Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 26
κρασι Αφιέρωμα 52 κής Συνεταιριστικής Ένωσης Αμπελοοινικών Προϊόντων - KEOΣOE, κατά τη διάρκεια του 2019, αρκετοί αναλυτές επανεξέτασαν τις προβλέψεις που έγιναν στο τέλος του 2018 και τις αναδυόμενες τάσεις. Η εξέταση αυτών των παρατηρήσεων έδειξε γραμμές κοινές για όλους, που σχετίζονται πιο άμεσα με το ποιοι είμαστε και τι καταναλώνουμε, σκιαγραφώντας ενδεικτικές τάσεις. Ακολουθούν τέσσερις από αυτές που δείχνουν τον «δρόμο» και για τη χώρα μας, συν μία από το… μέλ- λον που βρίσκει όμως σήμερα εφαρμογή στις ΗΠΑ κι όχι μόνο. 1 Βιολογικά. Στην κορυφή αυτών των τάσεων είναι η υπεύθυνη κατανάλωση, η οποία αυξάνεται με έντονο ρυθμό τα τελευταία χρόνια. Πρόκειται για την τάση που μεταφράζεται σε μια «έκρηξη» ζήτησης για βιολογικά κρασιά και για ετικέτες δίκαιου εμπορίου. Το bio φαίνεται να είναι μια παγκόσμια τάση και «είναι όλο και περισσότερο στη μόδα», υποστήριξε χαρακτη- ριστικά η Κριστίν Fréchette, πρόεδρος των επιλογών Fréchette στο Κεμπέκ. Αντίστοιχα, σε πολλές ευρω- παϊκές χώρες, η «τρέλα» για βιολογικά κρασιά είναι αναμφισβήτητα μεγάλη, είτε σε καταστήματα κρασιών είτε σε σούπερ μάρκετ. «Στο λιανικό εμπόριο, τα βιο- λογικά κρασιά ανθίζουν», εξηγεί ο Alain Pardoms, υπεύθυνος αγορών κρασιών της Delhaize (ΑΒ Βασι- λόπουλος), ο οποίος σημειώνει ότι: «Σήμερα, ο βιολογικός οίνος δεν είναι απλώς μια τάση, έχει γίνει ένας πυλώνας προσφοράς». Με βάση τις σχετικές προβλέψεις, μάλιστα, θεωρείται ότι τα βιολογικά κρα- σιά θα αυξηθούν έντονα τα επόμενα χρόνια, έναντι των generic κρασιών που είναι πιθανόν να χάσουν τη δυναμική τους. 2 Ροζέ. Αλλαγές καταγράφονται όμως και στα γού- στα των καταναλωτών. Οι νεαροί καταναλωτές δείχνουν ότι θέλουν κρασί έτοιμο να το καταναλώ- σουν γρήγορα, παρέχοντας άμεση ευχαρίστηση στον εαυτό τους, κι ως εκ τούτου είναι πιο ευέλικτοι, αλλά με λιγότερο διαθέσιμο χρόνο. Η τάση είναι ιδιαίτερα εμφανής και στο Μπορντώ, όπου τα κρασιά είναι πιο γρήγορα έτοιμα για κατανάλωση, και κυρίως τα ροζέ, που φαίνεται να αποτελούν τη «ναυαρχίδα» σε αυτό το… κίνημα. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο Βέλγιο τα μερίδια αγοράς του «αγγίζουν» πια το 19%, με τα ροζέ να καταναλώνονται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Γενικότερα, πάντως, η τάση δείχνει «στροφή» από τα κόκκινα κρασιά που διατηρήθηκαν για δεκαετίες στην κορυφή. 3 Μη αλκοολούχα. Η ζήτηση για οίνους μηδενικού αλκοόλ βρίσκεται επίσης σε ανοδική πορεία κι επεκτάθηκε και στο χύμα κρασί, ειδικά κατά τη διάρ- κεια του 2019. Θεωρείται ένα ευαίσθητο προϊόν, που απαιτεί την προσθήκη συντηρητικών και συνδέεται με την τάση για βιολογικά προϊόντα. Τα μη αλκοολούχα ποτά, πάντως, είναι μία ευρύτερη τάση, η οποία δια- γράφεται σε πιο έντονο βαθμό στην Ελλάδα στις
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=