Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 23

46 σηματοδοτούν μια νέα εποχή για τον χώρο. Ο κλάδος των αναψυκτικών παγκοσμίως, άλλωστε, αναζητά «διεξόδους» από τη μείωση του τζίρου που έφεραν οι πιο υγιεινές επιλογές των καταναλωτών. Μία τάση, απόλυτα καινοτόμος, λοιπόν, η οποία μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα, είναι κι αυτή που περιλαμβάνει την κάν- ναβη. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Leader του κλάδου Coca Cola εξέδωσε πριν λίγο καιρό Δελτίο Τύπου, στο οποίο ανέφερε ότι σκέφτεται να παράγει ένα ποτό που περιλαμβάνει CBD. Η εταιρεία Coca Cola βρίσκεται σε συνομιλίες με την παραγωγό κάνναβης Aurora Cannabis Inc για τη δημιουργία ενός αναψυκτικού που θα περιέχει κάνναβη, με στόχο να απαλύνει τον πόνο και τις κράμπες, αλλά και να βοηθά στην αντιμετώπιση φλεγμονών. Σε ανακοίνωσή της, μάλιστα, η Coca Cola ανέφερε ότι: «Μαζί με άλλες εταιρείες στη βιομηχανία αφεψημάτων και ποτών παρακολουθούμε στενά την ανάπτυξη της μη ψυχοδραστικής κανναβιδιόλης (CBD) ως συστατικού σε αρκετά αφεψήματα και ποτά παγκοσμίως». Τα αναψυκτικά με κάνναβη θεωρούνται ήδη, λοιπόν, ένα προϊόν με πολύ μέλλον, που όμως σε πολλές χώρες αποτελεί και το παρόν. Ανάμεσά τους βρίσκεται κι η Ελλάδα, αφού ήδη υπάρχει στην αγορά αναψυκτικό με κάνναβη, το οποίο είναι μάλιστα διαθέσιμο και για τα μίνι μάρκετ και τη μικρή λιανική. Η εταιρεία Saga Group, με έδρα τη Θεσσαλονίκη κι εμπειρία χρόνων στη μικρή λιανική, τα τελευταία χρό- νια έχει λανσάρει στην αγορά ένα καινοτόμο προϊόν με βάση την κάνναβη, το motivation drink, Le Cannabis, με ανθρακούχο φυσικό μεταλλικό νερό, εξωτικά φρούτα κι εκχύλισμα κάνναβης sativa. Στο προηγού- μενο τεύχος του περιοδικού «Mini Market & Μικρή Λιανική» σας είχαμε παρουσιάσει το προϊόν, στο πλαί- σιο του ρεπορτάζ της Athens Cannabis Expo, με τους εκπροσώπους της εταιρείας να μας ενημερώνουν για τη δυνατότητα πανελλαδικής κάλυψης των καταστημά- των με το εν λόγω προϊόν. Είσοδος σε νέες κατηγορίες Εκτός από τα αναψυκτικά με βιομηχανική κάνναβη, στην αγορά των αναψυκτικών υπάρχει η τάση να εφαρ- μόζονται διαρκώς νέες τεχνολογίες, προκειμένου να παρασκευαστούν καινοτόμα προϊόντα. Εξαιτίας της υψηλής θέσης που παρουσιάζουν στις προ- τιμήσεις των καταναλωτών τα προϊόντα ψυγείου που σχετίζονται με την υγιεινή διατροφή, π.χ. ροφήματα με αλόη, κρύο τσάι ή χυμοί, οι εταιρείες αναψυκτικών αναγκάζονται να κάνουν στροφή προς παρόμοια προϊό- ντα, ξεφεύγοντας από τα παραδοσιακά αναψυκτικά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η σειρά κρύου Κώστας Καραμεσίνης «Μεγάλη ζήτηση και τον χειμώνα» Το καλοκαίρι τα προϊόντα ψυγείου αποτελούν σταθερά το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου των μίνι μάρκετ, αλλά, ειδικά όσον αφορά τα αναψυ- κτικά, η εικόνα δεν αλλάζει ούτε τον χειμώνα, παρά την προφανή μείωση των πωλήσεών τους, όπως μας είπε και ο κ. Κώστας Καραμεσίνης, ιδιοκτήτης του καταστήματος επί της οδού Ανδρέα Παπανδρέου, στο Ίλιον. «Την πιο μεγάλη ζήτηση και τον χειμώνα έχουν τα πατατάκια και τα αναψυκτικά, με τα ενεργειακά ποτά να φεύγουν επίσης αρκετά». H άποψή σας αναψυκτικα Αφιέρωμα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=