Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 29

ειδήσεις 14 Οικογένεια Ποριάζη: νέα διάκριση για τα παραδοσιακά Φλωμάρια Λήμνου Τέσσερις διακρίσεις απέσπασαν τα προϊόντα της Οικογένειας Ποριάζη στον διαγωνισμό «Taste Olymp Awards», ο οποίος πραγματοποιήθηκε για 5η συνεχή χρονιά στην Αθήνα. Συγκεκριμένα, τα εξεταζόμενα δείγ- ματα που συμμετείχαν ξεπέρασαν τα 700, ενώ μεταξύ αυτών ξεχώρισαν και τέσσερα προϊόντα από τη Λήμνο και την Οικογένεια Ποριάζη. Ο λόγος για τα παραδοσιακά Φλωμάρια Λήμνου, τα οποία κατάφεραν να απο- σπάσουν το Platinum Award, το ανώτερο βραβείο του διαγωνισμού. Το Silver Award απέσπασε το Σταρένιο Αλεύρι Λήμνου που παράγεται από ντόπια σιτάρια που καλλιερ- γεί η Οικογένεια Ποριάζη σε συνεργασία με αγρότες του νησιού, μέσω του προγράμματος Συμβολαιακής Γεωργίας. Παράλληλα, οι Σταρένιες Μπουκιές και τα Κριθαρένια Παξιμαδάκια Ελαιολάδου (τα οποία αποτελούν καινούργιο προϊόν της Οικογένειας Ποριάζη) απέσπασαν το Bronze Award. Όλα τα προϊόντα που συμμετείχαν στη διαδικασία της αξιολόγησης δοκιμάστηκαν με τη μέθοδο της τυφλής γευσιγνω- σίας, χωρίς συσκευασία και χωρίς κανενός είδους διακριτικό στοιχείο. Εναλλακτικά ζυμαρικά επιλέγουν οι σύγχρονοι καταναλωτές Η στροφή των Ελλήνων σε πιο υγιεινές δια- τροφικές επιλογές που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό και το κανάλι των ζυμαρικών, καθώς πολλά καινοτόμα προϊόντα κοσμούν πλέον τα ράφια των σούπερ και μίνι μάρκετ. Συγκεκριμένα, τα τελευταία χρόνια, οι γνω- στές βιομηχανίες ζυμαρικών έχουν λανσάρει κωδικούς για τους καταναλωτές που επιθυμούν να μειώσουν την πρόσληψη επεξεργασμένων υδατανθράκων ή έχουν δυσανεξία στη γλουτένη. Το αποτέλεσμα αυτής της τάσης είναι μια μεγάλη ποι- κιλία ζυμαρικών από εναλλακτικά αλεύρια κόκκινης φακής, ρεβιθιού, φαγόπυρου, βρώμης, νιόκι, γλυκοπατάτας ή κινόας. Ο συγκεκριμένος τύπος ζυμαρικών έχει καταγραφεί στη συνείδηση των καταναλωτών ως υγιεινή επιλογή και τοποθετείται στο καλάθι του νοικοκυριού, παρά την αισθητή διαφορά στην τιμή σε σχέση με τα συμβατικά ζυμαρικά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η σειρά ζυμαρικών από όσπρια που λάνσαρε πριν από λίγο καιρό η Barilla, που περιλαμβάνει πένες από 100% αλεύρι κόκκινης φακής και Casarecce από 100% αλεύρι ρεβιθιού. Παράλληλα, έδαφος κερδίζουν και τα ζυμαρικά από λαχανικά, που παράγονται από συστατικά όπως το σπανάκι, το καρότο κι είναι κατάλληλα και για τους ακόλουθους της vegan διατροφής. Άλλωστε, με βάση τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ για τις ανερχόμενες τάσεις της επόμενης δεκαετίας, αναμένεται να γίνει πιο έντονη η ζήτηση για εναλλακτικά τρό- φιμα, καθώς το 25% του κοινού στην Ελλάδα θεωρεί αυτές τις επιλογές πιο υγιεινές. Αρκετές αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά σε σχέση με τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα στη μετά κορω- νοϊού εποχή και διαδικτυακές αγορές ειδών μπακαλικής καταδεικνύει πρό- σφατη έρευνα της Nielsen. Αναλυτικά, στην Ελλάδα οι διαδικτυακές αγορές τροφίμων, προϊόντων καθαρισμού κι ειδών προσωπικής περιποίησης διατή- ρησαν τη δυναμική τους μετά το lockdown, κερδίζοντας έδαφος ως το πιο συχνό κανάλι αγοράς, αγγίζοντας το 7%. Παράλληλα, το lockdown επιτάχυνε την είσοδο του Έλληνα αγοραστή στο διαδικτυακό κανάλι για αγορές ειδών μπακαλικής. Η έρευνα της Nielsen που είχε πραγματοποιηθεί κατά το διάστημα του lockdown είχε αναδεί- ξει ότι το 22% των Ελλήνων αγοραστών ήταν νεοεισερχόμενοι στο online ecosystem που σχετίζεται με αγορές των 4 βασικών κατηγοριών παντοπω- λείου. Μετά από μια πρώτη κακή αγοραστική εμπειρία από τα e-shops του οργανωμένου λιανεμπορίου, η δεύ- τερη έχει φτάσει σε ικανοποιητικό επίπεδο, και μάλιστα αξιολογείται ελα- φρώς υψηλότερα από αυτή στα φυσικά καταστήματα, ενώ ο μέσος χρόνος παράδοσης δηλώνεται στις 2 ημέρες. Σύμφωνα με τη Nielsen, η νέα κανονι- κότητα αύξησε την κινητικότητα στο περιβάλλον του λιανεμπορίου, με έναν στους τέσσερις αγοραστές (26%) να κάνει τις αγορές του σε νέο κατάστημα την τελευταία εβδομάδα. Συνεχίζονται τα online ψώνια από το μπακάλικο

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=