Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 28
36 ρεπορτάζ τα ίδια τα ψώνια των Ελλήνων στις online παραγγελίες τους, έρευνα αγοράς έδειξε ότι η ζήτηση ήταν ενισχυ- μένη κυρίως σε συγκεκριμένα είδη διατροφής μακράς διάρκειας, όπως είναι τα ζυμαρικά, το αλεύρι, η ζάχαρη, τα όσπρια και το γάλα, αλλά και σε είδη απολύμανσης και καθαριότητας, όπως χλωρίνη, οινόπνευμα, χαρτικά, χαρτί υγείας, χαρτοπετσέτες και μαντιλάκια ατομικής υγιεινής. Σε αρκετές περιπτώσεις παρατηρείται το φαινόμενο τα ράφια των σούπερ μάρκετ που «φιλοξενούν» τα παρα- πάνω προϊόντα να αδειάζουν. Ήρθε για να… μείνει το delivery To delivery φαίνεται ότι θα αποτελέσει σημαντικό παράγοντα για το μέλλον, αφού η «γνωριμία» πολλών νέων καταναλωτών με την υπηρεσία της διανομής στο σπίτι θεωρείται ότι θα διατηρηθεί και τα επόμενα χρό- νια. Αυτό καταγράφεται και σε πρόσφατη έρευνα του Plushost.gr για την επόμενη ημέρα των e-shop και των online παραγγελιών. Σύμφωνα με αυτή, η γενικότερη αύξηση της επισκεψιμότητας ενισχύθηκε από νέους χρήστες, με το 61,03% των εκπροσώπων των ηλεκτρο- νικών καταστημάτων να απαντούν θετικά στην ερώτηση αν η κρίση της πανδημίας έφερε νέους πελά- τες στα e-shops, ενώ το 28,68% να έχει αντίθετη άποψη. Η πλειονότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων διαπί- στωσε αύξηση του τζίρου την περίοδο του COVID-19. Το 17,71% απάντησε ότι ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε πάνω από 60%, το 35,42% ότι διογκώθηκε έως και 60%, το 4,86% ότι παρέμεινε σταθερός, το 25,35% ότι μειώ- θηκε έως και 60%, ενώ το 16,67% ότι μειώθηκε πάνω από 60%. Αύξηση παρατηρείται και στον Μέσο Όρο της παραγγελίας για την πλειονότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων που συμμετείχαν στην έρευνα. Το 13,54% απάντησε ότι αυξήθηκε πάνω από 60%, το 28,47% έως 60%, το 17,36% ότι έμεινε σταθερός, το 19,7% ότι μειώθηκε έως 60%, ενώ το 20,83% ότι ελαττώθηκε πάνω από 60%. Νέες επενδύσεις και συνεργασίες για delivery από τις «αλυσίδες» σούπερ μάρκετ Οι υψηλές προσδοκίες για τα delivery τα επόμενα χρό- νια, πάντως, επιβεβαιώνονται και από τις τελευταίες κινήσεις των μεγάλων «αλυσίδων» σούπερ μάρκετ της χώρας. Τα στελέχη τους να πιστεύουν ότι πρόκειται για έναν τομέα με πολύ μεγάλο περιθώριο κέρδους, το οποίο μπορεί και να «εκτιναχθεί» στο προσεχές διά- στημα. Μόνο τυχαίο δεν είναι ότι, λίγο πριν από αλλά και κατά την περίοδο του κορωνοϊού, ανακοινώθηκαν νέες επενδύσεις, νέες υπηρεσίες, αλλά και νέες συνερ- γασίες προς αυτή την κατεύθυνση. Τόσο τα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης όσο και τα My Market και τα Κρητικός, προχώρησαν σε ενίσχυση της παρουσίας τους στις online πωλήσεις και τo delivery. Αυξημένη κατά 20% η ζήτηση για delivery στο μίνι μάρκετ «Ο κουβαλητής» Το μίνι μάρκετ «Ο κουβαλη- τής» στους Αμπελόκη- πους ήταν ένα από τα πρώτα στην Αθήνα με delivery Το μίνι μάρκετ «ο κουβαλητής» επί της Βαθέως, στους Αμπελό- κηπους, ήταν ένα από τα πρώτα στην Αθήνα, αλλά και στην Ελλάδα γενικότερα, που λάνσαραν την υπηρεσία του delivery για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών τους. «Το κατά- στημα λειτουργεί εδώ και 13 χρόνια κι είμαστε πιθανότατα οι πρώτοι ή οι δεύτεροι με υπηρεσία delivery» , είπε στο περιοδικό μας ο ιδιοκτήτης του μίνι μάρκετ, κ. Νίκος Καγιάρας. Το κατά- στημα παραδίδει καθημερινά προϊόντα της μικρής λιανικής σε δεκάδες νοικοκυριά στις γύρω περιοχές, με αυθημερόν παρά- δοση. «Ακόμη και την περίοδο του κορωνοϊού είχαμε τη δυνατότητα να εξυπηρετούμε τους πελάτες μας. Η αύξηση στις παραγγελίες την περίοδο του κορωνοϊού ξεπέρασε το 20%, αριθμός που είναι πολύ μεγάλος, αν αναλογιστεί κανείς ότι οι πελάτες μας χρησιμοποιούσαν έτσι κι αλλιώς το delivery στο δικό μας κατάστημα, αφού είμαστε γνωστοί για αυτό». Το κατάστημα κι οι εργαζόμενοι στο delivery, πάντως, ήταν απόλυτα οργανωμένοι με μάσκες και γάντια, αλλά κι ο κόσμος αντιμετώπισε τη νέα κατάσταση «με κατανόηση», όπως μας είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καγιάρας. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τον ίδιο, η υπηρεσία delivery έχει ιδιαίτερη δυναμική στο συγκεκριμένο κατάστημα εδώ και χρό- νια, με ακόμη κι 100 παραγγελίες σε μία ημέρα. «Το θέμα είναι, βέβαια, το ποσό της παραγγελίας κι όχι ο αριθμός. Γιατί είναι αλλιώς να έχεις μια παραγγελία των 100 ευρώ και αλλιώς μία των 10 ευρώ» , όπως μας εξήγησε. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι στον «κουβαλητή» το ελάχιστο ποσό για το delivery είναι πέντε ευρώ.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=