Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 28

45 ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΧΩΡΙΣ ΖΑΧΑΡΗ Αφιέρωμα Σ ταθερά επενδύουν οι ιδιοκτήτες καταστημάτων μικρής λιανικής στα προϊόντα χωρίς ζάχαρη, που οι βιομηχανίες τροφίμων και ποτών λαν- σάρουν με εντατικό ρυθμό στην παγκόσμια και την ελληνική αγορά. Η μείωση ή η παντελής έλλειψη της ζάχαρης στα τρόφιμα αποτελεί τα τελευταία χρόνια μία από τις επικρατέστερες τάσεις στο λιανεμπόριο, καθώς οι σύγχρονοι καταναλωτές αφιερώνουν όλο και περισσότερο χρόνο για τον προγραμματισμό της διατροφής τους κι επιλέγουν να αγοράσουν από τα ράφια των καταστημάτων προϊόντα που ανταποκρί- νονται σε ένα πιο υγιεινό διατροφικό μοντέλο. Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ που περιγράφει τις αναδυόμενες διατροφικές και καταναλωτικές τάσεις για την επόμενη δεκαετία, το κοινό στο εξής θα ψάχνει πιο υγιεινές επιλογές για τη διατροφή του στα σούπερ και μίνι μάρκετ κι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να είναι προετοιμασμένες να ανταποκριθούν σε αυτή την ανάγκη, διευρύνοντας την γκάμα των αντίστοιχων κωδικών. Μία από τις τροφές που ενοχοποι- ούνται όλο και περισσότερο στα μάτια του καταναλωτικού κοινού είναι η ζάχαρη. Η συνειδητή αντίδραση των κατα- ναλωτών απέναντι στα ανθυγιεινά προϊόντα κι η «πίεση» των αρμό- διων Αρχών για την καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας έχουν αναγκάσει τις βιομηχανίες τροφί- μων να πραγματοποιήσουν «στροφή» προς πιο υγιεινές προ- τάσεις, μειώνοντας συνεχώς τα ποσοστά ζάχαρης των προϊόντων κι αναζητώντας εναλλακτικές γλυκαντι- κές ύλες. Η τάση αυτή είναι ορατή σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων, είτε πρόκειται για χυμούς κι αναψυκτικά είτε για snacks κάθε είδους. Η ετι- κέτα «χωρίς ζάχαρη» αποτελεί σε πολλές περιπτώσεις το «εισιτήριο» για να καταλήξει το προϊόν στο καλάθι του σύγχρονου καταναλωτή, παρά το γεγονός ότι η πανδημία του κορωνοϊού προ- κάλεσε κάποιες μεταβολές στις επιλογές του κοινού, το οποίο παρέμεινε για μεγάλο χρονικό διάστημα περιορισμένο στο σπίτι. Η ετικέτα «χωρίς ζάχαρη» αντιστάθηκε στον κορωνοϊό Κι ενώ οι Έλληνες τα τελευταία χρόνια είχαν εκπαι- δευτεί να τρέφονται πιο υγιεινά, ο κορωνοϊός έστρεψε ένα μέρος των καταναλωτών στη ζάχαρη και στις λιπαρές τροφές, οι οποίες συνδέονται συχνά με τις περιόδους άγχους κι αβεβαιό- τητας. Ο κορωνοϊός μετέβαλλε τις διατροφικές συνήθειες των Ελλή- νων, οι οποίοι, παραμένοντας σταθερά στο σπίτι για αρκετές εβδομάδες, αύξησαν την ενασχό- ληση με τη ζαχαροπλαστική και στράφηκαν στην κατανάλωση γλυ- κών snacks και γενικότερα πιο ανθυγιεινών προϊόντων, που περι- έχουν και ζάχαρη. Παρ’ όλα αυτά, το 23%, σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, δήλωσε ότι τρέφεται πιο υγιεινά σε σχέση με πριν από την κρίση του κορωνοϊού, αλλά κι όσοι υιοθέτησαν ανθυγιεινές συνήθειες αναμένεται να τις αποβάλλουν μετά το πέρας της καραντίνας. Λόγω του γρήγορου κι αγχωτικού ρυθμού της καθη- μερινότητας, που αργά ή γρήγορα θα επιστρέψει μετά τον περιορισμό της πανδημίας, και της τάσης της on–the–go κατανάλωσης, τα υγιεινά και θρεπτικά σνακ, όπως οι μπάρες δημητριακών, δεν προβλέπε- ται να χάσουν τη δυναμική τους. Ταυτόχρονα, τα προϊόντα με ζάχαρη χάνουν σταθερά έδαφος από τη στιγμή που η νέα γενιά Ελλήνων έχει εκπαιδευτεί να τρέφεται πιο σωστά κι αναζητά προϊόντα με εναλλα- κτικές γλυκαντικές ουσίες, όπως η stevia. «Σαρώνει» η stevia στο λιανεμπόριο τροφίμων Η στροφή προς τις εναλλακτικές γλυκαντικές πηγές, όπως είναι η stevia, φαίνεται ότι κερδίζει έδαφος τα τελευταία χρόνια στη βιομηχανία τροφίμων, με το 28% Η ετικέτα «χωρίς ζάχαρη» αποτελεί σε πολλές περιπτώσεις το «εισιτήριο» για να καταλήξει το προϊόν στο καλάθι του σύγχρονου καταναλωτή.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=