Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 28

67 ΜΠΙΡΑ Αφιέρωμα ενισχύσει, όμως, και τις προσφορές από τα μεγάλα brands, στις οποίες κι αποβλέπουν πολλοί επαγγελμα- τίες της αγοράς, για να αυξήσουν τα έσοδά τους ή να προσφέρουν στους πελάτες τους καλύτερες τιμές που θα τους «κερδίσουν» και στις υπόλοιπες αγορές τους. Ο κορωνοϊός ενίσχυσε τις πωλήσεις μπίρας στα μίνι μάρκετ Η φετινή χρονιά ξεκίνησε με τεράστιες διαφορές, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, καθώς μεγάλες και μικρές ζυθοποιίες σε παγκόσμιο επίπεδο βρέθηκαν αντιμέτωπες με μια πρωτόγνωρη κατάσταση, εξαιτίας των «σκληρών» μέτρων που ελήφθησαν από τις κυβερνήσεις, όπως συνέβη και στην Ελλάδα. Η μπίρα ανήκει στα προϊόντα που επηρεάστηκαν σε μεγάλο βαθμό από τα μέτρα που επέβαλλαν οι κυβερνήσεις, καθώς είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις επιχειρήσεις εστίασης και τις ξενοδοχεια- κές μονάδες που κατέβασαν ρολά. Παράλληλα, ένας επιπλέον επιβαρυντικός παράγοντας ήταν οι συνε- χείς ακυρώσεις όλων των μεγάλων διοργανώσεων, όπως συναυλίες, εκθέσεις, αθλητικοί αγώνες, που δίνουν συχνά την αφορμή στο καταναλωτικό κοινό να αγοράσει μπίρα. Η κατάσταση για παρά- δειγμα στη Γερμανία έφερε σε αδιέξοδο πολλές μικρές ζυθοποιίες, όπως επισημαίνει η Γερμανική Ένωση Ζυθοποιών (DBB), αφού «Οι μικρότερες επιχειρή- σεις του κλάδου δεν μπορούν να επιβιώσουν χωρίς την τροφοδοσία εστιατορίων, πανδοχείων και συναφών επιχει- ρήσεων, η οποία φτάνει μέχρι και το 90% του τζίρου. Ακόμη κι ένα γαμήλιο γλέντι ή μία οικογενειακή συνεστίαση ακυ- ρώνεται πλέον, λόγω κορωνοϊού» . Στη χώρα μας από την άλλη μεριά, παρά το γεγονός ότι ο κορωνοϊός «έκλεισε» τις επιχειρήσεις κι υποχρέωσε σε καραντίνα τους πολίτες, τα σούπερ μάρκετ, τα κατα- στήματα ψιλικών και τα περίπτερα που παρέμειναν ανοιχτά «έσωσαν» τις ζυθοποιίες από την κατάρρευση, αποτελώντας κύριο κανάλι πωλήσεων. Οι Έλληνες καταναλωτές συνέχισαν να καταναλώνουν μπίρα κατ’ οίκον, χωρίς όμως να «στοκάρουν» μεγάλες ποσότητες, όπως έπραξαν τις πρώτες εβδομάδες του κορωνοϊού με άλλες κατηγορίες προϊόντων. Έτσι, οι πωλήσεις παρουσιάζονται μεν μειωμένες, αλλά μόλις κατά 11%, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της εται- ρείας Nielsen. Η πτώση αυτή θεωρείται πολύ μικρή, αναλογικά με τη δραστική μείωση των σημείων πώλησης (κλειστά καφέ, εστιατόρια, μπαρ κ.τ.λ.). Εναλλακτική για τις ζυθοποιίες και το delivery Οι ζυθοποιίες προσπάθησαν να αντιμετωπίσουν την… κρίση στις πωλήσεις τους, μέσα από εναλλακτικές λύσεις που «άνθισαν» την περίοδο της καραντίνας, μεταξύ των οποίων ήταν τα μικρά σημεία πώλησης, οι online αγορές, ακόμη και το delivery. Ο κορωνοϊός επηρέασε σε μεγάλο βαθμό τις αγο- ραστικές συνήθειες των καταναλωτών, με αποτέλεσμα να «εκτοξευτούν» οι online αγορές στη χώρα μας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, οι online αγορές που πραγματοποιήθηκαν στα μεγάλα σούπερ μάρκετ κατέγραψαν αύξηση ρεκόρ, μέχρι και 307%, γεγονός που σηματοδοτεί την ταχύτητα με την οποία οι Έλληνες υιοθέτησαν το online κανάλι για τις παραγγε- λίες τους. Προς αυτή την κατεύθυνση, λοιπόν, βάδισαν και κάποιες μικρές κυρίως ζυθοποιίες, οι οποίες εν μέσω καραντίνας παρείχαν τη δυνατότητα στους κατα- ναλωτές να παραγγέλνουν την μπίρα τους τηλεφωνικά Η μικρή λιανική εν μέσω κορωνοϊού «έσωσε» τις ζυθοποιίες από την… κρίση, αποτελώντας το κύριο κανάλι πωλήσεων.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=