Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 28

73 παρουσίαση να γίνουν σε ένα κατάστημα της μικρής λιανικής, ώστε να αλλάξει η εικόνα του και να γίνει πιο «φιλική» προς τους καταναλωτές. Το περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» μίλησε μαζί της για όλες τις λεπτομέρειες γύρω από το συγκε- κριμένο ζήτημα. Εφικτός ο επανασχεδιασμός του χώρου σε κάθε κατάστημα Ένας από τους πιο συχνούς ανασταλτικούς παράγοντες για την ανακαίνιση ενός καταστήματος από τους ιδιο- κτήτες της μικρής λιανικής είναι το μέγεθός του. Θεωρούν ότι στα πολλά μικρά σημεία δεν υπάρχουν πολλές δυνατότητες και καταφεύγουν στη λύση της απλής χωροθέτησης. Η κα Σκαράκη έχει διαφορετική άποψη και παρουσίασε σχετικά διαφορετικούς τύπους καταστήματος που θα μπορούσαν να έχουν θετική επί- δραση στους πελάτες. Στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» μίλησε για τον επανασχεδιασμό σε μικρούς χώρους, επισημαί- νοντας ότι «είναι όχι απλώς εφικτός, είναι απαραίτητος. Μέχρι πρόσφατα, η μικρή λια- νική δεν είχε ξεκάθαρο και συγκεκριμένο σχεδιαστικό προ- φίλ, ενώ ο σχεδιασμός του κάθε χώρου βασιζόταν σχεδόν απο- κλειστικά στην ανάγκη χωροθέτησης. Καθώς όμως οι συνθήκες της αγοράς κι οι ανάγκες και συνήθειες των καταναλωτών αλλάζουν, κρίνεται επιτακτική προτε- ραιότητα πλέον ο επανασχεδιασμός που βασίζεται σε μια καινοτόμο ιδέα, υπηρετώντας ένα concept που αναγνωρίζεται ως η ουσιαστική ειδοποιός διαφορά του κάθε brand. Ειδικά στη σφαίρα του νοητικού, αυτό αποτελεί μία συνεχή πρόκληση. Οι νέες δημιουργικές δονήσεις που οδηγούν σε ένα χαρισματικό brand awareness είναι πάντα το ζητούμενο». «Κλειδί» η ευελιξία του χώρου Ποια είναι όμως η σωστή χωροθέ- τηση σε ένα μίνι μάρκετ; Η ιδρύτρια της A.S. Advertising τόνισε ότι αν και κάθε κατάστημα είναι ξεχωριστό, ένα από τα σημεία «κλειδιά» είναι η ευελι- ξία του, ώστε να μπορεί ανάλογα με την εποχή και τις ανάγκες να αλλάζει, διατηρώ- ντας πάντα τον χαρακτήρα του. «Εξαρτάται από τα συνολικά τετρα- γωνικά κάθε καταστήματος, καθώς και από τον προσανατολισμό του. Σαφώς, στη συνέχεια, αναδύεται η σχεδιαστική ανάγκη τυπολογίας, με συγκεκρι- μένες αποτυπώσεις αναφορικά με τον κάναβο που θα πρέπει να ακολουθηθεί. Η χωροθέτηση μπορεί -και πρέ- πει- να είναι ευέλικτη, να έχει flexibility όπως συχνά λέμε, αλλά πάντα οφείλει να υπηρετεί με απόλυτο τρόπο το concept που έχει επιλεχθεί με βάση τη στρατηγική», απά- ντησε χαρακτηριστικά. «Ένα από τα σημεία «κλειδιά» σε κάθε κατάστημα είναι η ευελιξία του, ώστε να μπορεί ανάλογα με την εποχή και τις ανάγκες να αλλάζει, διατηρώντας πάντα τον χαρακτήρα του. Ιδιαίτερα σημαντική είναι όμως κι η τοποθέτηση των προϊόντων στα ράφια, καθώς αυτή είναι που «οδηγεί» σε μεγάλο βαθμό τους καταναλωτές στην αγορά τους. Το σωστό προϊόν στη σωστή θέση μπορεί να κάνει τη διαφορά στις πωλήσεις και, σύμφωνα με την παρουσί- αση της κας Σκαράκη, το «Eye-level rule», δηλαδή ο κανόνας που αφορά το οπτικό πεδίο του πελάτη στο κατάστημα, έχει ως εξής: 4 Ό,τι βρίσκεται στο άμεσο οπτικό πεδίο του καταναλωτή, δηλαδή στο ύψος των ματιών του, εντάσσεται αυτομάτως στις πρώτες επιλογές του. 4 Ό,τι απευθύνεται στους ανήλικους πρέπει να τοποθετείται χαμηλότερα, δηλαδή στο ύψος των ματιών (άμεσο οπτικό πεδίο) των παιδιών. 4 Ό,τι ανήκει σε ειδική-εποχιακή προωθητική ενέργεια πρέπει να προβάλλεται σε ειδική τοποθεσία, με ειδική σηματοδότηση (π.χ. stand σε σωστό επίπεδο ματιού) σε σημείο του καταστήματος, όπου η ροή των καταναλωτών είναι συνεχής κι αδιάκοπη, π.χ. στην είσοδο ή ακριβώς πριν από το ταμείο (έξοδο). Η σωστή τοποθέτηση στα ράφια με το «Eye-level rule»

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=