Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 29

30 ρεπορτάζ κάπνιζαν οι Έλληνες την περίοδο της καραντίνας, θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι μειώθηκε σε αυτό το διάστημα το παραεμπόριο καπνικών, το οποίο κι είχε ενισχυθεί πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. «Εγώ θεωρώ βέβαιο ότι η εκτό- ξευση των πωλήσεων στα τσιγάρα έχει να κάνει και με το παραεμπόριο. Ειδικά στον καπνό, οι πωλήσεις μας ήταν πάρα πολύ ανεβασμένες, γιατί ο κόσμος φοβόταν εν μέσω κορωνοϊού να πάρει προϊόντα… περίεργης προέλευσης κι έτσι επέστρεψε ουσιαστικά στα μίνι μάρ- κετ και τα καταστήματα ψιλικών για αυτά» , μας είπε κι ο κ. Σκουρλής, ιδιοκτήτης μίνι μάρκετ στο Γαλάτσι. Κέρδισαν ψήφο εμπιστοσύνης τα καταστήματα της γειτονιάς Όπως καταγράφεται κι από την επικοινωνία του περιοδικού «Mini Market & Μικρή Λιανική» με επαγγελματίες της αγοράς, οι απόψεις είναι πολλές για τα θετικά και τα αρνητικά της νέας συνθήκης με τον κορωνοϊό στα μίνι μάρκετ. Το βέβαιο είναι όμως ότι η μικρή λιανική ήταν σε σημαντικό βαθμό από τους ευνοημένους κλάδους της ελληνικής οικονο- μίας το διάστημα αυτό. Τα καταστήματα της γειτονιάς πήραν «ψήφο εμπιστοσύνης» από πολλούς κατανα- λωτές κι είχαν την ευκαιρία να την αξιοποιήσουν κατάλληλα. Το γεγονός επιβεβαιώνεται κι από την πρόσφατη ανάλυση της Grant Thornton για την επί- δραση της πανδημίας στο λιανικό εμπόριο. Οι περιορισμοί στις μετακινήσεις οδήγησαν μεγάλο μέρος των καταναλωτών να αλλάξει το κατάστημα στο οποίο πραγματοποιεί τις καθημερινές του αγο- ρές. Η τάση φανερώνει μείωση των επισκέψεων στα σούπερ μάρκετ κι αύξηση της προτίμησης για αγορές στα συνοικιακά καταστήματα, έναντι των μεγάλων υπεραγορών, τα οποία συγκεντρώνουν ταυτόχρονα μεγάλο αριθμό καταναλωτών. Παράγο- ντες που επηρέασαν τη στροφή των καταναλωτών αποτέλεσαν α) ο χρόνος αναμονής στην ουρά, β) ο χρόνος πραγματοποίησης των αγορών και γ) τα μέτρα υγιεινής που έλαβαν τα καταστήματα. Παράλληλα, η ανάλυση δείχνει ότι τα περιοριστικά μέτρα δεν επηρέασαν όλες τις επιχειρήσεις του κλάδου με τον ίδιο τρόπο. Κατηγορίες όπως τα μεγάλα σούπερ μάρκετ και τα καταστήματα ειδών διατροφής παρουσίασαν ετήσια αύξηση τον Απρίλιο της τάξης του +8,6% και +3,3% αντίστοιχα, σε αντίθεση με την κατηγορία της ένδυσης κι υπό- δησης που δέχθηκε συντριπτικό πλήγμα. Αλλαγές και στα ψώνια των καταναλωτών Διαφορετικός εμφανίζεται όμως και γενικότερα ο «χάρτης» των αγορών στα καταστήματα από τους Έλληνες καταναλωτές κατά τη διάρκεια της καρα- ντίνας και μετά το πέρας αυτής. Πολλά ήταν τα νέα ” “ Ενισχύεται η προτίμηση των καταναλωτών για αγορές στα συνοικιακά καταστήματα έναντι των μεγάλων υπεραγορών, μετά την καραντίνα του κορωνοϊού. Ο κορονοϊός ενισχύει το πρόβλημα με τα POS Μία από τις καταναλωτι- κές τάσεις εν μέσω κορωνοϊού είναι κι η μεγάλη αύξηση στη χρήση καρτών από τους καταναλωτές, καθώς κι υπό τον φόβο του ιού πολλοί έχουν αρχίσει να αποφεύγουν τα μετρητά. Αυτό, όμως, αναδεικνύει ακόμη περισσότερο κι ένα από τα βασικά προβλήματα στη μικρή λιανική, όπως υπογράμμισε στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» ο κ. Ευάγγελος Παππάς, ιδιοκτήτης μίνι μάρκετ επί της οδού Τραλλέων στην Αθήνα. «Ήταν αυξημένη η κίνηση στην περίοδο της καραντίνας, αλλά αυτό αφορούσε κυρίως τα τσιγάρα και, δυστυ- χώς, μέσω POS. Φθάσαμε να έχουμε ακόμη κι 600 ευρώ τζίρο από τα τσιγάρα στα POS, αφού ο κόσμος αύξησε σημαντικά τη χρήση κάρτας για τις πληρωμές του, "πληγώνοντας" ουσια- στικά εμάς του επαγγελματίες της αγοράς» μας είπε χαρακτηριστικά. Το περιθώριο κέρδους ειδικά στις πωλήσεις τσιγάρων μέσω POS είναι μηδαμινό, γεγονός που κάνει δώρον άδωρον την αύξηση του τζίρου σε πολλά κατα- στήματα αυτή την περίοδο. «Πρέπει να βρεθεί μια λύση για αυτό, καθώς πληρώνουμε ήδη πολλά "κερατιάτικα" και τώρα που η κίνηση έχει πέσει πάλι, το μόνο που φαίνεται ότι μένει ανεβασμένο είναι η χρήση καρτών από όλους τους πελάτες» , επισήμανε ο κ. Παππάς στο περιοδικό μας.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=