Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 24
41 έρευνα αγοράς Σ το προσκήνιο και της μικρής λιανικής βρίσκονται τα τελευταία χρόνια τα καταστήματα Cash & Carry σε όλη την Ελλάδα, αφού όλο και περισσό- τεροι ιδιοκτήτες μίνι μάρκετ, περιπτέρων, ψιλικατζίδικων και παντοπωλείων τους δίνουν «ψήφο εμπιστοσύνης» με τις αγορές τους. Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της οργανωμένης χον- δρικής έχουν αυξήσει τις επενδύσεις στον συγκεκριμένο τομέα της αγοράς, με αποτέλεσμα να ενι- σχύουν το «πακέτο» των προσφορών και των εκπτώσεων που προσφέρεται στον επαγγελματία, δημιουργώντας ευκαιρίες για τη μεταπώληση και στη μικρή λιανική. Δεν είναι λίγοι, έτσι, οι ιδιοκτήτες μίνι μάρκετ που παρακολουθούν λεπτομερώς τα εν λόγω καταστήματα, ώστε να εκμεταλλεύονται τις παροχές τους, για να αυξάνουν τα δικά τους περιθώρια κέρδους. Τα ίδια τα Cash & Carry, άλλωστε, εμφανίζονται βελτιω- μένα τα τελευταία χρόνια κι επενδύουν σημαντικά κεφάλαια σε διάφορους τομείς, κυρίως σε τμήματα νωπών προϊόντων και ψυκτικών θαλάμων, όπως η μαναβική, τα πουλερικά, το κρέας και τα γαλακτοκο- μικά, όχι τόσο για να δουν τα κέρδη τους να αυξάνονται όσο για να προσφέρουν στους πελάτες τους μια ολοκλη- ρωμένη πρόταση αγορών με ανταγωνιστικούς όρους. Επιδιώκουν, μάλιστα, με αρκετούς τρόπους να προσελ- κύουν τους επαγγελματίες, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα να επιλέγουν τα κατάλληλα προϊόντα για τις ανάγκες τους ανάμεσα σε χιλιάδες κωδικούς, προσφέ- ροντας πολύ ανταγωνιστικές τιμές και δίνοντας έμφαση στις προσφορές σε τεμαχιακά σετ ή αξιακά στίκερ. Ταυ- τόχρονα, οι περισσότερες αλυσίδες πραγματοποιούν εβδομαδιαίες προσφορές ανά κατηγορία επαγγελμα- τιών, που γνωστοποιούνται στον κάθε επαγγελματία κατά κύριο λόγο με e-mail, σε συνδυασμό με την ταχυ- δρομική αποστολή του μηνιαίου φυλλαδίου προσφορών. Νέα εικόνα στην αγορά Η αγορά των Cash & Carry την τελευταία πενταετία γνώρισε σημαντικές ανακατατάξεις, αφού χαρακτηρί- στηκε από αποχωρήσεις εταιρειών, πωλήσεις μετοχικών ποσοστών και νέες επενδύσεις, προκει- μένου να επιτευχθούν νέα έσοδα και μερίδια αγοράς σε έναν κλάδο, του οποίου ο τζίρος υπολογίζεται περίπου στο 1,1 δις ευρώ. H πώληση του 21% της The Mart, που από τις αρχές του 2015 πέρασε στον όμιλο Σκλαβενίτη, μετά την αποχώρηση της γερμανικής Makro, και το «άνοιγμα» της Metro στο εξωτερικό, με επέκταση καταστημάτων στην Κύπρο, μετέβαλλαν σημαντικά τα δεδομένα. Παράλληλα, η αλυσίδα ENA FOOD Cash & Carry, που εξαγοράστηκε από την AB Βασιλόπουλος το 2001, ακολούθησε επεκτατική πολι- τική με νέα καταστήματα, προκειμένου να μην μείνει πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Ενίσχυση δικτύου παρατηρήθηκε και από την αλυσίδα χονδρικής της Μασούτης, με επέκταση σε νέες περιοχές. Ενισχυμένα εμφανίζονται στην αγορά και Cash & Carry, όπως το Bazaar και το Antzoulatos, που διεκδικούν τα δικά τους μερίδια στην αγορά. Facebook και online πωλήσεις Στη «μάχη» του Ίντερνετ έχουν «πέσει» κι οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά των Cash & Carry, καθώς η ενημέρωση των πελατών τους, μέσω του διαδικτύου για προσφορές κι εκπτώσεις, θεωρείται σημαντικό «όπλο» για την προσέλκυσή τους στα καταστήματά τους. Στο σύνολό τους, οι «παίκτες» της αγοράς φροντίζουν να αξιοποιούν πλέον σε μεγάλο βαθμό το «κανάλι» του Facebook, για να επικοινωνή- σουν στους πελάτες τους όλα τα νέα τους, αλλά, κυρίως, τα φυλλάδια προσφορών τους κι ό,τι άλλο μπορεί να τους προσελκύσει στα καταστήματά τους. ΕΝΑ FOOD Cash & Carry, Cash & Carry Masoutis, BAZAAR Cash & Carry, Antzoulatos Market, METRO Cash & Carry, Ευθυβούλη Cash & Carry και The Mart είναι οι σελίδες στο Facebook, όπου κάθε επαγγελματίας μπορεί να «Cash & Carry φροντίζουν να αξιοποιούν πλέον σε μεγάλο βαθμό το «κανάλι» του Facebook, για να επικοινωνήσουν στους πελάτες τους όλα τα νέα τους, αλλά, κυρίως, τα φυλλάδια προσφορών τους.»
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=