Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 27

48 Τα ενεργειακά ποτά αποτελούν και τα πιο δημοφιλή συμπληρώματα διατροφής στην Ελλάδα, με ποσοστό της τάξης του 47,6% Νο1 στις προτιμήσεις νέων κι αθλητών Η μεγάλη αυτή ανάπτυξη της αγοράς των ενεργειακών ποτών προέρχεται από τη διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση των προϊόντων, με τη νέα γενιά των καταναλωτών να δείχνει την ξεκάθαρη προτίμησή του σε αυτά έναντι των αναψυκτικών. Πάνω από το 45% της κατανάλωσής τους οφείλεται όπως είπαμε στους εφήβους, ενώ σημαντικό target group είναι κι οι αθλητές. Σύμφωνα με την έρευνα «Ο επιπολασμός της χρήσης συμπληρωμάτων διατροφής από Έλληνες αθλητές» του Τμή- ματος Ιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του Αριστοτελείου Πανεπι- στημίου Θεσσαλονίκης, τα ενεργειακά ποτά αποτελούν και τα πιο δημοφιλή συμπλη- ρώματα διατροφής στην Ελλάδα, με ποσο- στό της τάξης του 47,6%, ξεπερνώντας τις ενεργεια- κές μπάρες (44,2%), αλλά και τις πολυβιταμίνες (42,2%). Η έρευνα έγινε σε ένα δείγμα 1.518 αθλητών, ηλικίας άνω των 12 ετών, από 27 διαφορετικά αθλήματα, κι έδειξε ότι το 64,6% αυτών έπαιρναν συμπληρώματα διατροφής, δείχνοντας ξεκάθαρη προ- τίμηση και στα ενεργειακά ποτά. Κέρδος άνω του 40% για τους επαγγελματίες Το κανάλι της μικρής λιανικής (μίνι μάρκετ , ψιλικατζί- δικα, περίπτερα) αποτελεί τη No1 επιλογή για την αγορά των ενεργειακών ποτών, καθώς καλύπτει περίπου τα 2/3 επί των συνολικών πωλήσεων γενικά στα μη αλκοολούχα ποτά. Εξ αυτών, τα energy drinks αναδεικνύονται τον τελευ- ταίο καιρό σε ένα από τα πιο επικερδή προϊόντα για τους επαγγελματίες, καθώς οι πωλήσεις τους μπορούν να αυξηθούν σημαντικά, ειδικά σε περιοχές κοντά σε γυμναστήρια και σχολεία. Με βάση και την έρευνα αγοράς του περιοδικού μας δε, το περιθώριο κέρδους σε κάποια brands μπορεί ακόμη και να ξεπερνάει το 40%, αποδίδοντας ένα σημαντικό ποσό στα καταστή- ματα με μεγάλη ζήτηση. Νέο trend η κάνναβη Τα ενεργειακά ποτά, όμως, φαίνεται ότι αποτελούν τη Νο1 στόχευση και των προϊόντων κάνναβης, τα οποία και έχουν αρχίσει να… εξαπλώνονται και στην ελλη- νική αγορά, μετά τις σχετικές νομοθεσίες που επέτρεψαν την πώλησή τους και στη χώρα μας, μέσω καταστημάτων όπως αυτά των βιολογικών προϊόντων αλλά και της μικρής λιανικής. Τα αναψυκτικά κι οι μπίρες με κάνναβη έχουν ήδη προκαλέσει ενδιαφέρον, όπως θα διαβάσατε και στο ρεπορτάζ του περιοδικού «Mini Market & Μικρή Λιανική» από την Athens Cannabis Expo 2020, αλλά όλα δείχνουν ότι τo νέο trend θα είναι τα ενεργειακά ποτά με κάνναβη. Ήδη στην αγορά υπάρχουν διάφορα είδη ενεργεια- κών ποτών κάνναβης, καθένα με τη δική του ξεχωριστή φόρμουλα. Τα περισσότερα έχουν φυσικά συστα- τικά, που εξάγονται από τους σπόρους κάνναβης, σε συνδυασμό με ουσίες που ενισχύουν την ενέργεια, όπως η καφεΐνη. Ξέρετε ότι… …Τα ενεργειακά ποτά είναι τα μόνα προϊόντα με καφεΐνη τα οποία ανα- γράφουν την ακριβή ποσότητα καφεΐνης στο κουτί τους. …Η ποσότητα καφεΐνης ενός ενεργεια- κού ποτού των 250ml αντιστοιχεί σε έναν εσπρέσο των 80mg ή σε μία σοκολάτα 150 γραμμαρίων ή σε ένα ice tea. …Η πλειοψηφία των ενεργειακών ποτών αποτελείται κατά βάση από νερό, σε ποσοστό μάλιστα που ξεπερνά το 85%, ενώ η περιεκτικότητα σε ζάχαρη είναι συνήθως της τάξης του 10%. Αφιέρωμα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=