Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 24

54 Snacks Αφιέρωμα Ο γρήγορος κι αγχωτικός ρυθμός της καθημερινότητας και της on the go κατανάλωσης έχει οδηγήσει σε αύξηση της ζήτησης για υγιεινά και θρεπτικά σνακς. μάλιστα, προωθείται τόσο μέσω των ΜΜΕ όσο κι από σχετικές πρωτοβουλίες κυβερνήσεων, με αντίστοιχες ενέργειες και από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τις χώρες της Ευρώπης, όπως η Ελλάδα. Η «μάχη» των πωλήσεων Όπως γίνεται αντιληπτό, ο θετικός ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς έχει «φουντώσει» και τη «μάχη» των εται- ρειών στην αγορά των snacks, καθώς πέραν των μεγάλων «παικτών» έχουν εμφανιστεί και πολλοί μικρότεροι, που διεκδικούν όμως το δικό τους μερίδιο, ειδικά όσον αφορά το κανάλι της μικρής λιανικής. Εται- ρείες, όπως η Healthier Choice κι η Naturals στις μπάρες δημητριακών, η Σπιτικό Παπακωνσταντίνου σε μπάρες και κρύα σάντουιτς, η Αμβροσία στα βαφλάκια, η Kalamea Foods σε πατατάκια και γαριδάκια και πολλές ακόμη επιχειρή- σεις, έχουν κάνει τα δικά τους λανσαρίσματα στην αγορά, αυξάνοντας τις επιλογές για τους ιδιο- κτήτες των μίνι μάρκετ και των υπολοίπων καταστημάτων στη μικρή λιανική. Όσον, όμως, αφορά τους πρω- ταγωνιστές της αγοράς -και σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοι- χεία- market leader θεωρείται η Tasty Foods, με μερίδιο της τάξης του 50%, κι ακολουθούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στα σούπερ μάρκετ, ενώ ο Τσακίρης, η Chipita, η American Snack, η Kelloggs, η El Sabor, η Popbuster, ο Βερούκας κι η Smart Foods ακολουθούν με σημαντικά μερίδια. Ακόμη πιο έντονη είναι η «μάχη» στα brand, όπου νούμερο ένα κωδικός με βάση τις πωλήσεις, τόσο σε αξία όσο και σε όγκο, είναι τα Lay’s, με ρυθμό ανάπτυξης 18%. Στη δεύτερη θέση είναι και εδώ τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ ακολουθούν το brand Tasty, με οριακή αύξηση πωλήσεων, και τα πατατάκια Τσακίρης με σημαντική αύξηση, της τάξης του 15%. Στη 10άδα των προτιμήσεων εκτιμάται ότι βρί- σκονται τα Cheetos, Ruffles, Pringles, Jumbo, Chipita Chips και Extra. Στα γλυκά snacks η Mondelez International έχει τον πρώτο λόγο, με brand όπως η Lacta, τα Oreo, αλλά και τα νέα Mikado. Νέοι «παίκτες» στην αγορά Με την αγορά των snacks να αναπτύσσεται διαρκώς, προσφέροντας όλο και μεγαλύτερο τζίρο στις επιχειρή- σεις του κλάδου, ο ανταγωνισμός έχει αρχίσει να αυξάνεται και με την είσοδο νέων «παικτών» σε αυτή. Χαρα- κτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Alfa Pastry, που εδώ και λίγο καιρό έχει λανσάρει τα Pitatakia, ως το πρώτο γρήγορο snack της κατηγορίας στο χαρ- τοφυλάκιό της, ενώ αντίστοιχες κινήσεις έχει προαναγγείλει κι η Mediterra, που έχει καταφέρει να ανταγωνι- στεί μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες στην κατηγορία της τσίχλας, με το brand Έλμα. Αντίστοιχη είσοδο έχει πραγματοποιήσει κι η Agrino, που τον περασμένο Μαρτιο λάνσαρε στην αγορά 5 κωδικούς ρυζογκοφρετας, αξιοποιώντας την παγκόσμια τάση προς το υγιεινό snacking, ενώ ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει και στην Coca Cola HBC, η οποία εξαγόρασε την Bambi στη Σερβία, με στόχο την ενίσχυση της παρου- σίας της στην αγορά των snacks στις γύρω χώρες.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=