Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 23

95 έρευνα ΙΕΛΚΑ έχει το 21%, ο φούρνος το 23%, το μίνι μάρκετ το 15%, η λαϊκή αγορά το 10% και το εξειδικευμένο κατάστημα (κρεοπωλείο, ιχθυοπωλείο, οπωροπωλείο) επίσης το 10%. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε αυτά τα σημεία πώλη- σης δεν περιλαμβάνεται το κανάλι του διαδικτύου, το οποίο μπορεί ακόμα να έχει χαμηλά ποσοστά πωλή- σεων στην Ελλάδα, στο εξωτερικό, όμως, αποτελεί το κανάλι πώλησης με τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης. Πολλές επισκέψεις, αλλά μικρότερο καλάθι Βέβαια, η υψηλή επισκεψιμότητα δεν μεταφράζεται και σε αξία καλαθιού, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ. Για παράδειγμα, ο φούρνος-αρτοπωλείο εμφανίζεται να έχει μεγαλύτερη επισκεψιμότητα από το κρεοπωλείο, αλλά κατά κανόνα έχει καλάθι σαφώς χαμηλότερης αξίας, καθώς το ψωμί ή ο καφές έχει χαμηλότερο κόστος. Το μεγαλύτερο καλάθι ανά επίσκεψη καταγρά- φεται στις αλυσίδες των σουπερμάρκετ, καθώς πρόκειται για το σημείο πώλησης που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο εύρος προϊόντων, όπου ο καταναλωτής μπορεί να βρει και τα προϊόντα των ανταγωνιστικών καναλιών. Μάλιστα, σχετική έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, αναφορικά με το ύψος της δαπάνης ανά επίσκεψη στο σουπερμάρκετ, έδειξε ότι ποσοστό 61,5% των ερωτηθέντων αφήνει έως 50 ευρώ κάθε φορά που ψωνίζει, το 31,4% δαπανά από 51 ως 100 ευρώ και το 7,1% υπερβαίνει τα 100 ευρώ. Η μηνιαία δαπάνη των καταναλωτών στα σουπερμάρκετ εκτιμά- ται κατά μέσο όρο στα 305,84 ευρώ. Και μπορεί οι αλυσίδες σουπερμάρκετ να έχουν περί- που το 21% της επισκεψιμότητας στις αγορές τροφίμων, έχουν όμως και περίπου το 53% της συνολική δαπάνης των νοικοκυριών, κάτι που αντικατοπτρίζει από τη μια το σημαντικά μεγαλύτερο μέσο καλάθι στις αγορές από το σουπερμάρκετ, συγκριτικά με τα υπόλοιπα σημεία πώλησης, από την άλλη την προτίμηση του καταναλω- τικού κοινού για την πραγματοποίηση του μεγαλύτερου όγκου των αγορών στο δίκτυο της οργανωμένης λιανι- κής. Έτσι, πρακτικά, προκύπτει μεγαλύτερη αποδοτικότητα από την πλευρά του καταναλωτή, που κερδίζει χρόνο και χρήματα, και από την πλευρά της επιχείρησης, που είναι σε θέση να προσφέρει καλύτερο επίπεδο υπηρεσιών. Μ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=