Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 24
85 πολυάριθμες επιλογές, ανάλογα με τις προσωπικές τους προτιμήσεις. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό των ζαχαρω- δών προϊόντων είναι ότι οι παραδοσιακές ετικέτες, τις οποίες στηρίζουν εδώ και χρόνια οι καταναλωτές, συνυ- πάρχουν με τα καινούρια προϊόντα. Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο προ- βαίνουν διαρκώς στο λανσάρισμα νέων κωδικών με μια τεράστια γκάμα γεύσεων, σχημάτων κι αρωμάτων ή παραλλάσσουν ελαφρώς τσίχλες και καραμέλες που τυγχάνουν ήδη της αποδοχής του αγοραστικού κοινού. Σύμφωνα και με την έρευνα αγοράς που έκανε για μία ακόμη φορά το περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λια- νική», συνομιλώντας με τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στο κανάλι της μικρής λιανικής, το brand παίζει καθοριστικό ρόλο στη συγκεκριμένη κατη- γορία. Οι ιδιοκτήτες καταστημάτων προτιμούν τα προϊόντα γνωστών εταιρειών, καθώς επικρατεί η τάση οι πελάτες τους να αναζητούν επώνυμες ετικέτες, όπως αυτές της Trident και της Orbit στις τσίχλες ή της Halls στις καραμέλες. «Κυρίαρχες» οι μεγάλες εταιρείες Στην αγορά των ζαχαρωδών προϊόντων κυρίαρχες είναι οι μεγάλες εταιρείες, που διαθέτουν στο χαρτοφυλάκιό τους πληθώρα κωδικών. Σημαντικά μερί- δια έχουν καταλάβει, σχεδόν ολοκληρωτικά, οι γνωστές πολυεθνι- κές, γεγονός που έχει οδηγήσει σε έναν «πόλεμο» τιμών υπέρ των καταναλω- τών, αλλά κι ενάντια σε κάθε μικρότερη επιχείρηση, που δραστη- ριοποιείται στον συγκεκριμένο κλάδο ή σε εισαγωγικές εταιρείες του εξωτερικού. Η Mondelez International, με γνωστά brands, όπως Trident, Dentyne, Halls και Bubbaloo, κατέχει βασικό μερίδιο της αγοράς, όπως κι η Mars Hellas, θυγατρική της αμερικανικής πολυεθνικής, που δραστηριοποιείται σε 4 επιχειρη- ματικούς τομείς, προμηθεύοντας την αγορά με πολύ γνωστά εμπορικά σήματα, όπως οι τσίχλες Orbit. Υπολογίσιμη δύναμη αποτελεί κι η γνωστή σοκολατο- ποιία ΙΟΝ, που περιλαμβάνει στην γκάμα των προϊόντων της, πέρα από τις σοκολάτες, γνωστές ετικέτες σε καρα- μέλες, όπως οι O-Mamy και οι Baloo βουτύρου. Η Πήγασος Α.Ε., επίσης, σήμερα συγκαταλέγεται στις επιτυχημένες εταιρείες στη διανομή ζαχαρωδών προϊό- ντων κι αυτοκόλλητων συλλογών στην Ελλάδα. Αντιπροσωπεύει εδώ και δεκαετίες τις καραμέλες HARIBO, τις καραμέλες ΜΑΟΑΜ κι έναν αριθμό σημαντι- κών brands ζαχαρωδών προϊόντων εταιρειών, όπως της Zeta Espacial και της Hitschler. Συνεχίζοντας, η Camelot, μια αμιγώς ελληνική εταιρεία, εισάγει κι εμπο- ρεύεται γλυκά προϊόντα-snack, καραμέλες, ζαχαρώδη και σοκολάτες από χώρες, όπως η Γαλλία, το Βέλγιο, η Ολλανδία, η Αγγλία, η Ισπανία, η Ιταλία, η Γερμανία κι η Πολωνία, ενώ παράλληλα παράγει αποκλειστικά χειροποίητες καραμέλες και γλειφι- τζούρια χωρίς πρόσθετα. Σοκολάτες, καραμέλες, τσίχλες, γρανίτες, κουφέτα, κρυσταλλικά γλειφιτζούρια, marshmallows και κεράσματα περιλαμβάνονται και στο χαρτο- φυλάκιο της εταιρείας e-Candy, η οποία διαθέτει ηλεκτρονικό κατά- στημα για τη διευκόλυνση του επαγγελματία της μικρής λιανικής. Τέλος, η εταιρεία Olympic Hermes A.E., από το 1958, δημιουργεί ζαχαρώδη προϊόντα, καταλαμβάνοντας υπολογίσιμο μερίδιο της αγοράς και πραγματοποιώντας εξαγωγές σε περισσότερες από 30 χώρες. Αλλαγές στον χάρτη των ζαχαρωδών Χαρακτηριστικό γνώρισμα και για το κανάλι των ζαχα- ρωδών είναι η προσπάθεια των εταιρειών να ανανεώνουν συνεχώς την γκάμα των προϊόντων τους, ακολουθώντας τις σύγχρονες τάσεις. Τα καταναλωτικά πρότυπα κι οι αγοραστικές συνήθειες, όσον αφορά τη βιομηχανία των τροφίμων, δε θα μπο- ρούσαν, άλλωστε, να μην επηρεάσουν και τα ζαχαρώδη Αφιέρωμα Οι πολυεθνικές κρατούν τα «ηνία» της αγοράς, έχοντας στο χαρτοφυλάκιό τους κορυφαία brands με ιστορία χρόνων στην αγορά
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=