Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 26

41 MΠΑΡΕΣ Αφιέρωμα ΑΚΟΣ, τα περισσότερα από τα προϊόντα που περιλαμ- βάνονται στην ευρύτερη αγορά των superfoods παρουσιάζουν μεγάλη κι αυξανόμενη κατανάλωση στη χώρα μας. Οι μπάρες περιέχουν σε μεγάλο ποσο- στό αντίστοιχες πρώτες ύλες, με αποτέλεσμα να βρίσκονται ψηλά στις προτιμήσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία, από τις κύριες τροφές που καταναλώνουν οι Έλληνες και δεν είναι γνωστές ως υπερτροφές ξεχωρίζουν το ελαιόλαδο, με το σχεδόν απόλυτο 93%, τα φρέσκα λαχανικά (91%), τα φρέσκα φρούτα (90%) και το μέλι (81%), ενώ ακολουθούν με σημαντικό μερίδιο η σοκολάτα-κακάο (67%), το πρά- σινο τσάι (48%), το ταχίνι (41%), το ρόδι (34%), τα κράνα-κράνμπερι (31%), το σαφράν-κρόκος (19%) και το κεφίρ (17%). Αντίστοιχα, στα γνωστά superfoods, την προτίμηση των καταναλωτών έχουν αρχίσει να κερδίζουν ο βασιλικός πολτός (9%), το ιπποφαές (9%) το κουκούτσι βερίκοκου (5%), το σπαθόχορτο (5%), το έλαιο κάνναβης (2%), το μαύρο κίμινο (2%), τα φύλλα ελιάς (2%) και το γάλα γαϊδούρας (1%). Τα περισσότερα δε από αυτά αποτελούν τη βάση ή το έξτρα συστατικό σε προϊόντα υψηλής κατανάλωσης, όπως οι μπάρες δημητριακών. Η «επέλαση» της πρωτεΐ νης Οι μπάρες πρωτεΐνης τα τελευταία χρόνια αποτελούν ένα προϊόν με μεγάλη ανάπτυξη στην εγχώρια αγορά. Είναι χαρακτηριστικό ότι η γενικότερη αγορά των ειδών διατροφής για αθλητές έχει αυξηθεί από το 2011 κατά περίπου 160%, με τις ίδιες τις μπάρες πρωτεΐνης να σημειώνουν αύξηση πωλήσεων ύψους 63%, μόνο κατά τη διάρκεια του 2015, σύμφωνα με μελέτη του Euromonitor. Το 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία της Mintel, λανσαρίστηκαν 40% περισσότερα προϊόντα υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες στη χώρα μας. Μπάρες πρωτεΐνης έχουν λανσάρει στο εγχώριο λια- νεμπόριο πολλές εταιρείες, όπως η Naturetech με τα Το 70% των καταναλωτών που αγοράζει μπάρες είναι γυναίκες, καθώς τα προϊόντα ταυτίζονται με ειδικές διατροφές και δίαιτες.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=