Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 24

93 έρευνα που θα κερδίζει το online λιανεμπό- ριο, προβλέπεται πως θα τίθενται εκτός λειτουργίας 8.000 με 8.500 καταστήματα. Άρα, έως το 2026 θα μειωθεί κατά περίπου 7% ο αριθμός των καταστημάτων στη χώρα, τα οποία σήμερα υπολογίζεται πως ανέρχονται σε 1.044.754. Νέα δεδομένα και στην ελληνική αγορά Σημαντικές αλλαγές αναμένεται να προκαλέσει και στο εγχώριο λιανεμπόριο η ραγδαία ανα- πτυξιακή πορεία που σημειώνει το ηλεκτρονικό εμπόριο τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, σύμ- φωνα με σχετική έρευνα του ΙΕΛΚΑ, παρά το χαμηλό μερίδιο πωλήσεων, ο ρυθμός ανάπτυξης των τελευταίων ετών ήταν της τάξεως του 50%, ενώπαρατηρείται στροφή των καταναλωτών στις ηλεκτρονικές αγορές, ακόμα και σε προϊόντα που παραδοσιακά αγοράζονταν σε φυσικά καταστήματα. Η επίδραση του διαδικτύου, των social media και των νέων τεχνολογιών στις αγορές προϊόντων σούπερ μάρκετ εμφανίζεται έντονη, οδηγώντας στη δημιουργία μιας δια- κριτής πελατειακής βάσης καταναλωτών, που συστηματικά επιλέγουν τις online αγορές. Είναι χαρακτη- ριστικό ότι οι συνολικές ετήσιες πωλήσεις των βασικών ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τα 20 εκατ. ευρώ, ενώ οι συνολικές ηλεκτρονικές πωλή- σεις του λιανεμπορίου τροφίμων εκτιμάται ότι ανέρχονται σε περίπου 40 εκατ. ευρώ. Προβλέπεται, μάλιστα, ότι το 2020 το μερίδιο των ηλεκτρονικών αγορών στο λιανεμπό- ριο τροφίμων στην Ελλάδα θα ξεπεράσει το 1%, με πωλήσεις της τάξης των 180-200 εκατ. ευρώ. Η διείσδυση των online αγο- ρών σχετίζεται, γενικότερα, με τη χρήση των ηλεκτρονικών μέσων, του Internet, των social media και του κινητού τηλεφώνου, με το 40% του κοι- νού, πλέον, να ενημερώνεται ηλεκτρονικά για τις προσφορές κι εκπτώσεις των σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με έρευνα του ΣΕΛΠΕ και του Εργα- στηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, οι επιχειρήσεις που διαθέτουν ψηφιακό κανάλι πώλησης στην Ελλάδα κυμαί- νονται στις 7.000. Η κατηγορία δε ηλεκτρονικών αγορών που εμφανίζει τη μεγαλύτερη αύξηση είναι το έτοιμο Οι συνολικές ετήσιες πωλήσεις των βασικών ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ υπολογίζεται ότι ξεπερνούν πια τα 20 εκατ. ευρώ.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=