Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 25

75 έχουν οι διάφοροι μικροοργανισμοί στο άρωμα, τη γεύση και την υφή των ελληνικών παραδοσιακών τυριών αυθόρμητης ζύμωσης, με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών κι εργαλείων μικροβιολογίας και μορια- κής βιολογίας. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την αναγνώριση και ταυτοποίηση μικροβιακών στελεχών με ωφέλιμα τεχνολογικά χαρακτηριστικά, τα οποία θα μπορούν να αξιοποιηθούν περαιτέρω από τη βιομηχα- νία τροφίμων, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών τυριών διεθνώς. Παράλληλα, η εταιρεία Κρι Κρι λάνσαρε το πρώτο βρεφικό γιαούρτι στην ελλη- νική αγορά από 100% ελληνικό γάλα ημέρας και ήπιες καλλιέρ- γειες, χωρίς πρόσθετα σάκχαρα ή συντηρητικά, που αποτελεί φυσική πηγή ασβεστίου, βιταμίνης Β12 & Β2. Περιέχει ειδικές καλλιέργειες γιαούρ- της, κατάλληλες για βρέφη, και τον προβιοτικό γαλακτο- βάκιλλο LGG, που συμβάλλει στην καλή λειτουργία τόσο του πεπτικού όσο και του ανοσοποιη- τικού συστήματος των βρεφών. Στον δρόμο της καινοτομίας βαδίζει κι η Nestle, η οποία δημιούργησε τη νέα σειρά βιολο- γικών βρεφικών γαλάτων σε σκόνη, NAN BIO, επιλέγοντας γάλα από φάρμες βιολογικής κτηνοτρο- φίας και συνδυάζοντάς το με την τεχνολογία του NAN της Nestle. Ταυτόχρονα, η εταιρεία FrieslandCampina Hellas επέκτεινε το χαρτοφυλάκιό της με κωδικούς σε μια πολύ νέα κατηγορία στην Ελλάδα, αυτή των υγρών ροφημάτων γιαούρτης. Με προϊόντα «χωρίς» απαντούν στον ανταγωνισμό τα γαλακτοκομικά Ισχυρό ανταγωνισμό δέχεται τα τελευταία χρόνια ο κλά- δος των γαλακτοκομικών προϊόντων από τη σχετικά νέα αγορά των φυτικών ροφημάτων, που αναπτύσσε- ται με υψηλό ρυθμό σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και στην Ελλάδα. Κυριότερος «ανταγωνιστής» του συμβα- τικού γάλακτος χαρακτηρίζεται το γάλα αμυγδάλου, κυρίως λόγω των χαμηλών θερμίδων του, ένα υποκα- τάστατο του γάλακτος, καθιερωμένο στη συνείδηση και τις προτιμήσεις των καταναλωτών του εξωτε- ρικού εδώ κι αρκετά χρόνια. Εκτός όμως από τα φυτικά ροφήματα, τα οποία ενσωμάτωσαν στο χαρτοφυλάκιό τους οι περισσότερες εγχώριες γαλακτοβιομηχανίες, το ανερ- χόμενο κίνημα των vegans φέρνει στο προσκήνιο φυτικά υποκατάστατα κι άλλων προϊ- οντικών ομάδων, όπως το τυρί. Παρ’ όλα αυτά, τα γαλα- κτοκομικά προϊόντα αποτελούν σταθερή επιλογή για τον Έλληνα καταναλωτή, καθώς τα φυτικά υπο- κατάστατα απευθύνονται κυρίως σε όσους ακολουθούν μια εξειδικευμένη διατροφή και χαρακτηρίζονται από σαφώς μεγαλύ- τερο κόστος, σε σχέση με τα συμβατικά γαλακτοκομικά. Στον ανταγωνισμό των φυτικών προϊόντων, η βιομηχα- νία γαλακτοκομικών «απαντά», λανσάροντας στην αγορά κωδικούς χωρίς λακτόζη, ένα κανάλι που ανα- πτύσσεται με ταχύ ρυθμό, καθώς τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι σημαντικό μέρος του καταναλωτικού κοι- νού, προτιμά τα συγκεκριμένα τρόφιμα. «Η αγορά των γαλακτοκομικών προϊόντων στην Ελλάδα αγγίζει περίπου τα 3 δις ευρώ σε αξία πωλήσεων, με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να καταλαμβάνουν υψηλή θέση στις προτιμήσεις.» ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΑ Αφιέρωμα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=