Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 26
63 νέες γεύσεις αλμυρών snacks, παρέχοντας στο αγορα- στικό κοινό ποικιλία διαφορετικών επιλογών. Παράλληλα, όπως υπέδειξε η πρόσφατη παγκόσμια έκθεση «State of Snacking» για την αγορά των snacks και τη συμπεριφορά των καταναλωτών που παρουσί- ασε η εταιρεία Mondelz International, η κατηγορία των snacks παρουσιάζει άνοδο της κατανάλω- σης σε παγκόσμιο επίπεδο κι αποτελεί το μέλλον των τροφίμων, στο πλαί- σιο των αναγκών της καθημερινότητας. Αναλυτικότερα, περίπου 6 στους 10 ενήλικες σε όλο τον κόσμο, δηλαδή το 59%, προτι- μούν να τρώνε πολλά μικρά γεύματα καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, σε αντίθεση με λίγα και μεγαλύτερα. Η ηλικία αποτελεί διαφοροποιητικό παρά- γοντα, σύμφωνα με την έρευνα, αφού 7 στους 10 Millennials (70%), δηλαδή όσοι βρίσκονται ηλικιακά στη δεκαετία των 30 και 40, επιλέγουν περισσότερα γεύματα με snacks, ποσοστό που παρουσιάζεται αυξη- μένο σε σχέση με τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες. Οι Millennials, μάλιστα, φαίνεται να διαμορφώνουν σε μεγάλο βαθμό τις εξελίξεις στο λιανεμπόριο τροφίμων γενικότερα, καθώς είναι μια γενιά που έχει διαφορο- ποιηθεί ως προς τα χαρακτηριστικά και τις απαιτήσεις της από τις προηγούμενες, είναι πιο ενημερωμένη κι επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Λόγω αυτής της τάσης, η κατηγορία των snacks έχει αρχίσει να «γιγαντώνεται» σε ολόκληρο τον πλανήτη, με τον παγκόσμιο τζίρο να υπολογίζεται περίπου στα 112 δις δολάρια το 2017 και να εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 133 δις δολάρια μέχρι το 2021. Παρόμοια κατάσταση επικρατεί και στην Ευρώπη, αφού η αγορά των snacks σημειώνει ετήσιο ρυθμό ανά- πτυξης άνω του 3%, ενώ στην Ελλάδα αποτελεί μία από τις ελάχιστες κατηγο- ρίες προϊόντων, που όχι μόνο δεν περιορίστηκε εν μέσω κρίσης, αλλά συνέχισε να αυξάνει τις πωλήσεις, παρά τις έντονες «πιέσεις» και τις απαραίτητες «περικοπές» που πραγματο- ποίησαν τα ελληνικά νοικοκυριά. Στην Ελλάδα ο ετήσιος τζίρος της αγοράς των αλμυρών snacks υπολογίζεται γύρω στα 80 εκατ. ευρώ, με τις επιχειρήσεις του κλάδου να επιχειρούν την αύξηση των πωλήσεών τους, δίνοντας έμφαση και στις εξαγωγές των προϊόντων τους. Οι εγχώριες βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στο κανάλι των αλμυρών snacks έχουν διαφοροποιήσει τα τελευταία χρόνια αισθητά τη γκάμα των προϊόντων τους, με νέες πιο υγιεινές προτάσεις, που ανταποκρίνονται στις απαι- τήσεις της σύγχρονης καθημερινότητας. Σημειώνεται ότι ειδικά η κατηγορία των chips παρουσιάζει ανοδικό ρυθμό ανάπτυξης την τελευταία πενταετία, που αποδί- δεται, μεταξύ άλλων, στις αλλαγές που έχουν σημειωθεί στις μεθόδους παραγωγής τους. 6 στους 10 ενήλικες σε όλο τον κόσμο προτιμούν να τρώνε πολλά μικρά γεύματα, τύπου snack, καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, σε αντίθεση με λίγα και μεγαλύτερα γεύματα. Αλμυρά Snacks Αφιέρωμα
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=