Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 29

28 ρεπορτάζ λωτές συνεχίζουν να κάνουν τα ψώνια τους διαδικτυακά και μετά το lockdown, ιδιαίτερα μετά την επιτυχή αντιμετώπιση των δυσκολιών από τα σούπερ μάρκετ. Κι ενώ τα ψώνια στο φυσικό κατά- στημα αποτελούν την κύρια επιλογή, περισσότερο από το ένα τρίτο (35%) των καταναλωτών ψωνίζει πλέον τρόφιμα διαδικτυακά, σύμφωνα με την 11η έκθεση της PwC «Global Consumer Insights Survey». Η προτίμηση στις ηλεκτρονικές αγορές, σήμα κατατεθέν της περιόδου, υπολογίζεται να οδη- γήσει σταδιακά σε αναδιάταξη της γεωγραφικής παρουσίας των σούπερ μάρκετ. Οι υπηρεσίες delivery αποτελούν διέξοδο για πολλά καταστήματα του λιανεμπορίου, ενώ τα μίνι μάρκετ και τα υπό- λοιπα σημεία της μικρής λιανικής ποντάρουν κυρίως στην προσωπική σχέση που χτίζουν με τους πελάτες και στις αγορές της στιγμής που είναι δύσκολο να αντικατασταθούν. Σύμφωνα με έρευνα της Grant Thornton, η καρα- ντίνα οδήγησε σε αύξηση της διαπραγματευτικής ισχύος των προμηθευτών. Με δεδομένα τα προβλή- ματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και τις ελλείψεις που παρατηρήθηκαν στην αγορά, η διαπραγματευ- τική ικανότητα των προμηθευτών ενισχύθηκε έναντι των επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου. Σε πολλές περιπτώσεις, οι προμηθευτές απαίτησαν αύξηση τιμών ή βελτιωμένους όρους πίστωσης και παρο- χών, προκειμένου να συνεχίσουν να προμηθεύουν απρόσκοπτα ή κατά προτεραιότητα τις εταιρείες λια- νικής. Κι ενώ οι περισσότεροι ιδιοκτήτες μίνι μάρκετ συμφωνούν ότι η κίνηση στα καταστήματά τους ήταν αυξημένη κατά ένα ποσοστό της τάξης του 20 με 30% κατά τη διάρκεια της καραντίνας, τα έντονα προβλή- ματα που επικρατούν στο κανάλι του τουρισμού αναμένεται να αποτελέσουν μία ακόμα πρόκληση, κυρίως για τα μάρκετ και τα καταστήματα μικρής λιανικής στις τουριστικές περιοχές. «Χτύπημα» και στα μίνι μάρκετ από τον τουρισμό Με αύξηση της αξίας πωλήσεων κατά 4% ξεκίνησε ο Ιούλιος για το εγχώριο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της αγοράς, γεγονός που υποδηλώνει την επι- στροφή σε μια κανονικότητα, σε σχέση με τις τρελές πωλήσεις που καταγράφονταν την περίοδο του lockdown. Σε τουριστικές περιοχές, όμως, της χώρας, όπως στην Κρήτη (έναν ιδιαίτερα δημοφιλή προορισμό που υποδέχεται κάθε χρόνο μεγάλο όγκο τουριστών και θεωρείται αντιπροσωπευτικός σχετικά με την εικόνα που επικρατεί γενικότερα στις τουριστικές περιοχές), καταγράφονται απώ- λειες εξαιτίας της δραματικής μείωσης των ” “ Σε τουριστικές περιοχές της χώρας καταγράφονται σημαντικές απώλειες και στα μίνι μάρκετ, εξαιτίας της δραματικής μείωσης των επισκεπτών. Μειώνει την κίνηση το «στοκάρισμα» της καραντίνας Αυξημένη ήταν η κίνηση την περίοδο της καραντίνας και στο κατάστημα της κας Ευτυχίας Σακκάρη, αλλά κατά το επόμενο διάστημα άρχισαν να φαίνονται και κάποιες επιπτώσεις από αυτή την «εκτίναξη» των πωλήσεων σε σούπερ και μίνι μάρκετ. «Όσο ο κόσμος ήταν κλεισμένος στα σπίτια του, οι πωλήσεις αυξήθηκαν σίγουρα τουλάχι- στον κατά ένα 10%, ενώ πολλοί έκαναν εδώ τα ψώνια του σούπερ μάρκετ για να αποφύγουν τον συνωστισμό, αυξάνοντας τον τζίρο κατά κεφαλήν. Πλέον, όμως, η κίνηση έχει πέσει περισσότερο από πριν από τον κορω- νοϊό κι αναγκαζόμαστε ακόμη και να πετάμε προϊόντα που δεν έληγαν εδώ σε εμάς ποτέ. Θεωρώ ότι ο κόσμος αποθήκευσε πολλά προϊόντα στα ντουλάπια του, από τις μαζικές αγορές την περίοδο της καραντίνας, κι αυτό έχει ήδη επίπτωση σε εμάς και στη σημερινή κίνηση» , υπο- στήριξε στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική». Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι η άποψή της επιβεβαι- ώνεται ως έναν βαθμό κι από σχετική έρευνα του ΙΕΛΚΑ, στην οποία επισημάνθηκε το… στοκάρισμα προ- ϊόντων σούπερ μάρκετ στο σπίτι από μία μεγάλη μερίδα των καταναλωτών, τουλάχιστον τις πρώτες ημέρες της καραντίνας.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=