Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 28

46 ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΧΩΡΙΣ ΖΑΧΑΡΗ Αφιέρωμα του κοινού να τις επιλέγει, απο- φεύγοντας τη ζάχαρη. Παράλληλα, ένα 38% δηλώνει ότι γενικότερα αποφεύγει την κατανάλωση γλυ- κών και ζάχαρης, με το συνολικό ποσοστό να φτάνει έτσι το 66%, αφήνοντας πλέον μία μειοψηφία να παραμένει αφοσιωμένη στην παραδοσιακή κρυσταλλική επι- λογή. Οι παγκόσμιες πωλήσεις της stevia, μάλιστα, προβλέπεται σχε- δόν να διπλασιαστούν σε 736 εκατ. ευρώ έως το 2024, σύμφωνα με μελέτη της συμβουλευτικής εταιρείας Research and Markets, μετατρέποντάς τη σε βιομηχανία με τεράστια περιθώρια ανάπτυξης. Παρ’ όλα αυτά, το μερίδιο της stevia είναι ακόμα αρκετά χαμηλά σε σχέση με τα τεχνητά υποκατάστατα, όπως η ασπαρ- τάμη ή σουκραλόζη, που αναμένεται να έχουν αύξηση 2 δισ. ευρώ τον χρόνο μέχρι τότε. Το γεγονός ότι η stevia κερδίζει συνεχώς έδαφος είναι φανερό και στην ελληνική αγορά, καθώς, ξεκινώντας κυρίως από το κανάλι των αναψυκτικών, υιοθετήθηκε από ένα μέρος των καταναλωτών, μετά το επιτυχημένο λανσάρισμα της green cola. Σταδιακά, απέκτησε παρουσία και σε άλλες κατηγορίες τροφίμων, εκτοπίζοντας τον συμβα- τικό της αντίπαλο, τη ζάχαρη. «Μαχαίρι» στη ζάχαρη ακόμα και στο ούζο Η ζάχαρη αποτελεί πλέον πρωταγωνιστή στη «μάχη» της εγχώριας αγοράς. Στον κλάδο των αναψυκτικών, η πλειοψηφία των εταιρειών έχει στραφεί προς αυτή την κατεύθυνση, με λανσάρισμα νέων, πιο υγιεινών προϊόντων. Ενδεικτικά αναφέρονται οι εταιρείες ΕΨΑ, Λουξ, Βίκος και Αφοί Δινάκη που «εξαφάνισαν» τη ζάχαρη, παρουσιάζοντας σειρές προϊόντων που αντα- ποκρίνονται στην τάση της ζήτησης ολιγοθερμιδικών αναψυκτικών 0%. Επιπλέον, η Coca-Cola έχει επεν- δύσει τα τελευταία χρόνια στη μείωση της ζάχαρης, με προϊόντα όπως η Coca-Cola χωρίς θερμίδες με γλυ- καντικό από το φυτό stevia, το αναψυκτικό Sprite Zero λεμόνι- μέντα και τα Schweppes με γεύση λεμόνι και γεύση μαστίχα-μέντα χωρίς ζάχαρη, που είναι διαθέ- σιμα μόνο στην Ελλάδα. Ανάλογη είναι η εικόνα πλέον και στα αρτοσκευάσματα. Η εταιρεία Καραμολέγκος, μάλιστα, λάνσαρε πρόσφατα στην αγορά ψωμί για τοστ χωρίς προσθήκη σε αλάτι και ζάχαρη, που απευ- θύνεται σε καταναλωτές που αντιμετωπίζουν θέματα υγείας, ενώ από τη σειρά Κρις Κρις της Elbisco κυκλοφόρησε ο κωδικός «Φέτες Ζωής» χωρίς προσθήκη ζάχα- ρης, με εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο και φύτρο σταριού. Παράλληλα, αυξάνονται με ραγδαίο ρυθμό τα γλυκά snacks με stevia, σε μια προσπάθεια των βιομηχανιών να «απενοχοποιήσουν» προϊοντικές κατηγορίες που διακρίνονται για τις υψηλές θερμίδες, όπως οι σοκολάτες και τα μπισκότα. Η τάση έχει επεκταθεί ακόμα και στα αλκοολούχα ποτά. Η ποτοποιία Σαμαρά επέκτεινε το χαρτοφυλάκιό της με το καινοτόμο ούζο Μυτιλήνης «ΧΩΡΙΣ». Πρόκειται για ένα ούζο με απόσταξη 100% χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή άλλων γλυκαντικών υλών. Κατά την παρα- σκευή του προϊόντος διατηρήθηκε η βασική πρώτη ύλη, δηλαδή ο γλυκάνισος Λισβορίου, αλλά απουσιά- ζει εντελώς η ζάχαρη. Έτσι, δημιουργήθηκε ένα καθαρό απόσταγμα με φυσική γλυκύτητα που βασίζε- ται στα δημητριακά. Όλα τα παραπάνω δηλώνουν ότι η ετικέτα «χωρίς ζάχαρη» αποτελεί μία από τις «κυρίαρ- χες» τάσεις στην παγκόσμια και την εγχώρια αγορά, υιοθετήθηκε από ένα μεγάλο μέρος του καταναλωτι- κού κοινού κι αναμένεται να έχει κυρίαρχη θέση στο λιανεμπόριο τροφίμων. Οι παγκόσμιες πωλήσεις της stevia προβλέπεται σχεδόν να διπλασιαστούν σε 736 εκατ. ευρώ έως το 2024.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=