Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 28

ειδήσεις «Στροφή» στο ελληνικό μέλι λόγω κορωνοϊού Πολλά καταστή- ματα της μικρής λιανικής επιλέγουν να τοποθετήσουν ελληνικά παραδο- σιακά προϊόντα στα ράφια τους, μεταξύ των οποίων το μέλι, που αποτελεί σταθερή πρόταση για τους πελάτες τους. Οι επιχειρήσεις αυτές φαίνεται να δικαιώθηκαν εν μέσω κορωνοϊού, καθώς οι καταναλωτές, εξαιτίας της καραντίνας, έκαναν «στροφή» προς το ελλη- νικό μέλι. Οι ευεργετικές ιδιότητες του μελιού για την υγεία είναι γνωστές από την αρχαιότητα. Θεωρείται ότι θωρακίζει τον οργανισμό απέναντι σε διάφορους ιούς, βοηθώντας στη δημιουργία ισχυρού ανοσοποιητικού συστήματος. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Μελισσοκο- μικών Συλλόγων Ελλάδος (ΟΜΣΕ), Βασίλη Ντούρα, οι Έλληνες στράφηκαν στα ελληνικά μέλια γιατί «καταλαβαί- νουν πως όταν αγοράζεις ένα μέλι, αγοράζεις κάτι παραπάνω από τροφή». Ο ίδιος ανέφερε ότι σύμφωνα με εκτιμήσεις «ενώ μει- ώθηκε η κατανάλωση του μελιού στα σούπερ μάρκετ, παρατηρήθηκε αύξηση στις πωλήσεις των ελληνικών μελιών κατά 15%» και υπογράμμισε ότι «η μείωση στη συνολική αγορά του μελιού στα σούπερ μάρκετ έφτασε το 5%». Μείωση 55% στις επισκέψεις για αγορές τροφίμων Τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας επηρέασαν σε μεγάλο βαθμό τις αγοραστικές αλλά και τις διατροφικές συνήθειες του κοινού, με τις αλλαγές να γίνονται εμφανείς στα σούπερ και μίνι μάρκετ, αλλά και στα υπόλοιπα καταστήματα λιανικής. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ, οι επισκέψεις για αγορές τρο- φίμων επηρεάστηκαν δραστικά από τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα, ο μέσος αριθμός εβδομαδιαίων επι- σκέψεων για αγορές τροφίμων έχει μειωθεί από 13,6 σε μόλις 6,1, δηλαδή κατά 55%. Η μεγαλύτερη μεταβολή καταγράφεται στη λαϊκή αγορά, όπου οι επισκέψεις έχουν μειωθεί από 1,7 σε 0,3 κατά 83%. Οι μικρότερες, αλλά και πάλι σημαντικές μειώσεις, καταγράφονται στα σούπερ μάρκετ και στα αρτοπωλεία - φούρνους κατά 44%, από 3,4 σε 1,9 και από 3,7 σε 2,0 αντίστοιχα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα σημεία πώλησης, το τελευταίο διάστημα, λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο, κάτι που όπως φαίνεται δεν είναι αναγκαίο, λόγω της σημαντικής μείωσης των επισκέψεων. Άλλωστε, τα στοιχεία που συγκέντρωσε το ΙΕΛΚΑ δείχνουν ότι μόλις το 0,1% του αγοραστικού κοινού επισκέπτεται τα καταστήματα σούπερ μάρκετ ώρες 07:00-08:00 π.μ. Coca Cola HBC: Μειωμένα έσοδα λόγω κορωνοϊού Μειωμένα έσοδα λόγω κορωνοϊού αλλά αυξημένους όγκους πωλήσεων παρουσίασε η Coca-Cola HBC AG το πρώτο τρίμηνο του 2020, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η εταιρεία. Αναλυτικά, από την εφαρμογή των περιοριστικών μέτρων η Coca Cola έχει βιώσει μία σημαντική μείωση της κατανάλωσης εκτός σπιτιού, η οποία αντιπροσωπεύει πάνω από το 40% των εσό- δων της, σε μερικές από τις μεγαλύτερες αγορές του τομέα, όπως η Ιταλία και η Ελλάδα. Ωστόσο, ευνοήθηκε από αύξηση της ζήτησης στην κατανάλωση εντός σπιτιού, τις εβδομάδες που τα νοικοκυριά συσσώρευαν αποθέματα, παρ’ όλο που δεν ήταν αρκετή, ώστε να αντισταθμίσει πλήρως τον όγκο πωλήσεων που χάθηκε από το κανάλι της κατανάλωσης εκτός σπιτιού. Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα το έτος ξεκίνησε σύμφωνα με τις προσδοκίες. Ωστόσο, τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν επέφεραν μεγάλη πτώση του όγκου πωλήσεων τον Μάρτιο, που οδήγησε σε υποχώρηση κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό στο 1ο τρίμηνο. 13

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=