Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 28

78 έρευνα ΙΕΛΚΑ του κοινού δήλωσε ότι μαγειρεύει περισσότερο έναντι 29% που υποστήριξε ότι μαγειρεύει λιγότερο, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με το 44% μία εβδομάδα πριν από την καραντίνα. Η εξέλιξη αυτή ήταν αναμενόμενη, λόγω της μείωσης της αγοράς της εστίασης, παρ’ όλο που πολλά καταστήματα έμειναν ανοιχτά, προσφέροντας υπηρεσίες delivery. Η αύξηση της μαγειρικής σχετίζεται και με πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες, κάτι που όμως δεν απεικονίζεται στα σχετικά δεδομένα των Ελλήνων μετά από ένα διάστημα, καθώς μόλις το 23% δήλωσε ότι τρέφεται πιο υγιεινά σε σχέση με πριν από την κρίση του κορωνοϊού, ποσοστό μειωμένο, σε σχέση με το 34% της προηγούμενης μέτρησης. Η τάση αυτή αποδίδεται στη μακρά παραμονή των καταναλωτών στο σπίτι, η οποία αυξάνει τον αριθμό των γευμάτων, την κατανάλωση θερμίδων αλλά και ζάχαρης, σε συνδυα- σμό μάλιστα με μειωμένη σωματική άσκηση. Αυτά τα προϊόντα αποθήκευσαν για την καραντίνα Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ κατέγραψε και τα προϊόντα που εμφάνισαν μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις την περίοδο της καραντίνας, καθώς μεγάλη μερίδα των καταναλωτών έσπευσε να τα αποθηκεύσει για το επόμενο διάστημα. Γενικότερα και κατά μέσο όρο ανά κατηγορία, το 70% των καταναλωτών αποθήκευσε βασικά είδη για τουλάχιστον 1 εβδομάδα και σε αρκετά βασικά τρόφιμα, όπως ζυμαρικά και ρύζι, τουλάχιστον το 50% για πάνω από 2-3 εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα και όπως φαίνεται και στη σχετική εικόνα, το λάδι, τα απορρυπαντικά, τα απολυμαντικά είδη, τα ζυμαρικά, αλλά και τα γαλακτοκομικά είδη ήταν αυτά που αποτέλεσαν τις πρώτες επιλογές των Ελλήνων για αποθήκευση ημερών, με την πλειοψηφία των καταναλωτών να αγοράζει προμήθειες για διάστημα από 2-3 εβδομάδες, έως και πάνω από έναν μήνα. Μ Aλλαγές σε βασικές αγοραστικές τάσεις 9-12/3 με 18-19/3 Aπολυμαντικά είδη Ζυμαρικά Ρύζι Χαρτί υγείας Απορρυπαντικά Κρέας Καφέ Αλεύρι- Ζάχαρη Λάδι Γαλακτοκομικά Φρέσκα τρόφιμα Κατεψυγμένα τρόφιμα * Πίνακας με στοιχεία του ΙΕΛΚΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=