Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 26

73 έρευνα ΙΕΛΚΑ Αναδεικνύεται Νο1 κριτήριο η ποιότητα Μία ακόμη τάση που καταγράφεται τον τελευταίο καιρό στα καταστήματα και τις αγορές στα σούπερ μάρκετ και τη μικρή λιανική αφορά την ποιότητα των προϊόντων, με όλο και περισσότερους καταναλωτές να τη θεωρούν Νο1 κριτήριο για τις αγορές τους. Η σχετική έρευνα του ΙΕΛΚΑ καταγράφει την επιστροφή του καταναλωτικού κοινού στην ποιότητα, ως βασικό κριτήριο επιλογής προϊόντων. Με δείγμα 2.000 άτομα και εξετάζοντας ανάμεσα σε άλλα θέματα την αγοραστική εμπειρία στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, η έρευνα αναδεικνύει την αλλαγή στην πολύπλοκη σχέση που έχει αναπτυχθεί ανάμεσα στην ποιότητα και την τιμή, λόγω και της οικονομική κρίσης. Όπως φαίνεται στο σχήμα 1, οι καταναλωτές τα τελευταία χρόνια αξιολογούν όλο και πιο θετικά την παρεχόμενη αξία σε σχέση με την τιμή που λαμβάνουν στις αγορές τους από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Η παρεχόμενη αξία (Value for Money) εμφανίζεται κυρίως με την αγοραστική εμπειρία και τα επώνυμα, ποιοτικά κι ασφαλή προϊόντα, αλλά και τη γενικότερη συμβολή του κλάδου στη ζωή του καταναλωτή (π.χ. εταιρική κοινωνική ευθύνη, δημιουργία θέσεων εργασίας, υποστήριξη της ελληνικής οικονομίας κ.λπ .). Παράλληλα, τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια η πλειοψηφία των καταναλωτών αγοράζει τρόφιμα με βασικό κριτήριο την ποιότητα και δευτερευόντως τα χρήματα που δίνει. Όπως φαίνεται στο σχήμα 2, για πρώτη φορά η αξία, δηλαδή το value for money (σχέση αξίας-τιμής), που απολαμβάνει ο καταναλωτής διαμορφώνεται πρωτευόντως από την ποιότητα και δευτερευόντως από την τιμή. Οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, άλλωστε, έχουν προσαρμοστεί σε αυτή την τάση, προσπαθώντας να παρέχουν πρώτον υψηλή ποιότητα για τον καταναλωτή και δεύτερον εναλλακτικές προϊοντικές επιλογές, μέσω αύξησης της ποικιλίας των γνωστών επωνύμων προϊόντων, αλλά και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Ταυτόχρονα, μέσω της διατήρησης των προσφορών και προωθητικών ενεργειών, παρέχουν στον καταναλωτή τα εργαλεία για τη διαχείριση των χρημάτων που δαπανά. Το πλεονέκτημα του σούπερ μάρκετ, συγκριτικά με άλλα κανάλια πώλησης, στο να προσφέρει στον καταναλωτή αυτό που ζητάει φαίνεται από το ότι το 80% των καταναλωτών θεωρεί ότι στα σούπερ μάρκετ βρίσκει περισσότερες προσφορές κι εκπτώσεις, σε σχέση με άλλα καταστήματα.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=