Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 23

44 επιβεβαιώνεται και από τον Σύνδεσμο Ελληνικών Βιο- μηχανιών Αναψυκτικών (ΣΕΒΑ), που ανέλαβε εθελοντική δέσμευση μέχρι το 2020 για μείωση κατά 10% της ζάχαρης σε ανθρακούχα και μη ανθρακούχα αναψυκτικά, παγωμένο τσάι, προϊόντα έτοιμου καφέ, αθλητικά και ενεργειακά ποτά των εταιρειών-μελών του. Όπως ανέφερε σε συνέντευξή της στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» η πρόεδρος του ΣΕΒΑ, Αγγελική Πατρούμπα, η πρωτοβουλία οφείλεται στην αλλαγή των προτιμήσεων του καταναλωτικού κοινού, που αναζητά πλέον πιο υγιεινά προϊόντα, και στην πρό- σκληση των κρατών-μελών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για μία συντονισμένη προσέγγιση στην ανα- σύνθεση των προϊόντων τροφίμων, με μείωση της ζάχαρης. Ο κλάδος των αναψυκτικών στην Ελλάδα θεω- ρείται πρωτοπόρος στον τομέα αυτό, καθώς από τη δεκαετία του 1980 έχουν κυκλοφορήσει στην ελληνική αγορά προϊόντα μειωμένων θερμίδων, χωρίς ζάχαρη. «Η πρωτοβουλία για μείωση της ζάχαρης κατά 10% έως το 2020 ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες κι απαι- τήσεις των καταναλωτών και στην Ευρωπαϊκή Πολιτική για ανασύνθεση των προϊόντων τροφίμων. Επιπλέον, η μείωση των πρόσθετων σακχάρων είναι προτεινόμενη δράση του «ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΥΝΘΕΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ» της Εθνικής Επιτροπής Διατροφικής Πολιτικής του Υπουργείου Υγείας και της δέσμευσης που ανέλαβε η Ένωση Ευρωπαϊκών Συνδέ- σμων Βιομηχανιών Αναψυκτικών (UNESDA) τον Φεβρουάριο του 2017», ανέφερε χαρακτηριστικά στο περιοδικό μας η κα Πατρούμπα. Όλες οι κινήσεις των εταιρειών του κλάδου, τόσο στην Ελλάδα, όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, δείχνουν την «κυρίαρχη» τάση προς πιο υγιεινές επιλογές στα αναψυ- κτικά. Τα στοιχεία δείχνουν και στη χώρα μας ότι τα αναψυκτικά με στέβια ή χωρίς ζάχαρη έχουν αρχίσει να κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς και θεωρείται πια δεδομένο ότι θα «κυριαρχήσουν» τα επό- μενα χρόνια. Η προσπάθεια του ΣΕΒΑ επικροτήθηκε από την Ελληνική Ιατρική Εταιρεία Παχυσαρκίας (ΕΙΕΠ), καθώς συμβάλλει στην αντιμετώπιση και την πρόληψη της νόσου της παχυσαρκίας, ιδιαίτερα της παιδικής, που έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις στη χώρα μας. Κι ενώ η ζάχαρη μειώνεται στα αναψυκτικά, νέα συστατικά εμφα- νίζονται στο προσκήνιο, με την κάνναβη να αποτελεί τον βασικό πρωταγωνιστή της νέας γενιάς προϊόντων. Νέα παγκόσμια τάση τα αναψυκτικά με κάνναβη Η ανάπτυξη που παρατηρείται στον τομέα της βιομηχανι- κής κάνναβης δε γινόταν να μην επηρεάσει και τον κλάδο των αναψυκτικών, με αποτέλεσμα την κυκλοφο- ρία στην αγορά καινοτόμων προϊόντων, που Βαγγέλης Ρίζος «Νο1 στις πωλήσεις τα αναψυκτικά το καλοκαίρι» Με εμπειρία πάνω από 20 χρόνια στο μίνι μάρκετ επί της Ιεράς Οδού, ο κ. Βαγγέλης Ρίζος έχει δει την αγορά σε πολύ καλύτερη κατάσταση από τη σημερινή, με την κίνηση να έχει πέσει δραματικά εν μέσω κρίσης και μέχρι σήμερα, όπως εξήγησε στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική». «Πλέον πουλάμε μόνο τα βασικά. Τσιγάρα κι ό,τι έχει μέσα το ψυγείο», τόνισε χαρακτηριστικά. Όσον αφορά τα αναψυκτικά, πάντως, μας είπε ότι μαζί με τα παγωτά είναι αυτά που «συντηρούν» αυτή την περίοδο τα καταστήματα. «Τα παγωτά και τα αναψυκτικά είναι τα Νο1 σε πωλήσεις το καλοκαίρι, από τα οποία περιμένουμε πελάτες, για να βγάλουμε το μεροκάματο», ήταν το σχόλιό του. H άποψή σας αναψυκτικα Αφιέρωμα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=