Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 23
ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΙΔΗ Αφιέρωμα 57 Κ άθε Σεπτέμβρη τα σχολικά είδη αποτελούν ένα πάγιο έξοδο για τους γονείς, που είναι αδύνατο να αποφευχθεί. Υπολογίζεται, μάλιστα, ότι ένα σημαντικό μέρος του μισθού κατατίθεται σε αυτή την οικογενειακή δαπάνη. Για τον ιδιοκτήτη ενός μίνι μάρκετ τα σχολικά είδη θα μπορούσαν να αποτελέσουν ένα κανάλι με σημαντικό περιθώριο κέρδους, ιδιαίτερα αν εκμεταλλευτεί την περίοδο έναρξης της σχολικής χρονιάς, τοποθετώντας στο κατάστημά του χαρτικά, γραφική ύλη, ακόμα και σχολικές τσάντες, προκειμένου να εξυπηρετήσει τους γονείς της περιοχής του ή να καλύψει τις ελλείψεις της τελευταίας στιγμής. Παρ’ όλο που τα αναλώσιμα είδη για τις σχολικές ανάγκες έχουν, συνήθως, μικρό κόστος, πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι οι Έλληνες δαπα- νούν περίπου 80 ευρώ στις αρχές της σχολικής χρονιάς, για να καλύψουν τις τρέχουσες ανάγκες των παιδιών τους. Το ποσό αυτό, βέβαια, παρουσιάζει αυξητική τάση χρόνο με το χρόνο, καθώς παρατηρείται ανοδική πορεία στις τιμές των σχολικών προϊόντων, δίνοντας στον επαγγελματία της μικρής λιανικής το περιθώριο αποκόμισης ενός επιπλέον εσόδου. Ο Έλληνας γονέας υπολογίζεται ότι ξοδεύει περίπου το 11% του μισθού του κάθε Σεπτέμβρη, αφού το «πακέτο εισόδου» στα ελλη- νικά σχολεία κοστίζει, και μάλιστα αρκετά. Επομένως, τα μίνι μάρκετ θα μπορούσαν με κάποιες προσθήκες στα ράφια της επιχείρησης να αυξήσουν τον τζίρο τους και να διεκδικήσουν ένα σημαντικό μερίδιο από τα κέρδη των βιβλιοπωλείων, των σουπερμάρκετ ή των πολυκαταστημάτων που εκμεταλλεύονται τη σχο- λική συνθήκη, διαθέτοντας προϊόντα, όπως τετράδια, μεμβράνες τετραδίων, ντοσιέ, κασετίνες, στυλό, μολύ- βια, γόμες, ξύστρες και χάρακες, βλέποντας ένα σημαντικό ποσό να προστίθεται στα μηνιαία έσοδά τους. Δαπάνες 80 ευρώ σε σχολικά είδη Κάθε χρόνο στην Ελλάδα παρατηρείται αύξηση τιμών σε τσάντες και σχολικά είδη και κάθε καινούριο σχολικό έτος σχετίζεται με σημαντική αύξηση της οικογενειακής δαπάνης, όπως μαρτυρά σχετική έρευνα της Picodi. To συνολικό κόστος, μάλιστα, της εισαγωγής ενός παιδιού στην Α’ Δημοτικού το 2018 εμφάνισε μεγάλες διαφορο- ποιήσεις, σε σχέση με τις 36 χώρες του δείγματος, στις οποίες το σχολικό έτος αρχίζει στα τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου. Συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα βασίστηκαν στις τρέ- χουσες τιμές προϊόντων από επιλεγμένα ηλεκτρονικά καταστήματα σε 36 χώρες. Το καλάθι που μελετήθηκε αποτελείται από 27 αντικείμενα, που σχετίζονται με τη σχολική τσάντα, τα χαρτικά, τις γραφικές ύλες και τα ρούχα γυμναστικής. Κατά τη διάρκεια του υπολογισμού της μέσης τιμής των προϊόντων, συμπεριλήφθηκαν μόνο αντικείμενα μεσαίων και χαμηλών επιπέδων τιμών. Στις περισσότερες χώρες, όπως και στην Ελλάδα, Στην Ελλάδα, το 11% του μισθού του Σεπτεμβρίου σε κάθε νοικοκυριό ξοδεύεται για την αγορά σχολικών ειδών.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=