Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 26

54 Γιώργος Παπάζογλου «Έχει ζήτηση το χύμα κρασί» Κανονική κάβα έχει προσθέσει στο μίνι μάρκετ επί της οδού Βυζαντίου στο Μαρούσι ο κ. Γιώργος Παπάζογλου. Το αλκοο- λούχο όμως με τη μεγαλύτερη κίνηση από όλα είναι το κρασί, το οποίο, όπως επιβεβαιώνεται και από το συγκεκριμένο κατά- στημα, αποτελεί προϊόν με μεγάλη ζήτηση στο κανάλι του μίνι μάρκετ. «Ειδικά το χύμα κρασί κινείται πάρα πολύ καλά και τον χειμώνα προσφέρει ένα σημαντικό έξτρα έσοδο, αυξάνοντας τον τζίρο του καταστήμα- τος. Οι ετικέτες που έχουμε είναι πολλές κι ο κόσμος δείχνει να μας επιλέγει σε αυτό το κομμάτι», τόνισε χαρακτηριστικά στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική». «Χτυπούν» τις τιμές και τα σούπερ μάρκετ Η αγορά του κρασιού φαίνεται ότι έχει μεγάλο περι- θώριο κέρδους για τα καταστήματα της μικρής λιανικής. Κι αυτό γιατί πέρα από τη μείωση της φορο- λογίας, ο ανταγωνισμός φαίνεται ότι είναι μικρότερος, όσον αφορά τις χαμηλές τιμές. Σε αντίθεση, δηλαδή, με άλλες κατηγορίες προϊό- ντων, όπου γίνεται «μάχη» τιμών, την οποία δύσκολα μπορούν να ακολουθήσουν τα καταστήματα της μικρής λιανικής, στο κρασί ακόμη και τα σούπερ μάρκετ «χτυπούν» προς τα… πάνω τις τιμές. Σύμ- φωνα με ανθρώπους της αγοράς, στο ράφι του σούπερ μάρκετ και της κάβας στην Ελλάδα οι φιάλες υπερτιμούνται, κάποιες φορές σκόπιμα, ώστε να υπάρχει περιθώριο μεγάλων προσφορών. Αν και συνήθως οι παραγωγοί πουλάνε παντού στην ίδια τιμή, συγκριτικά με τα περίπου 3 ευρώ που εισπράττουν ανά φιάλη, αυτή «εκτοξεύεται» γύρω στα 7 ευρώ στη λιανική, την ώρα που στο γερμανικό ή το αγγλικό σούπερ μάρκετ διατίθεται το ίδιο προϊόν γύρω στα 5-5,50 ευρώ. Μερίδιο 65% το χύμα κρασί Σε πολύ υψηλά επίπεδα έχει βρεθεί στην Ελλάδα, ειδικά μέσα στην περίοδο της οικονομικής κρίσης, το χύμα κρασί. Σύμφωνα με σχετικά στοιχεία προηγού- μενων χρόνων, το χύμα κρασί κυριαρχεί στην ελληνική αγορά, με μερίδιο που «αγγίζει» ακόμη και το 65%, έναντι περίπου 35% για το εμφιαλωμένο επώ- νυμο. Το γεγονός αναδεικνύει τη σημαντικότητα του προϊόντος και για τη μικρή λιανική, καθώς τα μίνι μάρκετ και τα παντοπωλεία αποτελούν το Νο1 κανάλι για την πώληση των χύμα κρασιών. Παράλληλα, σε μεγάλη «άνθιση» βρίσκεται και το κρασί σε κουτί, το κρασι Αφιέρωμα Οι παραγωγοί εισπράττουν περίπου 3 ευρώ ανά φιάλη, με την τιμή αυτή όμως να «εκτοξεύεται» γύρω στα 7 ευρώ στη λιανική.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=