Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 26
μπίρες, όπου σχεδόν το σύνολο των επιχειρήσεων του κλάδου έχει στραφεί προς αυτή την κατεύθυνση, τόσο στην παραγωγή, όσο και στη διαφήμιση. Κάτι αντί- στοιχο λοιπόν φαίνεται ότι «έρχεται» και στο κρασί, με προϊόντα μηδενικής αλκοόλης να διεκδικούν θέση στα ράφια τα επόμενα χρόνια. 4 Ετικέτα. Την ώρα που τα κρασιά «ετικέτας» φαίνε- ται να χάνουν τη δυναμική τους, προς τέρψιν και της μικρής λιανικής, η οποία αποτελεί κατά βάση «κανάλι» του… ανταγωνισμού, η ίδια η ετικέτα παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο σε μία ακόμη νέα τάση για την αγορά του κρασιού. Πιο συγκεκριμένα, οι καταναλω- τές νέας γενιάς φαίνεται ότι ψάχνουν περισσότερες πληροφορίες για το κρασί που θα επιλέξουν και μέσω της ετικέτας του. Ακόμη και μέσα από εφαρμογές, όπως το Vivino της Delhaize, οι millennials αναζητούν όλο και περισσό- τερο πληροφορίες για το προϊόν και την εταιρεία που αγοράζουν. Παράλληλα, οι μεγάλοι «παίκτες» του κλάδου έχουν στραφεί και στο AND (Application Delivery Network) το οποίο προσπαθεί να εξειδικεύ- σει κάθε ετικέτα, ιδανικά στον κάθε καταναλωτή, προσελκύοντας όλη την γκάμα της αγοράς. Χαρακτη- ριστικό παράδειγμα αυτής της πρακτικής αποτελεί η καινοτομία της Coca Cola στα αναψυκτικά, με τα ελλη- νικά ονόματα στις συσκευασίες. 5 Ευκολία. Τα σούπερ μάρκετ του μέλλοντος, όπως το Amazon GO, έχουν ήδη αρχίσει να επηρεάζουν όλους τους κλάδους της αγοράς. Ζούμε σε έναν κόσμο που πηγαίνει πολύ γρήγορα, εστιάζοντας στη σημασία της ευκολίας και της πρακτικότητας. Από την άποψη του εμπορικού σύμπαντος, αυτό μεταφράζε- ται, για παράδειγμα, στην εμφάνιση τέτοιων καταστημάτων που προσφέρουν μια εμπειρία πελα- τείας χωρίς εμπόδια. Στο Amazon Go δεν υπάρχουν μετρητά ή πληρωμές, ώστε δεν υπάρχει αναμονή. Οι πελάτες κατεβάζουν μια εφαρμογή που σχετίζεται με την πιστωτική τους κάρτα και μετά περνούν από μια αυτόματη πύλη στην είσοδο του καταστήματος. Αυτό που αγοράζουν εντοπίζεται από κάμερες κι αισθητή- ρες και στη συνέχεια χρεώνεται στην πιστωτική τους κάρτα στην έξοδο του καταστήματος. Εκτός από την εύκολη κατανάλωση λοιπόν και η εύκολη αγορά θα αποτελέσει μία από τις τάσεις που θα «κυριαρχήσουν» τα επόμενα χρόνια και στον τομέα του κρασιού. Με το παρεμπόριο και στον κλάδο του κρασιού να είναι αυξημένο στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, υπάρχει ο κίνδυνος της παρανομίας και στα κρασιά που διακινούνται μέσα από τα μίνι μάρκετ. Ως εκ τούτου, είναι καλό να γνωρίζει κανείς τι προβλέπει η σχετική νομοθεσία, η οποία ειδικά για την ετικέτα στα κρασιά περιλαμβάνει 10 υποχρεωτικές ενδείξεις. Πιο συγκεκριμένα, οι ετικέτες των κρα- σιών που παράγονται ή κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά θα πρέπει να φέρουν τις εξής ενδείξεις: • Ονομασία Κατηγορίας αμπελουργι- κού προϊόντος, δηλαδή εάν πρόκειται για οίνο, λικέρ, αφρώδη οίνο, οίνο λιαστό κ.τ.λ. • Αναφορά της καθαρής ποσότητας του περιέκτη, π.χ. 750ml. • Αλκοολικό τίτλο, π.χ. 13,5%vol. • Παρουσία αλλεργιογόνων ουσιών, όπως καζεΐνη, αλβουμίνη ή θειω- δών, π.χ. περιέχει θειώδη. • Ονομασία προέλευσης, δηλαδή ανα- γραφή της χώρας καλλιέργειας και παραγωγής των σταφυλιών και του οίνου. • Υποχρεωτική είναι επίσης η ανα- γραφή του εμφιαλωτή και στους αφρώδεις οίνους η επωνυμία του παραγωγού ή πωλητή. • Σε περίπτωση εισαγόμενων οίνων, η αναγραφή του εισαγωγέα είναι υπο- χρεωτική. • Στην περίπτωση του αφρώδους οίνου, είναι υποχρεωτική η ανα- γραφή της περιεκτικότητας σε ζάχαρη με ένδειξη, π.χ. ξηρός, γλυ- κός, κ.τ.λ. • Οι οίνοι ΠΟΠ και ΠΓΕ θα πρέπει να φέρουν την ένδειξη ΠΟΠ ή ΠΓΕ με ταινία ελέγχου ή κωδικό εμφιάλω- σης αντίστοιχα. • Σε κάθε ετικέτα θα πρέπει να ανα- γράφεται ο αριθμός παρτίδας. Οι υποχρεωτικές ενδείξεις στις ετικέτες κρασιού 53 kρασι Αφιέρωμα
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=