Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 26

ειδήσεις 14 Στο 1,5 δισ. ευρώ η «μεταμόρφωση» των ελληνικών σούπερ μάρκετ Περίπου 1,5 δισ. ευρώ ξόδεψαν σε επεν- δύσεις την περίοδο 2013-2018 οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, προκειμένου τα δίκτυά τους να γίνουν πιο «δελεα- στικά» για τους καταναλωτές. Όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση του ΙΕΛΚΑ, οι επενδύσεις την τελευταία πενταετία αφορούν: • Ανάπτυξη δικτύου με καταστήματα νέας γενιάς • Εκσυγχρονισμό αποθηκών, δικτύου διανομών, στόλου οχημάτων και λοιπών υπο- δομών • Ψηφιακές τεχνολογίες και ψηφιακά κανάλια διανομών • Υλοποίηση υποδομών βιώσιμης ανάπτυξης • Εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων καταστημάτων για αναβάθμιση της εμπειρίας των καταναλωτών • Ανάπτυξη κι εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού. Οι συγκεκριμένες επενδύσεις θέτουν τις βάσεις για αύξηση της παραγωγικότητας, είσοδο σε νέες δυναμικές αγορές, όπως το food-to-go, ανταπόκριση στις αναδυόμενες απαιτήσεις/τάσεις των καταναλωτών κι αποδοτική λειτουργία στο σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον. Για τους παραπάνω λόγους, οι επενδύσεις τα επόμενα χρόνια αναμένεται να συνεχίσουν να κινούνται σε υψηλό επίπεδο και να ξεπερνούν ετησίως τα 250 εκατ. ευρώ. ΣΕΒ: «Χαμόγελα» αισιοδοξίας για το 60% των επιχειρήσεων Στο 59,8% ανέρχεται το ποσοστό των επιχειρήσεων που δηλώνουν αισιόδο- ξες για την κατάσταση στη χώρα την επόμενη τριετία, σύμφωνα με την έρευνα «Ο σφυγμός του επιχειρείν», που πραγματοποίησε το Παρατηρητή- ριο Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος του ΣΕΒ σε συνεργασία με την MRB. Αναλυτικά, ως προς την πορεία του κύκλου εργασιών τον επόμενο χρόνο, αύξηση αναμένει το 40% των επιχειρήσεων, σε μονοψήφια ποσοστά περιορίζονται πλέον οι επιχειρήσεις που αναμένουν μείωση τζίρου (-8% σε σχέση με το 2018), ενώ οι μισές περίπου επιχειρήσεις του δείγματος (45%) εκτιμούν ότι θα παραμείνουν οι πωλήσεις τους σταθερές. Σημαντικό για την ελληνική οικονομία είναι το γεγονός ότι το 20% των επιχειρήσεων εκτιμά ότι θα αυξήσει το προσωπικό το 2020. Επί- σης, το 1/3 των επιχειρήσεων προβλέπει αύξηση στο μερίδιο αγοράς τη χρονιά που ακολουθεί. Σύμφωνα με την έρευνα, τα σημαντικότερα εμπόδια για το 2019 είναι: το ασταθές φορολογικό πλαίσιο (66,3%), η πολυνομία και το ασαφές θεσμικό πλαίσιο (46,8%), η αδυναμία πρόσβασης στη χρηματοδότηση / ακριβός δανεισμός (38,2%), η καθυστέρηση στην απονομή δικαιοσύνης και το έλλειμμα χρηματοδο- τικών και επενδυτικών κινήτρων (33,6%). Από την έρευνα προκύπτει ότι οι επιχειρήσεις θέτουν ως προτεραιότητα τη μείωση των φορολογικών βαρών και την αξιοποίηση σύγχρονων και στοχευμένων επενδυτικών εργαλείων. Με το ηλεκτρονικό εμπόριο να κερδίζει καθημερινά «έδαφος», καθώς ανταπο- κρίνεται σε μεγάλο βαθμό στις απαιτήσεις των σύγχρονων καταναλω- τών, όλο και περισσότερες είναι οι επιχειρήσεις που πωλούν τρόφιμα μέσω διαδικτύου. Ο ΕΦΕΤ, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του και με γνώμονα την προστασία των συμφερόντων των καταναλωτών, διε- νεργεί ελέγχους και στις ιστοσελίδες επιχειρήσεων που πωλούν τρόφιμα μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιού- νται στον χώρο αυτό οφείλουν να παρουσιάζουν όλες τις υποχρεωτικές πληροφορίες για τα τρόφιμα που πωλούν στα μέσα που υποστηρίζουν την πώληση από απόσταση. Εξαίρεση αποτελεί η ημερομηνία ελά- χιστης διατηρησιμότητας, η οποία θα πρέπει να παρέχεται κατά την παρά- δοση. Οι καταναλωτές είναι χρήσιμο να διαβάζουν προσεκτικά τις πληροφορίες που παρέχονται για κάθε προϊόν στο διαδίκτυο και να επιβεβαιώνουν ότι το προϊόν που παραλαμβάνουν ανταπο- κρίνεται σε αυτό που παρουσιάζεται στην ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού καταστήματος, καθώς και στις απαιτού- μενες προδιαγραφές ασφάλειας τροφίμων. Σε κάθε περίπτωση που δια- πιστώνονται παραβάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο των τροφίμων, οι καταναλωτές καλούνται να επικοινω- νούν με τον ΕΦΕΤ. Νέοι έλεγχοι για την πώληση τροφίμων μέσω διαδικτύου

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=