Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 28
59 τητα στους οπαδούς να δουν τους αγώνες σε γιγαντοοθόνες μέσα από τα αυτοκίνητά τους, ενώ και στην Ελλάδα, εν μέσω κορωνοϊού, εμφανίστηκε η είδηση ότι θα διοργανωθεί ένα Drive In φεστιβάλ στη Γλυφάδα, αλλά κι ότι ετοιμάζεται ένας νέος κινηματο- γράφος Drive In στην Αθήνα, με τη σχετική σελίδα στο Facebook να έχει πάνω από 5.000 Likes μέσα σε λίγες μέρες. «Στροφή» στα έτοιμα γεύματα Μία ακόμη παγκόσμια τάση που «εκτινάχθηκε» κατά την περίοδο της καραντίνας και του κορωνοϊού ήταν τα λεγόμενα «grab and go meals». Τα έτοιμα δηλαδή φαγητά που είναι εύκολα διαχειρί- σιμα για τους καταναλωτές και μπορείς να τα πάρεις γρήγορα από το κατάστημα, να φύγεις και να τα κατα- ναλώσεις σπίτι σου. Πρόκειται για μία τάση που έχει ήδη αρχίσει να εμφα- νίζεται και στην Ελλάδα. Από τη σειρά έτοιμων φαγητών με την «υπογραφή» διάσημων σεφ, όπως του Άκη Πετρετζίκη στα ΑΒ Βασιλόπουλος, μέχρι τα ζυμαρικά σε ποτήρι από την Knorr, οι εύκολες λύσεις στα σνακ και το φαγητό φαίνεται ότι έχουν πλέον μέλ- λον και στην Ελλάδα. Την περίοδο του κορωνοϊού, σε ολόκληρο τον κόσμο, πολλά εστιατόρια άρχισαν αντίστοιχα να φτιάχνουν και να πωλούν έτοιμα γεύματα, καταφέρνοντας με αυτό τον τρόπο να αντισταθμίσουν τις ζημιές τους από το «κλείσιμο» των καταστημάτων τους. «Έξαρση» πωλή- σεων εμφανίζουν αντίστοιχα τα συσκευασμένα κοκτέιλ, αλλά και αντίστοιχα προϊόντα, όπως τα smoothies σε μπουκάλι ή άλλες μεταφερόμενες συσκευασίες. Γενικά, παρά την αύξηση του μαγειρέματος στο σπίτι, κατά τη διάρκεια της καραντίνας, τα έτοιμα συσκευα- σμένα γεύματα δεν επηρεάστηκαν αρνητικά, αντίθετα θεωρήθηκαν σε πολλές περιπτώσεις πιο ασφαλή, λόγω του «σφραγίσματός» τους. Η προσοχή στην υγι- εινή, μάλιστα, θεωρείται δεδομένο ότι θα διαρκέσει και τα επόμενα χρόνια, καθώς υπολογίζεται ότι κι ο ίδιος ο κορωνοϊός δεν πρόκειται να αποτελέσει παρελ- θόν πριν από το τέλος του 2021, σε ό,τι αφορά τα μέτρα προστασίας. «Εκτόξευση» στα συσκευασμένα προϊόντα Μία από τις πλέον αξιοσημείωτες αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών στην περίοδο του κορωνοϊού είναι κι η «εκτόξευση» των συσκευασμένων προϊόντων. Έρευνα του ΙΕΛΚΑ κατέγραψε ότι με βασικό λόγο την υγιεινή και την ασφάλεια οι καταναλωτές και στη χώρα μας οδηγήθηκαν από τα χύμα προϊόντα στα συσκευασμένα, σε ποσοστό 38%, ενώ αυξημένος εμφανίζεται κι ο έλεγχος της προέλευσης των τροφίμων, κατά 34%, με τα ελληνικά προϊόντα να Μια ανερχόμενη τάση στα μίνι μάρκετ είναι αυτή του συνδυασμού των καταστημάτων. Πολλά σημεία της μικρής λιανικής στην Ελλάδα έχουν αρχίσει να προσθέτουν και καφέ στη λογική του take away, αλλά και του 2 σε 1, στις αγορές των πελατών τους. Η σχετική έρευνα αγορά του περιοδικού «Mini Market & Μικρή Λια- νική», όπως διαβάσατε και σε προηγούμενα τεύχη, έδειξε μόνο ικανοποιημένους επαγγελματίες από τη συγκεκριμένη επιχειρη- ματική απόφαση, ενώ στο τεύχος που κρατάτε στα χέρια σας θα διαβάσετε ότι αυτή η «μίξη» υπηρεσιών ήταν η βασική ιδέα και στην ανανέωση της «αλυσίδας» Kiosky’s. Ο κορωνοϊός, όμως, φαίνεται ότι έχει ενισχύσει σημαντικά αυτή την τάση, δείχνοντας πια ότι το 2 σε 1 μπορεί να είναι… λίγο. Με τους καταναλωτές να αποφεύγουν τις πολλές επαφές με τα κατα- στήματα, η επιλογή για συνδυασμό στα ψώνια τους ευνοεί την «all in one» (όλα σε ένα) λογική. Ο καφές, τα ψιλικά, το φαγητό, ο φούρνος, το κρεοπωλείο και πολλές ακόμη υπηρεσίες μπορούν θεωρητικά να συνδυαστούν και να «κερδίσουν» τους πελάτες που προτιμούν την… απομόνωση, την ασφάλεια του επαγγελματία της γειτονιάς, αλλά και την ταχύτητα, η οποία κι έχει αναδειχθεί σε μεγάλο βαθμό στη σύγχρονη κοινωνία. Είναι χαρακτηριστική μία αντίστοιχη περίπτωση από τον τομέα της εστίασης στις ΗΠΑ, όπου η «αλυσίδα» εστιατορίων Canlis κατά- φερε να αλλάξει ολόκληρη την εικόνα της εν μέσω κορωνοϊού, «γλιτώνοντας» τη δουλειά στους πάνω από 1.000 εργαζομένους της. Το κατάστημα μετατράπηκε σε ένα εστιατόριο «3 σε 1», με ένα μέρος του να λειτουργεί ως «drive through» μπεργκεράδικο, ένα δεύτερο να πουλάει μπέγκελ ως φούρνος και ένα τρίτο να κάνει ντελίβερι σε οικογενειακά φαγητά. Ο κορωνοϊός ενισχύει το «all in one» Η «αλυσίδα» εστιατορίων Canlis «έσπασε» τα κατα- στήματά της σε τρία διαφορετικά μέρη εν μέσω κορωνοϊού, «γλιτώνοντας» τη δουλειά στους πάνω από 1.000 εργαζομένους της (ΦΩΤΟ: Facebook @ seattlerestaurantsunited). έρευνα
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=