οφείλεται, κυρίως, στο προϊόν Coca Cola Zerο. Η εταιρεία, μάλιστα, στην προσπάθειά της να προ- σελκύσει το κοινό που δεν αγοράζει αναψυκτικά ή προτιμά έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, λάνσαρε στην ελληνική αγορά την Coca Cola με στέβια κι επέκτεινε με αρκετούς κωδικούς την γκάμα της, πραγματοποιώ- ντας άνοιγμα σε νέες κατηγορίες προϊόντων. Η Pepsico είναι μια εταιρεία που είδε το μερίδιό της στη χώρα να συρρικνώνεται τα τελευταία χρόνια, με αποτέλε- σμα να κλείσει το εργοστάσιό της στα Οινόφυτα, μεταφέροντας την παραγωγή της στη Ρουμανία. Την ίδια στιγμή, οι ελληνικές εταιρείες αναψυκτικών, όπως η Λουξ, η Έψα, η Βαπ, κατα- γράφουν συνεχή ανοδική πορεία, μεταβάλλοντας τα δεδομένα στα ράφια των σουπερμάρκετ. Αναψυκτικά με ελληνική «σφραγίδα» Ενισχυμένο μερίδιο κι αξιοσημείωτη πορεία στο εξωτε- ρικό, με σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα, «Οι καταναλωτές αναζητούν πιο υγιεινές επιλογές στα αναψυκτικά, αναγκάζοντας και τις εταιρείες να μειώσουν κατά 10% τη ζάχαρη μέχρι το 2020» αναψυκτικα Αφιέρωμα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=