Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 26
39 MΠΑΡΕΣ Αφιέρωμα Ο ι μπάρες δημητριακών (cereal bars) αποτελούν μια κατηγορία προϊόντων ζωτικής σημασίας για τα καταστήματα μικρής λιανικής, καθώς μέσα σε μερικά χρόνια οι πωλήσεις τους σημείωσαν θεα- ματική άνοδο κι αποτέλεσαν αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης ελληνικής διατροφής. Ο βασικός λόγος που οι μπάρες δημητριακών είναι σε θέση να αυξή- σουν τον τζίρο των μίνι μάρκετ είναι διπλός: από τη μία πλευρά ταυτίζονται με τη σύγχρονη τάση που απαιτεί πιο υγιεινές επιλογές στην καθημερινή διατροφή των καταναλωτών, από την άλλη πλευρά, λόγω της on the go φιλοσοφίας τους, ευνοείται η πώλησή τους σε μίνι μάρκετ, παντοπωλεία και καταστήματα βιολογικών προϊόντων. Συγκεκριμένα, οι μπάρες δημητριακών, κατά βάση, είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες, πρωτεΐνες, βιταμίνες κι ιχνοστοιχεία. Τα στοιχεία αυτά είναι ταυτισμένα στη συνείδηση των καταναλωτών με το σύγχρονο διατρο- φικό πρότυπο, που στοχεύει στην απομάκρυνση από τα λιπαρά και στην αντικατάστασή τους από προϊόντα γευστικά, τα οποία όμως δεν είναι βλαβερά για την υγεία. Η αλλαγή αυτή στη συμπεριφορά του αγορα- στικού κοινού, σε παγκόσμιο κι εγχώριο επίπεδο, έχει οδηγήσει πρακτικά στην «εκτίναξη» της συγκεκριμέ- νης κατηγορίας, η οποία έχει καθιερωθεί, δίνοντας μάλιστα μια τεράστια γκάμα από διαφορετικού τύπου προϊόντα. Η κατανάλωση cereal bars μεταξύ των γευ- μάτων, ως σνακ, είναι μία τάση που κερδίζει δημοτικότητα μεταξύ όλων των ηλικιακών ομάδων, γι’ αυτό όλο και περισσότερες εταιρείες επιχειρούν να διεισδύσουν στη συγκεκριμένη αγορά, διεκδικώντας μερίδιο από τα κέρδη. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, η παγκόσμια αγορά των cereal bars αυξάνεται με μέσο ετήσιο ρυθμό 3,9% κι αναμένεται να ξεπεράσει τα 15,5 δισ. δολάρια μέχρι το 2025. Οι μπάρες χωρίζονται σε τρεις βασικές κατηγορίες: τις μπάρες ενεργειακής διατροφής, τις μπάρες τύπου σνακ και τις άλλες μπάρες δημητρι- ακών. Η κατηγορία των σνακ κυριαρχεί, με περισσότερο από το 70% του μεριδίου της παγκό- σμιας αγοράς, οι μπάρες ενεργειακής διατροφής αποτελούν αναπτυσσόμενη κατηγορία, ενώ οι ετικέ- τες «χωρίς», όπως χωρίς ζάχαρη, κερδίζουν σημαντικά «έδαφος». Βασικοί «παίκτες» στην κατηγορία της μπάρας σε παγκόσμιο επίπεδο είναι εταιρείες, που παραδοσιακά δραστηριοποιούνται στο κανάλι των δημητριακών, όπως η Kellogg’s, η Nestlé κι η General Mills, με την Kellogg’s να αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο της παγκό- σμιας αγοράς. Στην εγχώρια αγορά, η εικόνα δεν είναι πολύ διαφορετική, καθώς οι ίδιες εταιρείες βρίσκο- νται υψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών, παράλληλα όμως και με την ελληνική εταιρεία, Παπα- δοπούλου, που λανσάρει αντίστοιχα προϊόντα, όπως οι μπάρες Digestive. Οι μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις, που πρωτοστα- τούν στην αγορά, περιέχουν στο χαρτοφυλάκιό τους μια πολύ μεγάλη γκάμα από μπάρες. Η Kellogg’s έχει λανσάρει με τη σειρά Special K μπάρες που ικανοποι- ούν τις προτιμήσεις μικρών και μεγάλων, με μπισκότο, δημητριακά κι άλλα συστατικά. Η Nestlé με τη σειρά Fitness έχει επίσης επιτυχημένη παρουσία στη συγκεκριμένη αγορά, ενώ η βιομηχανία Μπισκότα Παπαδοπούλου με τις μπάρες Digestive, παρέχει γευ- στικές προτάσεις με ποικιλία δημητριακών, κόκκινα φρούτα, κομμάτια πορτοκαλιού, γάλα και σοκολάτα. Τα συγκεκριμένα προϊόντα στοχεύουν στην αντικατά- σταση κάποιων από τα ενδιάμεσα γεύματα των καταναλωτών, στην Ελλάδα όμως φαίνεται να ανα- πληρώνουν κυρίως το πρωινό. Μπάρα αντί... για πρωινό Σύμφωνα με έρευνες που μελετούν τη διατροφική συμπεριφορά των Ελλήνων, γίνεται φανερό ότι ένα πολύ μεγάλο μέρος του πληθυσμού, περίπου 50%, παραλείπει εντελώς το πρωινό, καθώς αρκείται στην Η παγκόσμια αγορά των cereal bars κινείται ανοδικά, με μέσο ετήσιο ρυθμό 3,9%, κι αναμένεται να ξεπεράσει τα 15,5 δισ. δολάρια μέχρι το 2025.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=