Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 27

61 Αφιέρωμα τελευταία χρόνια, έχουν κυκλοφορήσει αναρίθμητοι κωδικοί μπισκότων με ταχίνι, φιστικοβούτυρο, μέλι και άλλες υπερ- τροφές, που συνδυάζονται συνήθως με βρώμη. Ταυτόχρονα, έδαφος κερδίζουν και τα snack από αποξηραμένα φρούτα κι οι μπάρες υπετροφών χωρίς ζάχαρη. Δυναμική παρουσία έχει αποκτήσει κι η μαύρη σοκολάτα, που ταυτίζεται στη συνείδηση των καταναλωτών με μία πιο υγιεινή επιλογή σε σχέση με τη σοκολάτα γάλακτος. Τα μούρα είναι από τις πιο διάσημες τροφές στην κατηγορία των superfoods, καθώς στο σύνολό τους χρησιμοποιούνται κατά κόρον σε γλυκά snack και στην Ελλάδα. Τα superfoods περιέχουν μια ασυνήθιστα υψηλή ποσότητα σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και μέταλλα και συμβάλλουν στην καλύτερη σωματική και ψυχική υγεία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, οι Έλληνες τα επιλέγουν σταθερά, κυρίως, όταν πρόκειται να προμηθευτούν γλυκά snack. Νο1 επιλογή των Ελλήνων οι μπάρες Στο κανάλι των γλυκών snack, οι μπάρες δημητριακών απο- τελούν ένα από τα δυνατά «χαρτιά» για τα καταστήματα μικρής λιανικής. Αποτελούν μια υγιεινή διατροφική επιλογή, ενώ παράλληλα μπορούν να καταναλωθούν γρήγορα, εύκολα, αντικαθιστώντας κάποια από τα γεύματα της ημέρας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, η παγκόσμια αγορά των cereal bars κινείται ανοδικά, με μέσο ετήσιο ρυθμό 3,9%, κι αναμένεται να ξεπεράσει τα 15,5 δισ. δολάρια μέχρι το 2025. Με τις μπάρες δημητριακών να παρουσιάζουν μεγάλη ανά- πτυξη στην εγχώρια αγορά τα τελευταία χρόνια, η κατηγορία χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό, με πολλές εται- ρείες να έχουν εισέλθει και στον συγκεκριμένο τομέα παραγωγής. Ως εκ τούτου, η γκάμα της εγχώριας αγοράς εμπλουτίζεται διαρκώς και πλέον υπάρχουν πολλά διαφορετικά προϊόντα και πλήθος επιλογών για τον επιχειρηματία της μικρής λιανι- κής. Υπολογίζεται ότι ένα εκατομμύριο Έλληνες τρώνε συστηματικά μπάρες δημητριακών, με τη μεγαλύτερη κατα- νάλωση να λαμβάνει χώρα στα μεγάλα αστικά κέντρα, κυρίως στην Αθήνα.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=