Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 29

31 ρεπορτάζ προϊόντα που γέμισαν αναγκαστικά τα ράφια, εξαι- τίας της ξαφνικά αυξημένης ζήτησης. Υγρά μαντιλάκια, αντισηπτικά, γάντια, αλλά και… η μαγιά, αποτέλεσαν είδη υπό εξαφάνιση την περίοδο της καραντίνας κι η ζήτησή τους συνεχίζεται μέχρι σήμερα, αλλά με πολύ μικρότερο ρυθμό. Παρ’ όλα αυτά, όλα δείχνουν ότι ειδικά τα προϊόντα υγιεινής θα συνεχίζουν να βρίσκονται σε υψηλότερα επί- πεδα πωλήσεων, σε σχέση με την περίοδο προ κορωνοϊού, αφού οι Έλληνες καταναλωτές τα έβα- λαν στην καθημερινότητά τους. Από εκεί και πέρα, σημαντικά αυξημένες εκτιμάται ότι θα παραμείνουν κι οι online αγορές στα σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με τα στοιχεία που περιλαμβάνο- νται στο εξαμηνιαίο Report της Convert Group για τα ελληνικά online σούπερ μάρκετ, ο ρυθμός ανά- πτυξής τους «άγγιξε» το 150% στο πρώτο εξάμηνο του 2020, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο νωρίτερα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν μάλι- στα και τα προϊόντα που «έφυγαν» περισσότερο μέσα από το συγκεκριμένο κανάλι, με τις μεγαλύτε- ρες μεταβολές να αφορούν τα εξής: +407% σε χαρτικά κι είδη καθαρισμού, +397% σε καλλυντικά κι είδη περιποίησης, +372% σε κατεψυγμένα τρό- φιμα, +348% σε συσκευασμένα τρόφιμα, +340% σε φρέσκα τρόφιμα, +299% σε προϊόντα αρτοποιίας, +159% σε ποτά κι αναψυκτικά και +83% σε προϊόντα περιποίησης για παιδιά. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι σε σχετική έρευνα του ΣΕΛΠΕ, 1 στους 2 κατα- ναλωτές (49%) δήλωσε ότι ο πιο σημαντικός παράγοντας όταν αγοράζει τρόφιμα είναι τα χρή- ματα που δίνει, ενώ μόλις το 23% δηλώνει ότι είναι η ποιότητα. Υψηλό είναι και το ποσοστό (10%) των καταναλωτών που αγοράζουν με κριτήριο την υγι- εινή και την ασφάλεια, ενώ ένα 6% δηλώνει το κριτήριο της άνεσης-ευκολίας (convenience) που επίσης σχετίζεται με τα μέτρα λειτουργίας των κατα- στημάτων. Μεικτή εικόνα καταγράφεται στα κριτήρια επιλογής καταστημάτων, όπου ναι μεν παράγοντες όπως οι χαμηλές τιμές και οι προσφο- ρές επιτυγχάνουν υψηλές βαθμολογίες, αφετέρου άλλοι παράγοντες, όπως η καθαριότητα, το προσω- πικό και η διαμόρφωση του καταστήματος, επίσης παίζουν σημαντικό ρόλο. Μ Έμεινε η θετική ροή και τα… πλέξιγκλας Το μεγαλύτερο κέρδος για πολλά μίνι μάρκετ που είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται στην περίοδο της καραντίνας ήταν το γεγονός ότι πολλοί νέοι πελάτες έκαναν την εμφάνισή τους κι έδωσαν τη δυνατότητα για την παροχή της προσωπικής εξυπη- ρέτησης των μικρών καταστημάτων για τη «διατήρηση» των πελατών. Κάπως έτσι συνεχίζεται κι η θετική ροή προς τα εν λόγω σημεία της μικρής λιανικής, ακόμη κι αν η κίνηση έχει επιστρέψει σε επίπεδα προ κορωνοϊού. Αυτό εξήγησε και στο περιοδικό «Mini Market και Μικρή Λιανική» κι ο κ. Γιώργος Σκουρλής. Ιδιοκτήτης καταστήματος στο Γαλάτσι, αναγκάστηκε ο ίδιος να ανοίγει το μαγαζί του μόνο τα απογεύματα, για λόγους υγείας εν μέσω κορωνοϊού, αλλά παρ’ όλα αυτά η αύξηση στις πωλήσεις ήταν αισθητή. «Ναι, αυξήθηκαν κατά ένα 15 με 20% τις ώρες που ήμουν ανοιχτός, από το μεση- μέρι δηλαδή και μετά. Αλλάξανε, επίσης, κι οι αγορές των καταναλωτών, αφού, εκτός από τα τσιγάρα που "εκτοξεύθηκαν", ανέβηκαν πολύ κι οι πωλήσεις σε τρόφιμα, ποτά, αλλά κι απορρυπαντικά και καθαρι- στικά, τα οποία είτε δεν έβρισκαν στο σούπερ μάρκετ, είτε δεν τα αγόραζαν από εκεί, καθώς ήθελαν να αποφύγουν και τον συνωστισμό» , εξήγησε στο περι- οδικό. Πώς είναι όμως η επόμενη ημέρα της καραντίνας για το κατάστημα; «Μπορώ να πω ότι έχει παραμείνει η θετική ροή. Οι πωλήσεις έχουν επανέλθει στο προηγούμενο επίπεδο, αλλά υπάρχει σταθερά κίνηση, παρότι αυτή την περίοδο του καλοκαιριού, συνήθως, υπάρχει κάμψη για το κατά- στημά μας» , μας είπε ο κ. Σκουρλής. Αν πάντως κάτι έμεινε σίγουρα από το πρώτο «κύμα» του κορωνοϊ- ού και της καραντίνας, είναι το… πλέξιγκλας. «Μας το πρόσφερε μια εταιρεία καπνικών με την οποία έχουμε καλή συνεργασία και σίγουρα θα το διατη- ρήσουμε, ειδικά αυτή την περίοδο και με δεδομένο ότι εγώ πρέπει να προσέχω και λίγο παραπάνω για προσωπικούς λόγους ».

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=