Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 25
74 και τα μερίδια στη «μάχη» της αγοράς. Γενικότερα στα σούπερ μάρκετ, ένα στα τρία προϊόντα που επιλέγουν οι καταναλωτές είναι private label, με το ίδιο να ισχύει και στον κλάδο των γαλακτοκομικών. Όσον αφορά, πάντως, τις εταιρείες στην Ελλάδα, τα στοιχεία που έχουν καταγράψει σχετικές έρευνες υπο- δηλώνουν ότι η αγορά των γαλακτοκομικών προϊόντων στη χώρα μας αγγίζει περίπου τα 3 δις ευρώ σε αξία πωλήσεων. Η FrieslandCampina Hellas κατέ- χει την πρώτη θέση στην κατηγορία των γαλακτοκομικών προϊόντων, με μερί- διο 11,2% σε αξία, με βάση τα στοιχεία του 2018. Στο λευκό γάλα έχει ηγετικό μερίδιο 23,5% σε όγκο και στο γάλα υψηλής παστερίωσης το μερίδιο ανέρχεται στο 28,7%. Στις κρέ- μες γάλακτος η εταιρεία διατηρεί πρώτη θέση, με μερίδιο 20,6% σε όγκο, καθώς και στο κίτρινο τυρί, όπου η εταιρεία ηγείται της κατάταξης, με μερίδιο 16,6% σε όγκο. Στις βρεφικές κρέμες διατηρεί την ηγετική της θέση, με μερίδιο 39,5%, παρά την υψηλή πίεση που δέχεται από τον δεύτερο παίκτη, τη «Γιώτης», που εμφανίζει υψηλό ρυθμό ανάπτυξης στην κατηγορία, με μερίδιο 38,8%. Όσον αφορά την αξία πωλήσεων, η FrieslandCampina Ηellas διατηρεί την πρώτη θέση στη συνολική κατηγορία των γαλακτοκομικών προϊόντων, με μερίδιο 11,2%, κι ακολουθούν οι Optima (8%), ΔΕΛΤΑ (7,6%), Όλυμπος (7,1%), ΦΑΓΕ (5%) και ΔΩΔΩΝΗ (4,1%). Στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιο υπολογίζε- ται στο 9,6%, που κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικό. Στην κατηγορία της φέτας, η εταιρεία ΔΩΔΩΝΗ αποτελεί τον leader, με μερίδιο ύψους 30% στη συσκευασμένη φέτα και 20% στο χύμα προϊόν, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς. Αξίζει να σημειωθεί ότι ένα σημαντικό μέρος του κατα- ναλωτικού κοινού θεωρεί ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν καλή ποιότητα και πιο συμφέρουσα τιμή, όμως το ποσοστό αυτό σταδιακά υποχωρεί, εξαι- τίας της αύξησης της τιμής τους, που παρατηρείται στα σούπερ μάρκετ. Από την άλλη πλευρά, ανοδικά φαίνεται να κινούνται τα επώνυμα προϊό- ντα των μεγάλων βιομηχανιών, που ενσωματώνουν καινοτομίες ανά- λογες με τις απαιτήσεις της εποχής. Έρχονται νέα καινοτόμα προϊόντα στα ράφια Η αύξηση της προστιθέμενης αξίας των ελληνικών γαλα- κτοκομικών προϊόντων, η ενίσχυση της καινοτομίας κι η ανταγωνιστικότητά τους αποτε- λούν κεντρικούς στόχους των σημαντικότερων γαλακτοβιομηχανιών της ελληνικής αγοράς. Οι κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση, τα τελευταία χρόνια, είναι αρκετές, καθώς παρατηρείται διασύνδεση επιστημονικών φορέων με τη βιομηχανία, για τη δημιουργία καινοτό- μων προϊόντων κι υπηρεσιών, αποσκοπώντας στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών βιο- μηχανιών. Πρόσφατα ανακοινώθηκε η συμμετοχή της εταιρείας Δωδώνη στο ερευνητικό πρόγραμμα, Cheese Art, που έχει κεντρικό στόχο να διαπιστώσει την επίδραση που «Η ενίσχυση της καινοτομίας κι η ανταγωνιστικότητα των ελληνικών προϊόντων αποτελούν κεντρικούς στόχους των σημαντικότερων γαλακτοβιομηχανιών της αγοράς.» ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΑ Αφιέρωμα
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=