Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 23

86 τα αρτοσκευάσματα, τα δημητριακά και τα σνακ. Όμως, πλέον, κι άλλες κατηγορίες, όπως τα αλλαντικά ή ακόμη και τα ροφήματα έχουν στραφεί προς αυτή την κατεύ- θυνση. Τα στοιχεία δείχνουν, μάλιστα, ότι το 21% των νέων προϊόντων σε όλο τον κλάδο των τροφίμων και των ποτών αφορά προϊόντα χωρίς γλουτένη. Η αγορά των δημητριακών βρίσκεται στην κορυφή, πάντως, με XΩΡΙΣ ΓΛΟΥΤΕΝΗ Αφιέρωμα Ματίνα Σκλήκα «Έχει στραφεί ο κόσμος στα προϊόντα χωρίς γλουτένη» Ο Δημήτρης και η Ματίνα Σκλήκα έχουν ανοίξει εδώ και λίγους μήνες το δικό τους μοντέρνο μίνι μάρκετ, επί της οδού Ιερού λόχου στο Μαρούσι, το οποίο και περιλαμ- βάνει μία μεγάλη γκάμα προϊόντων. Όπως και σε κάθε κατάστημα της μικρής λιανικής όμως, οι βασικές πωλήσεις αφορούν συγκεκριμένα προϊόντα. «Αναψυκτικά, μπύρες, κρασί, είναι αυτά που φεύγουν περισσότερο, αλλά γενικά έχει κίνηση και στα απορρυπαντικά και σε άλλες κατηγορίες», μας είπε ο Δημήτρης, ο οποίος έκανε λόγο και για μία τάση προς την πιο υγι- εινή διατροφή. «Ναι ο κόσμος στρέφεται όλο και περισσότερο προς την υγιεινή διατροφή. Οι μπάρες δημητριακών είναι από τα “δυνατά” προϊόντα μας. Επίσης είναι πολύ της μόδας, τα vegan προϊόντα και τα χωρίς γλουτένη. Έτσι κι εμείς, για να ικανοποιήσουμε τους πελά- τες, γεμίζουμε με τα ανάλογα προϊόντα τα ράφια μας». αριθμούς πολύ πάνω από τον μέσο όρο, αφού το 43% των νέων προϊόντων είναι gluten free, με τα μπισκότα να ξεχωρίζουν ως επιμέρους κατηγορία. Στα σνακ η αγορά παρουσιάζει, επίσης, σχετικά υψηλή αναλογία στο σύνολο των λανσαρισμάτων προϊόντων χωρίς γλουτένη, σε παγκόσμιο επίπεδο, με τον μέσο όρο να διαμορφώνε- ται στο 13%, αλλά να ξεπερνά το 42% στις ΗΠΑ. Εξειδικευμένα καταστήματα και στην Ελλάδα Με τους καταναλωτές που επιλέγουν τα προϊόντα χωρίς γλουτένη να αυξάνονται διαρκώς και στην Ελλάδα, έχουν αρχίσει να γίνονται και σχετικές κινήσεις για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους, με νέα επιχειρηματικά εγχειρήματα. Πέρα από το γεγονός, λοιπόν, ότι η πλειο- ψηφία των σουπερμάρκετ έχει δημιουργήσει ειδικές κατηγορίες εντός των καταστημάτων, στα online shop τους μπορεί κανείς να βρει ξεχωριστά τα τρόφιμα χωρίς γλουτένη. Εδώ και λίγο καιρό υπάρχει κι απόλυτα εξει- δικευμένο ηλεκτρονικό κατάστημα με προϊόντα χωρίς γλουτένη, το glutenfreeonline.gr, όπου μπορεί να βρει κανείς μία τεράστια γκάμα που απευθύνεται αποκλει- στικά σε αυτή τη νέα ομάδα καταναλωτών. Γεγονός είναι και το πρώτο καφέ-εστιατόριο με gluten free προϊόντα, καθώς στον δεύτερο όροφο του σουπερ- μάρκετ Θανόπουλος στη Νέα Κηφισιά (Ελαιών 38) έχει ανοίξει το «ALL GLUTEN FREE», που αποτελεί μία ακόμη απόδειξη ότι η νέα αυτή διατροφική τάση έχει μέλλον. Ίσως, λοιπόν, δεν είμαστε μακριά κι από ένα μίνι μάρκετ, αποκλειστικά με προϊόντα χωρίς γλουτένη.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=