Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 28

68 ΜΠΙΡΑ Αφιέρωμα ή online και να την παραλαμβάνουν μέσω delivery. Μικροζυθοποιίες, όπως η Noctua Brewery Athens, η Alea Brewing Co και η Kirki Beers, αξιοποιώντας τη δύναμη των social media, μπήκαν στη «μάχη» την περίοδο του κορωνοϊού, ενημερώνοντας τους κατανα- λωτές μέσω Facebook και Instagram. Στις περισσότερες περιπτώσεις, υπήρχε η προϋπόθεση κάποιας ελάχιστης παραγγελίας μπουκαλιών κι η παράδοση λάμβανε χώρα μέσα σε 1-2 μέρες. Παρ’ όλα αυτά, το κανάλι της μικρής λιανικής ήταν αυτό που αναδείχθηκε «νικητής» σε αυτή την περίεργη συγκυρία, καθώς η κατανάλωση στο σπίτι αύξησε τις αγορές στα μίνι μάρκετ, τα οποία κι αποδείχθηκαν η πιο γρήγορη κι εύκολη επιλογή για μια κρύα μπίρα στο τραπέζι ή τον… καναπέ που φιλοξένησε τους περισσό- τερους Έλληνες εκείνες τις ημέρες. Μπίρες premium και «χωρίς αλκοόλ» στο μέλλον του κλάδου Απόλυτα αυξητική τάση φαίνεται ότι έχουν στην Ελλάδα οι μπίρες χωρίς αλκοόλ, οι premium μπίρες, αλλά και οι craft, τις οποίες οι ζυθοποιοί προωθούν σε «κανάλια» όπως της εστίασης και του τουρισμού. Στο πλαίσιο της φετινής εκδήλωσης Beer Day, η Ελλη- νική Ένωση Ζυθοποιών έθεσε επί τάπητος τις σύγχρονες τάσεις στον χώρο της ζυθοποιίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Από τις τοποθετήσεις κάποιων εκ των σημαντικότερων εκπροσώπων του κλάδου του ζύθου της χώρας, προέ- κυψε ότι άμεση προτεραιότητα είναι η αντιμετώπιση της εποχικότητας που χαρακτηρίζει την αγορά της μπίρας, καθώς κι η δημιουργία κουλτούρας κι εκπαίδευσης του καταναλωτή με τη βοήθεια της craft μπίρας, η οποία γνωρίζει όλο και μεγαλύτερη άνθιση στη χώρα μας και στο εξωτερικό. Δεδομένο θεωρείται όμως και ότι για τα αμέσως επό- μενα χρόνια αρκετές ζυθοποιίες θα συνεχίσουν να επενδύουν σε κατηγορίες, όπως η μπίρα με μειωμένο ή και καθόλου αλκοόλ, οι οποίες θα κάνουν γνωστό το προϊόν σε νέο κοινό που παλαιότερα ήταν δύσκολο να προσεγγίσουν. Μάλιστα, ο κ. Β. Φιλίππου, υπεύθυνος ανάλυσης δεδο- μένων αγοράς & ανάπτυξης νέων προϊόντων στην «Ολυμπιακή Ζυθοποιία», στο πλαίσιο της Beer Day, ανέφερε ότι «Η μπίρα τα τελευταία τρία χρόνια γνωρίζει μια μικρή άνθιση. Το 2019 ειδικότερα αναπτύχθηκε σε όλες τις κατηγορίες, συμπεριλαμβανομένης της premium μπί- ρας, κυρίως μέσω των Pilsner. Αυτό που σίγουρα αναπτύχθηκε κατά 40% και πιστεύουμε ότι έχει μέλλον είναι η υποκατηγορία της μπίρας χωρίς αλκοόλ. Μπορεί να μεγαλώσει την κατηγορία και να φέρει νέους καταναλωτές και το ζητούμενο για τις εταιρείες είναι πλέον να κατανοή- σουν τις νέες ανάγκες». «Θύμα» της εποχής η μπίρα Corona Εκτός από τα σοβαρά προβλήματα που προκάλεσε ο κορωνοϊός στη λει- τουργία πολλών εταιρειών, ο όμιλος Grupo Modelo κλήθηκε να αντιμετωπίσει και την «παράνοια» ενός ποσοστού καταναλωτών που συνέ- δεσαν το όνομα της μπίρας Corona με τον Covid-19. Όσο απίστευτο κι αν ακούγεται, μετά το ξέσπασμα του κορωνοϊού, ένα ποσοστό θεώρησε πως η μετάδοσή του συνδέεται με την κατανάλωση της μπίρας Corona. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Google και το indy100.com του Independent, από τον Ιανουάριο αυξήθηκαν κατακόρυφα οι αναζητήσεις με τις λέξεις «Coronavirus beer», «Corona virus beer» και «Virus corona beer», καθώς κάποιοι σε Αυστραλία, Αμερική, Καναδά, Ινδία κι Ηνωμένο Βασίλειο πίστε- ψαν πως η εξάπλωση του κορωνοϊού οφείλεται στη γνωστή μπίρα που τυχαίνει να έχει το ίδιο όνομα με το πρώτο συνθετικό της λέξης «coronavirus». Δημοσίευμα του BBC ανέφερε ότι η εταιρεία έχει υποστεί σημαντικές απώλειες στις πωλήσεις εξαιτίας του κορωνοϊού, όμως η ίδια η εταιρεία διέψευσε την εν λόγω πληροφορία, αναφέροντας σε ανακοίνωση: «Οι πωλήσεις της μπίρας Corona παραμένουν υψηλές κι ευχαριστούμε τους θαυμαστές του προϊόντος για τη συνεχή τους υποστήριξη».

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=