Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 28

28 ρεπορτάζ καραντίνας μεταξύ σοβαρού κι αστείου. Κι αυτό γιατί η αυξημένη κίνηση «μεταφράστηκε» και σε πολύ μεγαλύ- τερους τζίρους, αφού ενισχυμένο ήταν και το καλάθι των πελατών, με πολλούς καταναλωτές να κάνουν περισσό- τερα ψώνια απ’ ό,τι συνήθως και λόγω του περιορισμού στο σπίτι, αλλά και γιατί έκαναν ουσιαστικά τα ψώνια του σούπερ μάρκετ, στα μίνι μάρκετ της γειτονιάς τους. Εστίασαν στην εξυπηρέτηση οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής Πολλοί επαγγελματίες της μικρής λιανικής, μάλιστα, βρήκαν την ευκαιρία να «κερδίσουν» τους πελάτες τους μέσα σε αυτή τη δύσκολη και πρωτόγνωρη για όλους κατάσταση, εστιάζοντας στην προσωπική εξυπηρέτηση. Δεν ήταν λίγοι αυτοί που έσπευσαν να προμηθευτούν προϊόντα με μεγάλη ζήτηση σε αυτό το διάστημα, ακόμη και περιορίζοντας το δικό τους κέρδος, ώστε να κατα- φέρουν να καλύψουν τις ανάγκες των πελατών τους. Μια μεγάλη μερίδα των μίνι μάρκετ πρόσθεσε στα ράφια του αντισηπτικά, γάντια, μάσκες, αλλά και άλλα «καυτά» προϊόντα, όπως η…μαγιά, που φαίνεται ότι έγινε ανάρπαστη την περίοδο της καραντίνας του κορωνοϊού. «Πληγωμένα» τα καταστήματα ψιλικών Αντίθετη ήταν όμως σε πολλές περιπτώσεις η κατάσταση στα μικρότερα σημεία της μικρής λιανικής, όπως τα καταστήματα ψιλικών αλλά και τα μικρά περίπτερα. Με την κίνηση στους δρόμους να είναι περιορισμένη, πολ- λοί από τους εν λόγω επαγγελματίες της αγοράς αντιμετώπισαν και ζήτημα «επιβίωσης», οδηγούμενοι ακόμη και σε…λουκέτο, παρότι τα καταστήματά τους δεν συμπεριλαμβάνονταν στις επιχειρήσεις που στήριξε με οικονομικά μέτρα η κυβέρνηση εν μέσω κορωνοϊού. Με την πλειονότητα των Ελλήνων να κάνει τις αγορές της «μαζεμένες» στα σούπερ και τα μίνι μάρκετ και τα αυτοκίνητα να μένουν στα γκαράζ, η στάση για τσιγάρα, εφημερίδες κι άλλα ψιλικά μειώθηκε δραματικά ή και διεκόπη σε πολλές περιπτώσεις. Είναι χαρακτηριστικό, μάλιστα, ότι τα συγκεκριμένα καταστήματα δέχθηκαν «χτύπημα» μέχρι και από νέο νόμο που ψηφίστηκε σε αυτό το διάστημα. Κι αυτό γιατί με τροπολογία του υπουργού Ανάπτυξης κι Επενδύσεων, Άδωνι Γεωρ- γιάδη, καθιερώθηκε η υποχρέωση πώλησης εφημερίδων στα σούπερ μάρκετ, με αποτέλεσμα να χάσουν έναν από τους βασικούς «κράχτες» για τα κατα- στήματά τους. Κάπως έτσι, πολλοί επαγγελματίες βρέθηκαν σε απόγνωση, αφού από τη μία πλευρά τα μαγαζιά τους ήταν άδεια κι από την άλλη δεν μπορούσαν να αναζητήσουν διέξοδο ούτε στα «πακέτα» στήριξης του Υπουργείου Οικονομικών. Κι αυτό γιατί τα καταστή- ματα ψιλικών συμπεριλαμβάνονταν μαζί με τα σούπερ μάρκετ και τα μίνι μάρκετ στις επιχειρήσεις που παρέ- μειναν ανοικτές, καθ’ όλη τη διάρκεια της καραντίνας. 30% πάνω ο τζίρος λόγω κορωνοϊού Τη σημαντική ώθηση που έδωσε η περίοδος του κορωνοϊού στη ρευ- στότητα του καταστήματός του επισήμανε στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» ο κ. Σπύρος Πέγκας, ιδιοκτήτης καταστήματος ψιλικών επί της οδού Χριστιανουπόλεως, στην περιοχή της Λαμπρι- νής. «Είχαμε σημαντική αύξηση της τάξης του 30%, η οποία και μας επέτρεψε επιτέλους να μην… τρέχουμε πίσω από τις πληρωμές για το μαγαζί, αλλά να μπορούμε να έχουμε την απαραίτητη ρευστότητα» , τόνισε χαρακτηριστικά. Ο ίδιος θεωρεί υπερβολικά τα μέτρα για τον κορωνοϊό στην Ελλάδα, αλλά υποστήριξε ότι η καραντίνα είχε και τα θετικά της, τόσο για καταστήματα όπως το δικό του, όσο και για τον κόσμο γενικότερα. «Νομίζω ότι έκανε καλό σε πολύ κόσμο το γεγονός ότι κατάφερε να μείνει σπίτι και να περάσει χρόνο με την οικογένειά του. Κάποιοι μάζεψαν μάλι- στα και χρήματα, αφού τα έξοδα περιορίστηκαν και τα δύο 800άρια (σ.σ. από τα μέτρα ενίσχυσης της κυβέρνησης) σε ένα σπίτι ήταν σημαντικό ποσό» , υπογράμμισε. Όσον αφορά το κατάστημά του, ο κ. Πέγκας υποστήριξε ότι η εικόνα είναι βελτιωμένη και μετά το τέλος της καρα- ντίνας. «Ένα μέρος της αυξημένης κίνησης έχει παραμείνει και μετά την άρση των μέτρων. Θεωρώ ότι θα αργήσουν ακόμη να επιστρέψουν στην παλιά ζωή τους, αφού βρήκαν τρόπους να περνάνε καλά και χωρίς να σπαταλούν πολλά χρήματα, βγαίνοντας έξω για φαγητό ή για ποτό, οπότε θα συνεχιστούν κι οι βόλτες εδώ, στα μίνι μάρκετ και τα ψιλικατζίδικα» , ανέφερε στο περιοδικό μας. Τα νέα δεδο- μένα που δημιούργησε στην Ελλάδα ο κορωνοϊός αύξησαν κατά 30% τον τζίρο και στο κατά- στημα του κ. Σπύρου Πέγκα στη Λαμπρινή

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=