Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 23
72 vegan Αφιέρωμα Αυξάνονται οι vegan επιλογές και για τα μίνι μάρκετ Από τα παραπάνω στοιχεία γίνεται σαφές ότι η vegan αγορά βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη, με το ίδιο να ισχύει και για την Ελλάδα, όπου πλήθος προϊόντων ειδικής παραγωγήςκάνουν πια την εμφάνισή τους σε μεγάλα και μικρότερα μάρκετ κι οδηγούν στη δημιουργία ολόκληρων καταστημά- των, που επικεντρώνονται στην ανερχόμενη και πολλά υποσχό- μενη καταναλωτική ομάδα. Το περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» έκανε, μάλι- στα, μια σχετική έρευνα αγοράς, καταγράφοντας τα δεδομένα για τα vegan προϊ- όντα στα καταστήματα λιανικής. Συγκεκριμένα, σήμερα στην αγορά κυκλοφορεί μεγάλη γκάμα από χορτοφαγικά προϊόντα, στα οποία μπορεί κανείς να βρει από γάλα αμυγδάλου μέχρι χορτοφαγικά σάντουιτς. Επο- μένως κι ο επαγγελματίας της μικρής λιανικής έχει άφθονες επιλογές, προκειμένου να ενισχύσει τους κωδικούς της επιχείρησής του. Μεγάλη ζήτηση φαί- νεται να έχουν τα λουκάνικα από σόγια, οι ανάμεικτες φακές με κινόα, αλλά και τα μωβ φασό- λια, όπως είπαν στο περιοδικό μας οι ιδιοκτήτες βιολογικών καταστημάτων που επισκεφθήκαμε. Εμφανίζεται, μάλιστα, η τάση, τα χορτοφαγικά προϊό- ντα να επιλέγονται και από καταναλωτές που δεν ασπάζονται εξ ολοκλήρου τη vegan διατροφή, αλλά απλώς επιθυμούν να υιοθετήσουν πιο υγιεινές συνήθειες ή υποκινούνται από το αίσθημα της φιλο- ζωίας. Γι’ αυτό το λόγο, υπάρχει διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση σε υποκατάστατα κρέατος, όπως τα λουκά- νικα, τα μπιφτέκια, το μπέικον, τα σνίτσελ και οι κοτομπουκιές, που εύκολα μπορούν να τοποθετη- θούν στα ψυγεία ενός μίνι μάρκετ. Vegan ακόμα και στον γύρο Η αυξανόμενη ζήτηση στα υποκατάστατα κρέατος επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι όλο και περισσότερες εταιρείες, που δραστηριοποιούνται στο λιανεμπόριο τροφίμων και την εστίαση, πραγματο- ποιούν δυναμική είσοδο στο κανάλι της vegan διατροφής, λανσάροντας σχετικά προϊόντα. Πρόσφατα, μάλιστα, η Megas Yeeros, που αποτελεί έναν από τους σημαντικούς «παίκτες» στον τομέα του γύρου, επένδυσε στην καινοτομία, ακολουθώ- ντας την παγκόσμια διατροφική τάση, εισάγοντας ταυτόχρονα στην ευρωπαϊκή και την αμερικανική αγορά μια vegan σειρά προϊόντων που σχετίζονται με τον γύρο. Για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των χορτοφάγων κι αυτών που αποφεύγουν την κατανά- λωση γαλακτοκομικών, η εταιρεία λάνσαρε το προϊόν Veggy Yeeros, που παρασκευάζεται χωρίς σόγια, αλλά με επιλεγμένα όσπρια, ρύζι κι ελληνικά μυρωδικά. Τον χορτοφαγικό γύρο, μάλιστα, πλαισιώνουν τα vegan προϊόντα Veggy Burger και Veggy Strips, που απο- τελούν εναλλακτικές διατροφικές επιλογές, επιβε- βαιώνοντας την ανάγκη που είναι διάχυτη στην αγορά για μεγαλύτερη ποικιλία. Σημειώνεται ότι η εν λόγω εταιρεία έχει εισέλθει τον τελευταίο καιρό και στη μικρή λιανική με συσκευα- σμένα προϊόντα. Νέα τάση τα vegan σνακ Τα υποκατάστατα κρέατος δεν είναι, όμως, η μόνη ομάδα προϊόντων, που έχει διαρ- κώς αυξανόμενη ζήτηση, καθώς τα vegan σνακ φαίνεται να ακολουθούν παρόμοιο ρυθμό ανάπτυξης σε παγκόσμιο επίπεδο. Ήδη στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, τις ΗΠΑ, έχουν κάνει την εμφάνισή τους δεκάδες κωδικοί διαφορετικών ειδών σνακ, που απευθύνονται αποκλειστικά σε καταναλωτές vegan, με πρωταγωνιστές στην κατηγορία τα γαριδάκια και τα πατατάκια που δεν περιέχουν ζωικά συστατικά. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η σειρά Rob’s, η Αυξανόμενη είναι η ζήτηση σε υποκατάστατα κρέατος, όπως τα λουκάνικα, τα μπιφτέκια, το μπέικον, τα σνίτσελ και οι κοτομπουκιές, που εύκολα μπορούν να τοποθετηθούν και στα ψυγεία ενός μίνι μάρκετ.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=