Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 26

50 Το τέλος του ειδικού φόρου κατανάλωσης στον κλάδο του κρασιού κι η διαρκής αύξηση της κατανάλωσης σε χύμα κρασί και σε κρασί κουτιού ενισχύουν τις πωλήσεις του και μέσα από το κανάλι του μίνι μάρκετ. Του Στέλιου Ασλανίδη ΚΡΑΣΙ Η κάβα στα μίνι μάρκετ και τα καταστήματα της μικρής λιανικής αποτελεί έναν τομέα που δεν έχει αξιοποιηθεί ιδιαιτέρως από τους επαγγελματίες της αγοράς, καθώς λίγοι είναι αυτοί που έχουν επενδύσει πραγματικά στην ανάδειξή του. Κι αν τα αλκοολούχα ποτά είναι πιο δύσκολα στην πώλησή τους, αποτρέποντας πολ- λούς από τέτοιες σκέψεις, τα παραδοσιακά οινοπνεύματα, όπως το τσίπουρο και το κρασί, δείχνουν να έχουν τερά- στιο περιθώριο ανάπτυξης, μέσα από το κανάλι του μίνι μάρκετ και γενικότερα της μικρής λιανικής. Ειδικά το κρασί, φαίνεται ότι βρίσκεται σε ανοδική πορεία, με τις εκτιμήσεις στην αγορά να κάνουν λόγο και για αύξηση της κατανάλωσης στην Ελλάδα της τάξης του 2% για το 2019, με ακόμη μεγαλύτερες προσδοκίες για το 2020. Κι αυτό γιατί η κατάργηση του ειδικού φόρου κατα- νάλωσης έχει δώσει νέο boost στην αγορά, βελτιώνοντας και τα οικονομικά δεδομένα στην αγοροπωλησία κρα- σιού, με έμφαση μάλιστα στο… κρασί του μίνι μάρκετ, το λεγόμενο «καθημερινό» κρασί, που είναι πιο οικονομικό κι έχει μικρότερη προώθηση μέσα από τις κάβες. Φθηνότερα κατά 20% τα «καθημερινά» κρασιά Από τις αρχές του 2019 βρίσκεται σε ισχύ η νέα τροπολο- γία με την οποία μηδενίζεται ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στο κρασί, κλείνοντας με αυτό τον τρόπο μια μακρά περίοδο που ταλάνισε την αγορά του οίνου, Ενισχύονται οι πωλήσεις Τα νέα δεδομένα στην αγορά ευνοούν τη διάθεσή του και στα μίνι μάρκετ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=