Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 26
40 MΠΑΡΕΣ Αφιέρωμα κατανάλωση ενός καφέ στο ξεκίνημα της ημέρας. Η συνήθεια αυτή των Ελλήνων καταναλωτών, σε συνδυασμό με τη «στροφή» τους σε πιο υγιεινά διατροφικά μοντέλα, έχει οδηγήσει στην ανάπτυξη της κατηγορίας της μπάρας, η οποία μπορεί να καταναλωθεί εύκολα, γρήγορα, ακόμα και καθ’ οδόν, λειτουργώντας ως υποκατάστατο του γεύμα- τος που παραλείπεται. Τα προϊόντα τύπου μπάρας αφενός συμβαδίζουν με τη λογική της «εν κινήσει» κατανάλωσης, στον δρόμο, στη δουλειά και γενικά εκτός σπιτιού, αφετέρου μπορούν να υποστηρίξουν και την ανάγκη για μια πιο υγιεινή διατροφή, καθώς αρκετά από αυτά είναι πλούσια σε θρεπτικές ουσίες κι ιδανικά για την ενίσχυση του οργανισμού μέσα στην ημέρα. Με βάση, μάλιστα, τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας του ΙΕΛΚΑ, οι Έλληνες κατανα- λωτές της επόμενης δεκαετίας θα συνεχίσουν να αναζητούν σνακς και γεύματα ευκολίας, εξ αιτίας του περιορισμένου χρόνου, τα οποία μάλιστα θα πληρούν τις προϋποθέσεις της υγιούς διαβίωσης. Οι μπάρες αποτελούν μια δημοφιλή, πλέον, επιλογή για το ελληνικό καταναλωτικό κοινό. Cereal bars γένους... θηλυκού Υπολογίζεται ότι ένα εκατομμύριο Έλληνες τρώνε συστηματικά μπάρες δημητριακών, με τη μεγαλύ- τερη κατανάλωση να λαμβάνει χώρα στα μεγάλα αστικά κέντρα, κυρίως στην Αθήνα. Η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών, το 70%, είναι γυναί- κες. Οι γυναίκες εμφανίζονται πιο ευαισθητοποιημένες στα θέματα υγιεινής διατροφής, τον έλεγχο του βάρους τους κι επηρεάζονται περισ- σότερο από τα πρότυπα που προβάλλουν τα social media, τα οποία σήμερα καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό τις διατροφικές επιλογές του αγοραστικού κοινού. Οι μπάρες δημητριακών έχουν καθιερωθεί στην αγορά, ως ένα από τα πλέον υγιεινά σνακ, και συχνά συνδυάζονται με ειδικές διατροφές και δίαι- τες, χωρίς όμως αυτό να ισχύει για όλα τα προϊόντα της κατηγορίας. Οι μπάρες δημητριακών είναι μια κατηγορία προϊόντων που βρίσκει ανταπόκριση και σε ένα σημαντικό μέρος του αγοραστικού ανδρικού κοινού, κυρίως σε αυτούς που αθλούνται, αλλά και σε παιδιά κάθε ηλικίας. Η ανοδική ζήτηση των υπερτροφών Επιπλέον, απόλυτα ανοδικές τάσεις στη ζήτηση και κατανάλωση γνωστών και μη υπερτροφών από τους Έλληνες καταναλωτές δείχνουν τα στοιχεία της αγο- ράς, με το ποσοστό τους να αυξάνεται κι όσον αφορά τη θέση τους στο τραπέζι του ελληνικού νοικοκυριού. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ σε συνερ- γασία με την αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία Νίκος Παπαγιάννης «Οι νέοι αγοράζουν μπάρες» Τα τσιγάρα και τα προϊόντα ψυγείου είναι αυτά με τη μεγαλύτερη κίνηση και στο περίπτερο του κ. Νίκου Παπαγιάννη επί της οδού Πέτρου Ράλλη, στο Αιγάλεω. Από εκεί και πέρα όμως και προϊόντα όπως οι μπάρες δημητριακών και πρωτεΐνης έχουν το δικό τους κοινό. «Οι νέοι αγοράζουν αρκετά και τις μπάρες, για αυτό κι έχουμε αυξήσει την ποικιλία τόσο σε αυτές των δημητριακών όσο και σε αυτές της πρωτεΐνης που είναι μόδα πλέον μαζί και με τα γυμναστήρια», είπε στο περιοδικό μας. Δώρα Οικονόμου «Φεύγουν οι μπάρες πρωτεΐνης» Ανεβασμένη ήταν η κίνηση στο μίνι μάρκετ «Διαδρομές» επί της οδού Βυζαντίου στη Νέα Ιωνία, κατά τη διάρκεια των γιορτών, αφού «ο κόσμος το… σκέφτεται λιγότερο να αγοράσει κάτι που θέλει, με γεμάτες τσέπες και από τα δώρα στις εργα- σίες τους», όπως μας εξήγησε η κα Δώρα Οικονόμου που εργάζεται σε αυτό. Το εν λόγω κατάστημα έχει μια μεγάλη ποικιλία από προϊόντα στα ράφια του, με τα snacks να είναι μεταξύ των πρώτων επιλο- γών. «Πατατάκια και γαριδάκια έχουν αρκετή κίνηση, με τον κόσμο να προτιμά κυρίως τα πιο φθηνά, όπως αυτά με το 1 ευρώ. Πολύ φεύγουν κι οι μπάρες, ειδικά οι πρωτεΐνης. Στις ηλικίες από 15 έως 35 υπάρχει μεγάλη ζήτηση, κυρίως από τους άνδρες», τόνισε χαρακτηριστικά στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική». Η δική σας γνώμη
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=