Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 26

3 Νέες γεύσεις Η πολυπολιτισμικότητα, η πρό- σβαση στο διαδίκτυο κι οι τάσεις που προαναφέρθηκαν οδηγούν την επι- θυμία του καταναλωτικού κοινού για νέες γεύσεις και ποικιλία διαφορετι- κών επιλογών. Το 71% του κοινού δηλώνει ότι του αρέσει να ανακαλύ- πτει καινούργιες γεύσεις (ποσοστό μεγαλύτερο από το 67% των ΗΠΑ), ενώ το 66% δηλώνει ότι η ποικιλία ειδών είναι βασικός παράγοντας για την επι- λογή σημείου πώλησης. Ήδη σήμερα οι εταιρείες τροφίμων πειραματίζονται με νέους συνδυασμούς γεύσεων, προσπαθώ- ντας να καλύψουν αυτή την ανάγκη, ενώ κι οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις επεκτείνουν το κωδικολόγιό τους με νέες κατηγορίες και νέα προϊόντα. 4 Αύξηση των σνακ και του φαγητού ευκολίας Ο έντονος ρυθμός ζωής στην καθημερινό- τητα, η αύξηση της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης κι οι δημογραφικές αλλαγές διαμορφώνουν ένα κατα- ναλωτικό κοινό με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Πρόκειται για ένα κοινό το οποίο έχει περιορισμένο χρόνο για να αφιερώσει στη μαγει- ρική και το οποίο όλο και πιο συχνά λειτουργεί τις βραδινές ώρες. Το κοινό αυτό αναζητά όλο και περισ- σότερο εύκολες λύσεις, για να καλύψει τη διατροφή του, αντικαθι- στώντας τα γεύματα με τα σνακς και την κλασική μαγειρική με τις έτοιμες λύσεις, αξιοποιώντας όλο και πιο πολύ το food delivery. Οι αλλαγές αυτές επηρεά- ζουν τόσο τη βιομηχανία προϊόντων, η οποία καλείται να απαντήσει με νέα προϊόντα, όσο και το λιανεμπόριο, το οποίο πρέπει να παρέχει πλέον λύσεις και όχι μόνο προϊόντα. 5 Υγεία και διατροφή Σε αντίθεση με την προηγούμενη τάση, η πλειοψη- φία των καταναλωτών (κι ειδικά οι μεγαλύτερες ηλικίες) φαίνεται να αφιερώνει όλο και περισσότερο χρόνο για τον σχεδιασμό-προγραμματισμό της διατρο- φής τους, ως αποτέλεσμα της αύξησης του επιπέδου εκπαίδευσης και του μέσου προσδόκιμου ζωής. Το κοινό θέλει να είναι πιο υγιές για περισσότερο χρόνο. Η υγεία, όπως φαίνεται στο σχήμα 5, είναι αλληλένδετη με τη διατροφή (88%), ενώ η υγιεινή διατροφή είναι αλληλένδετη με τη μαγειρική (89%). Το κοινό στρέφεται «Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, η πλειοψηφία των καταναλωτών αγοράζει τρόφιμα με βασικό κριτήριο την ποιότητα και δευτερευόντως τα χρήματα.» 72 έρευνα ΙΕΛΚΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=