Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 26

64 Η «μάχη» στην ελληνική αγορά Ο θετικός ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς έχει αυξήσει παράλληλα και τον ανταγωνισμό μεταξύ των εταιρειών στο κανάλι των snacks, καθώς εκτός από τους ηγέτες της κατηγορίας έχουν εμφανιστεί κι αρκετοί μικρότεροι «παίκτες», που διεκδικούν ωστόσο το δικό τους μερί- διο, κυρίως στο κανάλι της μικρής λιανικής. Στην εγχώρια αγορά, τη μερίδα του λέοντος στην κατηγορία κατέχει η εταιρεία Tasty Foods, με ποσοστό της τάξης του 50%, κι ακολου- θούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στα σούπερ μάρκετ. Εταιρείες όπως η Τσακίρης, η Chipita, η American Snack, η El Sabor, η Popbuster κι η Smart Foods ακολουθούν με σημαντικά μερίδια. Ακόμη πιο έντονη είναι η «μάχη» της ετικέ- τας, όπου νούμερο ένα κωδικός με βάση τις πωλήσεις, τόσο σε αξία όσο και σε όγκο, είναι τα πατατάκια Lay’s, με ρυθμό ανάπτυξης 18%. Στη δεύτερη θέση είναι κι εδώ τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ ακολουθούν τα προϊόντα της Tasty, με οριακή αύξηση πωλήσεων, και τα πατατάκια Τσακίρης με σημαντική αύξηση, της τάξης του 15%. Υψηλά στις προτιμήσεις εκτιμάται ότι βρίσκο- νται τα Cheetos, Ruffles, Pringles, Jumbo, Chipita Chips κι Extra. Μάλιστα, στον τομέα των snack έχουν επιχει- ρήσει τα τελευταία χρόνια «είσοδο» κι εταιρείες που δεν δραστηριοποιούνται παραδοσιακά στον χώρο, επιβε- βαιώνοντας τη μεγάλη δυνατότητα ανάπτυξης του κλάδου. Όλο και περισσότερες βιομηχανίες εντάσσουν στο χαρτοφυλάκιό τους αλμυρά snacks, που ανταπο- κρίνονται στο νέο διατροφικό πρότυπο, το οποίο υπαγορεύει υγεία και χαμηλές θερμίδες. Πιο υγιεινά τα snacks νέας γενιάς Με τους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο να πραγματο- ποιούν στροφή στην αναζήτηση γευστικών αλλά και πιο υγιεινών διατροφικών επιλογών, οι βιομηχανίες τροφίμων έχουν αναγκαστεί να περιορίσουν τα λιπαρά στα αλμυρά snacks, προκειμένου να απενοχοποιηθεί η συγκεκριμένη κατηγορία, που παραδοσιακά περιείχε νόστιμες αλλά ανθυγιεινές επιλογές. Οι σύγχρονοι πελάτες των σούπερ μάρκετ και της μικρής λιανικής συνηθίζουν να εξετάζουν κατά πόσο τα snacks επηρεά- ζουν τη σωματική υγεία και τη συναισθηματική τους κατάσταση, με το 80% των καταναλωτών να αναζητά υγιή, ισορροπημένα snacks, με τα οποία θα μπορεί να αντικαταστήσει κάποια από τα γεύματά του σε καθημε- ρινή βάση. Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της αγοράς, για περισσότερο από 8 στα 10 άτομα, η ευκολία (87%) κι η ποιότητα (85%) είναι οι κορυφαίοι παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή ενός snack, με το 71% των ενηλίκων να πιστεύει ότι τα snacks τους βοηθούν να ελέγχουν την πείνα τους και να διαχειρίζονται τις θερμί- δες όλη την ημέρα. Ένα σημαντικό ποσοστό των ενηλίκων παγκοσμίως αναγνωρίζει την ανάγκη για ισορροπία, αξιολογώντας την επιλογή υγιεινών κι απο- λαυστικών snacks ανάλογα με τη στιγμή. Για τον λόγο αυτό, προϊόντα όπως πατατάκια, γαριδάκια, κράκερς, κριτσίνια και κρύα σάντουιτς έχουν αλλάξει μορφή και λανσάρο- νται στην αγορά από τις εταιρείες με πιο υγιεινές πρώτες ύλες, πληρώντας τις σύγχρονες προ- διαγραφές. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν η σειρά Cooked της εταιρείας Tsakiris, τα πατατάκια Lay’s Ολικής ή τα τσίπς με εναλλακτι- κές πρώτες ύλες, όπως το χούμους και τα λαχανικά, ή τα snacks από δημητριακά ολικής άλε- σης Fitness Toasties, που κυκλοφόρησαν πρόσφατα στην αγορά από την εταιρεία Nestlé. Παράλληλα, εκτός από συστα- τικά, τα snacks της νέας εποχής αλλάζουν και συσκευασίες, προκειμένου να μεταφέρονται εύκολα και να ανταποκρίνονται στη λογική «Food to Go». Food to go σε καινοτόμες συσκευασίες Οι βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά του snacking έχουν εμπλουτίσει σε μεγάλο βαθμό την γκάμα των προϊόντων τους, λανσάροντάς τα συχνά σε πρακτικές συσκευασίες, που μπορούν να μεταφερθούν εύκολα ανά πάσα στιγμή. Αναλυτικότερα, η προϊοντική γκάμα στα αλμυρά snacks εμπλουτίζεται συνεχώς με νέες κυκλοφορίες κι ανταποκρίνεται στη νέα τάση που απαιτεί από τους σύγχρονουςκαταναλω- Οι βιομηχανίες τροφίμων έχουν περιορίσει τα λιπαρά στα αλμυρά snacks, προκειμένου να απενοχοποιηθεί η συγκεκριμένη κατηγορία, που παραδοσιακά περιείχε νόστιμες αλλά ανθυγιεινές επιλογές. Αλμυρά Snacks Αφιέρωμα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=