Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 24

94 έρευνα φαγητό. Οι Έλληνες καταναλωτές προτι- μούν ολοένα και περισσότερο ελληνικά ηλεκτρονικά καταστή- ματα και χρησιμοποιούν ολοένα και περισσότερο φορητές συσκευές για την αναζήτηση πληροφοριών. Ωστόσο, πραγ- ματοποιούν τις αγορές τους, κυρίως, μέσω του προσωπι- κού τους υπολογιστή. Αυξάνονται ταχύτατα οι online καταναλωτές Ο αριθμός των καταναλωτών που αγο- ράζουν προϊόντα σούπερ μάρκετ μέσω του διαδικτύου, είτε σε σταθερή βάση είτε ευκαιριακά, έχει αυξηθεί σε σημαντικό βαθμό τα τελευταία χρόνια και μεγαλώνει ταχύτατα, με όλο και πιο έντονο ρυθμό. Σύμφωνα με έρευνα της Coresight Research, στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, πάνωαπό το 36,5% των κατανα- λωτών πραγματοποίησε σχετικές αγορές το 2018, ποσοστό που είναι αυξημένο κατά 23% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ενώμεταφράζεται σε περίπου 35 εκατομμύρια επιπλέον καταναλωτές. Όσον αφορά δε τα επιμέρους στοι- χεία της έρευνας, αυτά έδειξαν ότι το 72,4% των Αμερικανών καλύπτει ένα μικρό μέρος των αναγκών του σε προϊόντα σούπερ μάρκετ, ενώ διψήφιο είναι πια το ποσοστό (σχεδόν 12%) των καταναλωτών που δηλώνει πως πραγματοποιεί σημαντικό μέρος των αγορών ειδών παντοπωλείου online. Από εκεί και πέρα, η έρευνα έδειξε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των κατα- ναλωτών που αξιοποιούν το κανάλι των online αγορών για τα είδη του σούπερ μάρκετ αφορά νέους ανθρώπους, οι οποίοι και θεωρούνται πια το νέο «δυναμικό» κοινό, το οποίο και καθορίζει τόσο το μέλλον της κατανάλωσης, όσο και τις επόμενες κινήσεις των επιχει- ρήσεων του κλάδου. Νο1 πλατφόρμα για online αγορές ήταν το Amazon.com, το οποίο κι υπερτερεί σημαντικά των παραδοσια- κών «αλυσίδων» σούπερ μάρκετ των ΗΠΑ, όπως τα Walmart.com, Target.comκαι Kroger.com. Σημειώνεται ότι η Amazon έχει δημιουργήσει και φυσικά καταστήματα λιανικής κι έχει εισέλθει τα τελευταία χρόνια στη συγκε- κριμένη αγορά και στην Ευρώπη. Οι προτιμήσεις των online καταναλωτών στην Ελλάδα Όσον αφορά τα στοιχεία για τις online πωλήσεις στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Ελληνικού Συν- δέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ΕΣΗΕ), ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα θα «αγγίξει» τα 4 δις ευρώμέχρι το τέλος του 2019, σημειώνοντας αύξηση κατά 8% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Η σχετική έρευνα παρουσίασε ιδιαίτερα σημαντικά στοιχεία και για τις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών που πραγμα- Το 85% των online καταναλωτών στην Ελλάδα πραγματοποιεί το 80% των αγορών του σε εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=