Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 28

60 κερδίζουν και σε αυτή την κρίση την προτίμηση του κοινού. Σε παγκόσμιο επίπεδο δε, γίνεται λόγος για «εκτόξευση» των πωλήσεων στα συσκευασμένα προϊόντα τα επόμενα χρόνια. Ακόμη και σε κατηγορίες, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά, όπου το «φρέσκο» ήταν συχνά συνώνυμο με το «χύμα», η τάση φαίνεται να αλλάζει, με τους καταναλωτές να δίνουν μια ευκαιρία και στα συσκευασμένα προϊόντα, τα οποία εμπιστεύονται περισσότερο εξαιτίας της «απειλής» του κορωνοϊού. Ως εκ τούτου, τόσο οι επιχειρήσεις που θα τα προσθέσουν ως βασική επιλογή των πωλήσεών τους όσο κι εκείνες που θα επενδύσουν στις ασφαλείς συσκευασίες εκτιμάται ότι μπορεί να βγουν κερδισμένες στο άμεσο μέλλον, εκμεταλλευόμενες τη νέα τάξη πραγμάτων. Μεγάλες επενδύσεις σε logistics και delivery Τα logistics αποτελούν έναν τομέα που αναπτύσσεται διαρκώς και στην Ελλάδα, με επενδύσεις εκατομμυ- ρίων ευρώ να έχουν ήδη αρχίσει να υλοποιούνται σε όλη τη χώρα κι από διάφορες εταιρείες όλων των κλά- δων, μεταξύ των οποίων και το λιανεμπόριο. Ο κορωνοϊός φαίνεται ότι αύξησε ακόμη περισσότερο τις σχετικές ανάγκες, και τους τελευταίους μήνες, «κολοσ- σοί» της παγκόσμιας οικονομίας, όπως το Alibaba Group, έχουν ανακοινώσει νέες επενδύσεις προς αυτή την κατεύθυνση. Οι παραγγελίες των καταναλωτών από τον καναπέ του σπιτιού τους αυξήθηκαν σε εκπληκτικό βαθμό, με αποτέλεσμα να μεγαλώσει έτσι κι η ζήτηση για τον συνδυασμό Logistics και Currier. Με τις online παραγγελίες να εκτιμάται, μάλιστα, ότι θα συνεχίσουν πια την ανοδική τους πορεία, όλες οι σχετικές επιχειρή- σεις φέρεται να έχουν ενισχυμένες προσδοκίες για το μέλλον. Στην ίδια κατηγορία εντάσσονται κι οι υπηρε- σίες delivery. Η κρίση του κορωνοϊού έδειξε ότι η παράδοση στο σπίτι έχει γίνει πια εύκολη συνήθεια των καταναλωτών και στην Ελλάδα, γεγονός που αναμένε- ται να αυξήσει τη ζήτηση αλλά και την προσφορά για delivery. Ήδη αναλυτές της αγοράς κάνουν λόγο για μεγάλη εστίαση και της πληροφορικής προς αυτή την κατεύθυνση, ώστε να δημιουργηθούν νέες εφαρμογές για τις ηλεκτρονικές αγορές και την παράδοση προϊό- ντων, οι οποίες και θα υιοθετηθούν από τις επιχειρήσεις που θα «στραφούν» σε αυτή την κατεύθυνση μετά την περίοδο του κορωνοϊού. Μ Συσκευασμένα λαχανικά σε περίοπτη θέση σε ελληνικό σούπερ μάρκετ, εν μέσω κορωνοϊού. Τα social media έχουν εδραιωθεί τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα, αποτελώντας ένα ιδιαί- τερα σημαντικό κανάλι και για τις επιχειρήσεις. Το «γκελ» τους, όμως, στους Έλληνες καταναλωτές μεγάλωσε ακόμη περισσότερο κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, αφού υπήρχε περισσότερος κόσμος και με περισσότερο χρόνο online. Μόνο τυχαίο δεν είναι, άλλωστε, ότι άρχισε να γίνεται γνωστή και στη χώρα μας η νέα πλατφόρμα του Tik Tok, η οποία κι αφορούσε τα τελευταία χρόνια κυρίως εφήβους στις ΗΠΑ. Από εκεί και πέρα όμως, σημαντική ήταν η ώθηση των social media και στον τομέα των επιχει- ρήσεων σε αυτό το διάστημα. Με τις online αγορές να έχουν «εκτοξευθεί», τα social media αποτέλεσαν πολύτιμο «εργαλείο» στην ενίσχυση των πωλήσεων, με καταστήματα και του λιανε- μπορίου να τα «κατακλύζουν» με νέες καμπάνιες για προσφορές, εκπτώσεις και νέα προϊόντα. Κι αυτή η τάση, φυσικά, είναι παγκόσμια, με τους ειδικούς να θεωρούν ότι πλέον οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να παρατηρούν περισσότερο αυτού του είδους τις διαφημίσεις, δοκιμάζοντας και στην πράξη τα προβαλλόμενα. Είναι χαρακτηριστικό ότι την περίοδο του Πάσχα, πολλοί Έλληνες αναζητούσαν στα social media καταστήματα για να αγοράσουν προϊόντα κρέατος ή και ψητό αρνί και κοκορέτσι, μετά τις σχετικές απαγορεύσεις. Η επένδυση, λοιπόν, στις πωλήσεις μέσα από τα social media θεωρείται πιο «σίγουρη» από ποτέ και στην Ελλάδα της επόμενης ημέρας του κορωνοϊού. Διαφήμιση των σούπερ μάρκετ Θανό- πουλος στα social media εν μέσω κορωνοϊού. Πολύτιμο «εργαλείο» τα social media έρευνα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=