Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 27

ρεπορτάζ Τι ισχύει με τη νέα νομοθεσία που αλλάζει την αγορά 42 Νέα δεδομένα υπάρχουν πλέον στην αγορά για το τσίπουρο και την τσικουδιά, με την κυβέρνηση να λαμβάνει τα μέτρα της στην προ- σπάθεια περαιτέρω προώθησης των ελληνικών αποσταγμάτων στο εξωτερικό αλλά και στην Ελλάδα, μέσω του τουρισμού. Η νέα νομοθεσία βάζει, ουσιαστικά, τέλος στην πώληση χύμα τσίπουρου και τσικουδιάς, επηρε- άζοντας έτσι και τα μίνι μάρκετ και τα υπόλοιπα καταστήματα της μικρής λιανικής, τα οποία θα πρέπει να προσαρμοστούν πια στα νέα δεδομένα. Κι αυτό γιατί οι έλεγχοι έχουν αυξηθεί σε σημαντικό βαθμό και τα πρό- στιμα πέφτουν «βροχή» το τελευταίο διάστημα, ώστε να εδραιωθεί η νέα «λογική» γύρω από τα δύο παραδοσι- ακά ποτά της χώρας μας. Τι αναφέρει η νέα νομοθεσία Κατ’ αρχάς, θα πρέπει να σημειωθεί ότι στην πραγματι- κότητα δεν αποτελεί νέα νομοθεσία, αλλά μία υπουργική απόφαση του 2017, την οποία έφερε ξανά στο προσκήνιο η νέα κυβέρνηση, με στόχο αυτή τη φορά να τεθεί και ουσιαστικά στην πράξη. Το γεγονός βγήκε στην «επιφάνεια» μετά από μία σχετική εγκύ- κλιο της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, η οποία και ανέφερε χαρακτηριστικά τα εξής: «Δεκάδες επιχειρήσεις πωλούν χύμα “Τσίπουρο” και “Τσικουδιά” κατά παράβαση των διατάξεων της Υπουρ- γικής Απόφασης 91354/2017 “Κωδικοποίηση Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπη- ρεσιών” (Κανόνες ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ.), όπως διαπιστώθηκε σε ελέγχους που διενήργησε η Γενική Γραμματεία Εμπο- ρίου & Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων, σε όλο το φάσμα της αλυσί- δας διακίνησης αγαθών κι υπηρεσιών, μεταξύ των Του Στέλιου Ασλανίδη τελοσ το «χύμα τσίπουρο»

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=