Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 28

27 ρεπορτάζ «Θησαύρισαν» τα σούπερ μάρκετ Οι μεγάλοι κερδισμένοι των νέων συνθηκών που δια- μόρφωσε ο κορωνοϊός και στην Ελλάδα ήταν τα σούπερ μάρκετ. Ο φόβος του κόσμου οδήγησε σε απίστευτες εικόνες στα περισσότερα μεγάλα καταστήματα στην Αθήνα αλλά και στην υπόλοιπη χώρα. Ολόκληρες σει- ρές από ράφια είχαν αδειάσει, ειδικά σε ό,τι αφορούσε χαρτικά κι απολυμαντικά είδη, καθώς επίσης και συσκευασμένα τρόφιμα, φέρνοντας στον νου ακόμη και περιόδους…Κατοχής κι αναγκάζοντας την κυβέρνηση ακόμη και σε…πλαφόν στην αγορά απολυμαντικών και υγρομάντιλων. Η εικόνα δεν άλλαξε ούτε τις επόμε- νες ημέρες, όμως, με τις ουρές έξω από τα σούπερ μάρκετ να είναι καθημερινό φαινόμενο σε όλη τη διάρ- κεια της καραντίνας και να οδηγούν σε «εκτόξευση» του τζίρου για τις μεγάλες «αλυσίδες» του κλάδου. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο συνολικός τζίρος στις ταχυ- κίνητες κατηγορίες αγαθών σε διάστημα επτά εβδομάδων από την εμφάνιση του κορωνοϊού στην Ελλάδα έφθασε τα 1,36 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τις μετρήσεις της IRI. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις σε 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυ- σίδων σούπερ μάρκετ ανήλθαν σε 1.035,9 εκατ. ευρώ έναντι 792,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περί- οδο, σημειώνοντας αύξηση 30,7%. Επί του συνολικού τζίρου, η συμμετοχή της Αθήνας ανέρχεται σε 54,2% ενώ της Θεσσαλονίκης σε 10,7%. Σημειώνεται ότι στις 340 προϊοντικές κατηγορίες, 168 είναι τρόφιμα (28,7% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 41 προϊόντα νοικοκυριού (47,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιει- νής (37,2% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) και 86 όλα τα άλλα (15,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία). «Ξεπούλησαν» τα αντισηπτικά και τα συμπληρώματα διατροφής Τα προϊόντα νοικοκυριού και προσωπικής υγιει- νής είναι οι κατηγορίες που αυξάνονται περισσότερο τη συγκεκριμένη περίοδο, σύμφωνα πάντα με την έρευνα της IRI. Στη βασική τετράδα των προϊόντων που εμφανί- ζουν τις πιο μεγάλες πωλήσεις, την πρώτη θέση καταλαμβάνουν τα αντισηπτικά τζελ, με τον τζίρο να εμφανίζει άνοδο 449,4%. Ακολουθούν τα συμπληρώ- ματα διατροφής με αύξηση 351,9%, τα υγρά μαντιλάκια με αύξηση 309% και το οινόπνευμα με άνοδο 308,6%. Όσον αφορά την εβδομάδα που τελείωσε στις 12/4/2020, η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (14/4/2019), αγγίζει το 35,2%. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της IRI, τη συγκε- κριμένη εβδομάδα οι πωλήσεις σε 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σού- περ μάρκετ ανήλθαν σε 152,1 εκατ. ευρώ, έναντι 112,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή. Αυξημένη κατά 30% η κίνηση στα μίνι μάρκετ Από τους ευνοημένους στην περίοδο της καραντίνας του κορωνοϊού, όμως, ήταν κι η πλειοψηφία των μίνι μάρ- κετ. Ειδικά τα καταστήματα με μεγάλη γκάμα προϊόντων κατάφεραν ακόμη και να…αντικαταστήσουν έως ένα σημείο τα σούπερ μάρκετ, αφού πολλοί ήταν οι κατανα- λωτές που έσπευσαν στα μικρότερα σημεία της γειτονιάς τους, για να αποφύγουν τις ουρές και τον συνωστισμό στις μεγάλες «αλυσίδες». Σύμφωνα με την έρευνα αγο- ράς που έκανε το περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική», οι περισσότεροι επαγγελματίες της αγοράς συμφωνούν ότι η κίνηση στα καταστήματά τους ήταν αυξημένη κατά ένα ποσοστό της τάξης του 20 με 30%, με πολλούς από αυτούς να ζητούν την… επιστροφή της ” “ Από τους ευνοημένους στην περίοδο της καραντίνας του κορωνοϊού, ήταν η πλειοψηφία των μίνι μάρκετ. Ειδικά τα καταστήματα με μεγάλη γκάμα προϊόντων κατάφεραν ακόμη και να… αντικαταστήσουν έως ένα σημείο τα σούπερ μάρκετ.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=