Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 24

95 έρευνα τοποιούν online αγορές. Με βάση αυτά, το ποσοστό των ατόμων ηλικίας 16 έως 74 ετών που έχουν χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο τουλάχιστον μία φορά για να αγοράσουν κάτι έχει αυξηθεί από 27% το 2012 σε πάνωαπό 40% το 2018. Τα στοιχεία αυτά δείχνουν τόσο τη δυναμική του e-commerce όσο και την αντίστοιχη ανά- γκη των επιχειρήσεων για άμεση κι εύκολη επικοινωνία με τους καταναλωτές, μέσα από τα κανάλια που οι ίδιοι επιλέγουν στην καθημερινότητά τους. Ως εκ τούτου, το κινητό τηλέφωνο γίνεται απαραίτητο «εργαλείο» τόσο για τον καταναλωτή όσο και για την επιχείρηση, τόσο πριν από τη διαδικασία των αγο- ρών όσο και κατά τη διάρκειά της. Είναι χαρακτηριστικό ότι 1 στους 4 καταναλωτές χρησιμοποιεί το κινητό του για να συγκρίνει τιμές ακόμα και τη στιγμή που ετοιμάζεται να κάνει μία αγορά. Οι πληρωμές δε μέσωκινητού αναμένε- ται να ξεπεράσουν το 40% των συνολικών συναλλαγών στις μεγάλες αγορές των ΗΠΑ, της Κίνας και της Ε.Ε. Με το 85% των online καταναλωτών στην Ελλάδα να πραγματοποιεί το 80% των αγορών του σε εγχώρια ηλε- κτρονικά καταστήματα, οι ελληνικές επιχειρήσεις που αναπτύσσουν διαρκώς το e-shop τους καλούνται να ανα- πτύξουν και τα αντίστοιχα κανάλια επικοινωνίας και μάλιστα προς την κατεύθυνση της πιο προσωπικής κι άμε- σης επικοινωνίας. Επενδύουν στα διαδικτυακά καταστήματα τα σούπερ μάρκετ Η εξοικείωση των καταναλωτών με τα νέα μέσα, η αναζή- τηση καλύτερων τιμών, αλλά κι η ευκολία αγορών έχουν οδηγήσει τους καταναλωτές στις online αγορές, με αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια κι ο ανταγωνισμός στα διαδικτυακά καταστήματα των σούπερ μάρ- κετ στην ελληνική αγορά. Πέντε μεγάλες διαδικτυακές «αλυσίδες» (ΑΒ CLICK2SHOP, Care Market, Welovesupermarket, E-fresh, yoda.gr) ξεκίνησαν πριν από λίγα χρόνια να επενδύουν στη συγκε- κριμένη αγορά, η οποία κι ενισχύεται πλέον με έντονο ρυθμό, προσελκύοντας διαρκώς νέους «παίκτες», με μόνο τον Σκλαβενίτη να απέχει σταθερά από το συγκεκριμένο κανάλι. Από έρευνα της Convert group για την ελληνική αγορά προκύπτει ότι οι online αγορές προϊόντων λιανικής πρόκειται να δεκαπλασιαστούν έως το 2020, με τον τζίρο τους να ξεπερνά τα 300 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο. Αύξηση 25% στις online πωλήσεις του Ομίλου ΑΒ Βασιλόπουλος Χαρακτηριστικό παράδειγμα της ραγδαίας ανάπτυξης των online πωλήσεων στον κλάδο του σούπερ μάρκετ αποτε- λεί η πρόσφατη ανακοίνωση του πολυεθνικού ομίλου της ΑΒ Βασιλόπουλος για τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2019. Σύμφωνα με αυτά, οι online πωλήσεις της Ahold Delhaize αυξήθηκαν σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018 κατά 25%, ενώσυνολικά οι καθαρές πωλήσεις του ομίλου σημείωσαν άνοδο κατά 1,5%, φθάνοντας τα 15,9 δις ευρώ (το ποσοστό αύξησης στην Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη ήταν 2,4%, ανεβάζοντας τον κύκλο εργασιών σε 1,46 δις ευρώ). Μ Οι online αγορές προϊόντων λιανικής πρόκειται να δεκαπλασιαστούν έως το 2020, με τον τζίρο της συγκεκριμένης αγοράς να ξεπερνά τα 300 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=