Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 24

59 Οι επεκτάσεις που έκαναν τη διαφορά Το κατάστημα ψιλικών των γονιών του αναγκάστηκε, έτσι, να διαφοροποιηθεί και προχώρησε σε μια πρώτη επέκταση, προσθέτοντας την άδεια για το πρατήριο και στη συνέχεια για το καφέ. «Θέλαμε να δώσουμε ένα κίνητρο στον κόσμο που είχε απομακρυνθεί να έρθει ξανά στο κατάστημα. Κι η λύση που σκεφτήκαμε ήταν αυτή, στη λογική του “να μην τρέχει”, να μπορεί δηλαδή εδώ να βρει τα πάντα. Και καφέ και ψωμί και, φυσικά, τα προϊόντα του μίνι μάρκετ», μας είπε χαρα- κτηριστικά, εξηγώντας μας ότι για το πρατήριο άρτου συνεργάζονται με δύο διαφορετικά αρτοποιεία, για να έχουν τα προϊόντα που επιθυμούν, ενώ όσον αφορά τον καφέ, έχουν επιλέξει το brand του Jacobs για την ποιότητά του. «Τα ψιλικά παραμένουν Νο1» Τρία καταστήματα σε ένα, όμως, πόσο καλά «δένουν» μεταξύ τους και ποιο φέρνει τους περισσότερους πελά- τες; «Νομίζω ότι πολύς κόσμος μας προτιμάει ακριβώς για αυτό τον λόγο. Έρχεται εδώ, γιατί συνδυάζουμε πράγματα, χωρίς αυτό να αναιρεί και τους πελάτες που επιλέγουν ένα από τα τρία. Κάποιοι μπορεί να έρθουν, απλώς, γιατί τους αρέσει το ζυμωτό ψωμί στον ξυλό- φουρνο που φέρνουμε και κάποιοι μόνο για να πάρουν καφέ ή τα τσιγάρα τους», υποστήριξε στο περιοδικό μας, υπερθεματίζοντας πάντως τον συνδυασμό του 3 σε 1: «Έχει σίγουρα αυξήσει κατά πολύ τον κόσμο που έρχεται στο κατάστημά μας και, μάλιστα, έχει βοηθήσει σημαντικά και τις πωλήσεις στο αρχικό κατάστημα των ψιλικών, το οποίο ακόμη και τώρα παραμένει το Νο1 στις πωλήσεις, αλλά έχει βέβαια μικρότερο κέρδος». Μικρό κέρδος στο μίνι μάρκετ Όπως κι όλα τα μίνι μάρκετ, έτσι και το «Shop Inn Ασβε- στάς» αντιμετωπίζει τα προβλήματα των «πιεσμένων» περιθωρίων κέρδους, που ταλανίζουν κάθε επιχείρηση της μικρής λιανικής. Πολλά από τα προϊόντα των κατα- στημάτων αποτελούν σήμερα περισσότερο «κράχτη» παρά πηγή εσόδων. «Καταρχάς, στα τσιγάρα που έχουν και τη μεγαλύτερη ζήτηση, το κέρδος είναι από ελάχι- στο έως μηδενικό, όταν ο κόσμος πληρώνει με POS, ενώ σίγουρα τόσο το πρατήριο άρτου και, κυρίως, ο καφές έχουν πολύ μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους για εμάς. Όσον αφορά τα ψιλικά, είναι συγκεκριμένα τα προϊόντα που έχουν και ζήτηση κι αξία για εμάς, όπως τα ζαχαρώδη και τα προϊόντα του ψυγείου, ενώ π.χ. για τις κάρτες κινητής, έχουμε αναγκαστεί να βάλουμε την «Έχει σίγουρα αυξήσει κατά πολύ τον κόσμο που έρχεται στο κατάστημά μας, ενισχύοντας και τις πωλήσεις των ψιλικών». παρουσίαση μίνι μάρκετ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=